Citat:
Ursprungligen postat av
Hypotesus
Om du tog det där provet på fastande mage och bara druckit "lite" vatten innan så har du inte för högt HB och EVF. Sen behöver du inte ta prover på morgonen eller fasta innan eftersom du får trt. Att ta prover på morgonen och på fastande mage är tillför personer som inte har trt (och att ta det på fastande mage är generellt sett ett trix från sjukvårdens sida för att sänka chanserna att trt behövs för vem fan går runt och är fastande hela tiden i normalfallet?).
Så drygt 4,5 veckor sedan senaste injektion om jag förstått dig rätt? Om detta stämmer så ligger du lååångt över en trt dos som är rimlig. Ett dalvärde mellan 18-22 nmol är ok, inte mer och inte mindre. Jag vågar inte svara på hur länge du ska vänta tills du lämnar prover men jag vågar mig på att påstå att du bör vänta minst minst 3 veckor till, sannolikt längre. Du får lösa detta genom att ta werlabstester så ser du när du hamnar på en rimlig trt-nivå (alltså 18-22 nmol i dalvärde).
SHBG är inget som bör tas i beaktande - enligt min erafernhet av lyckad trt-behandling - förutsatt att det inte ligger markant utanför referens. Välmående och reella fysiska funktioner så som energinivå, sexlust, känsla i leder med mera plus nmol är viktigast.
Det jag menar, hans trt dos är inte ens inom ramarna för en vanlig ”trt” genom sjukvården om han har ett 5-veckors dalvärde på 38. Det är ju kur-light varning på hans intervaller och nivåer.
Därför det hade varit intressant att veta hur högt han peakar med tanke på hans nuvarande ”dal”
Kan ju förstå att han mår som en gud liksom. Mina första 3 veckor på nebido är ju som en dröm. Helt galet med energi, motivation och välmående som sedan spirar nedåt. Ökningarna på gymmet är ju liksom utom denna värld. Visserligen är jag bara inne på mitt första halvår av trt så det kommer mattas ut. Men ändå. Aldrig mått så bra i hela mitt liv som under första veckorna på nebidoinjektionen.