2020-01-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Ja det går rätt snabbt ur kroppen, ca 8 timmar gissningsvis. Köp och prova!
Hur känns snoppen när du tar i den, är det som att ta i ett finger, eller känns det skönt?

Så du mena när östron va död kunde inte du ens komma då eller att du inte hade ngn känsel alls där nere?
Citera
2020-01-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Så du mena när östron va död kunde inte du ens komma då eller att du inte hade ngn känsel alls där nere?

Den var som helt död, helt stört omöjligt att få upp den, och när hon tog i den så kändes det ingenting
Citera
2020-01-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Om du tog det där provet på fastande mage och bara druckit "lite" vatten innan så har du inte för högt HB och EVF. Sen behöver du inte ta prover på morgonen eller fasta innan eftersom du får trt. Att ta prover på morgonen och på fastande mage är tillför personer som inte har trt (och att ta det på fastande mage är generellt sett ett trix från sjukvårdens sida för att sänka chanserna att trt behövs för vem fan går runt och är fastande hela tiden i normalfallet?).

Så drygt 4,5 veckor sedan senaste injektion om jag förstått dig rätt? Om detta stämmer så ligger du lååångt över en trt dos som är rimlig. Ett dalvärde mellan 18-22 nmol är ok, inte mer och inte mindre. Jag vågar inte svara på hur länge du ska vänta tills du lämnar prover men jag vågar mig på att påstå att du bör vänta minst minst 3 veckor till, sannolikt längre. Du får lösa detta genom att ta werlabstester så ser du när du hamnar på en rimlig trt-nivå (alltså 18-22 nmol i dalvärde).

SHBG är inget som bör tas i beaktande - enligt min erafernhet av lyckad trt-behandling - förutsatt att det inte ligger markant utanför referens. Välmående och reella fysiska funktioner så som energinivå, sexlust, känsla i leder med mera plus nmol är viktigast.

Det jag menar, hans trt dos är inte ens inom ramarna för en vanlig ”trt” genom sjukvården om han har ett 5-veckors dalvärde på 38. Det är ju kur-light varning på hans intervaller och nivåer.

Därför det hade varit intressant att veta hur högt han peakar med tanke på hans nuvarande ”dal”

Kan ju förstå att han mår som en gud liksom. Mina första 3 veckor på nebido är ju som en dröm. Helt galet med energi, motivation och välmående som sedan spirar nedåt. Ökningarna på gymmet är ju liksom utom denna värld. Visserligen är jag bara inne på mitt första halvår av trt så det kommer mattas ut. Men ändå. Aldrig mått så bra i hela mitt liv som under första veckorna på nebidoinjektionen.
Citera
2020-01-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Jag var blodgivare i många år innan en period av flera år av riktigt dåligt mående och därefter TRT.

Försökte börja igen och sökte i FAQ om det var OK att donera blod i Sverige om man går på Nebido. Det ska vara OK vad jag förstår. Väl på blodcentralen fyllde jag i hälsodeklaration och eftersom det varit en paus på flera år gjorde de en mer fullständig provtagning samt intervju med sköterska. Där plockade hon fram en annan lapp och där fanns Nebido med och så sa hon att det är för min egen säkerhet som jag inte får donera. Vet inte om hon tänker på saker som att proppar lättare uppstår vid högt HB, eller att donering av blod triggar blodproducerande mekanismer.

Är blodgivare. enda kravet dom har på mig är att det gått minst en vecka från injekt till tappning.
gå tillbaka och diskutera med dom det är inga byggar doser du tar det är TRT.
Citera
2020-01-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Arimidex kan lösas upp i alkohol för findosering, jag delar en tablett på mitten och trycker ned den i en 1ml spruta sen suger jag upp alkohol så volymen blir 1ml,.
Hej! Jag är också jättekänslig mot anastrozol, mitt östro går i botten på 0.25mg e3d. Det kanske skulle lösa det för mig att lösa i spruta, vilken alkohol har du och vet du hur länge man kan spara sprutan i kylen?

Mvh Facemash.
Citera
2020-01-07, 19:14
Medlem
Ska strax in på ytterligare en testokontroll. Har hoppat mellan 1.5(!) till 22 och nu 14.. Inte konstigt att man mår dåligt med en sådan hormonell berg och dalbana. En sak som stör mig är att de aldrig har mätt mitt IGF-1 värde.
Varför?

Kan det inte vara det som spökar, om nu testoproverna visar normalt igen? Läkaren har konsekvent sagt nej.
Citera
2020-01-07, 19:18
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GutsAndGlory
Det jag menar, hans trt dos är inte ens inom ramarna för en vanlig ”trt” genom sjukvården om han har ett 5-veckors dalvärde på 38. Det är ju kur-light varning på hans intervaller och nivåer.

Därför det hade varit intressant att veta hur högt han peakar med tanke på hans nuvarande ”dal”

Kan ju förstå att han mår som en gud liksom. Mina första 3 veckor på nebido är ju som en dröm. Helt galet med energi, motivation och välmående som sedan spirar nedåt. Ökningarna på gymmet är ju liksom utom denna värld. Visserligen är jag bara inne på mitt första halvår av trt så det kommer mattas ut. Men ändå. Aldrig mått så bra i hela mitt liv som under första veckorna på nebidoinjektionen.

Visst är det så. Men det är verkligen en "light" kur. 38 nmol är klart högre än genomsnittet men det finns de lyckliga satar som hamnar därikring rent naturligt.
Citera
2020-01-07, 19:19
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Ska strax in på ytterligare en testokontroll. Har hoppat mellan 1.5(!) till 22 och nu 14.. Inte konstigt att man mår dåligt med en sådan hormonell berg och dalbana. En sak som stör mig är att de aldrig har mätt mitt IGF-1 värde.
Varför?

Kan det inte vara det som spökar, om nu testoproverna visar normalt igen? Läkaren har konsekvent sagt nej.

Riktigt märkligt att de inte tagit ett helt batteri av prover på dig. Hoppas det går bra för dig Franz!
Citera
2020-01-07, 20:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Hej! Jag är också jättekänslig mot anastrozol, mitt östro går i botten på 0.25mg e3d. Det kanske skulle lösa det för mig att lösa i spruta, vilken alkohol har du och vet du hur länge man kan spara sprutan i kylen?

Mvh Facemash.
Absolut vodka och 2 veckor bör inte vara några problem.
Citera
2020-01-08, 12:10
Medlem
Citat:
Absolut vodka och 2 veckor bör inte vara några problem.

När du delar en arimidex, hur säkerställer du att bitarna är exakt lika stora, det är väl väldigt viktigt eftersom den är så potent i så pass små mängder?
Citera
2020-01-08, 12:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
När du delar en arimidex, hur säkerställer du att bitarna är exakt lika stora, det är väl väldigt viktigt eftersom den är så potent i så pass små mängder?
Använder hela tabletten så olika stora bitar har ingen praktisk betydelse, delar bara för det ska få plats i sprutan.
Citera
2020-01-08, 12:15
Medlem
Citat:
Använder hela tabletten så olika stora bitar har ingen praktisk betydelse, delar bara för det ska få plats i sprutan.

Aha Hur mår du nu förresten, injicerar du Nebido varje vecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in