Citat:
Långt ifrån den mest erfarne här på forumen, men det där ser lite extremt ut för att vara TRT? T.om. för dem som gör sin ”egna” trt. Det där är ju 12 nmol över gränsvärdet enligt det där testet.
Från det jag läst här så ser jag det som väldigt osannolikt att du får behålla dina intervall med ett sådant högt dalvärde. Har du någonsin tagit prover och kollat din peak?
Låter någon mer erfaren besvara dina frågor men från mitt perspektiv så tycker jag att det där är lite mer än en vanlig trt. Om du nu inte skulle tappa över 12 nmol på en vecka (?)
Från det jag läst här så ser jag det som väldigt osannolikt att du får behålla dina intervall med ett sådant högt dalvärde. Har du någonsin tagit prover och kollat din peak?
Låter någon mer erfaren besvara dina frågor men från mitt perspektiv så tycker jag att det där är lite mer än en vanlig trt. Om du nu inte skulle tappa över 12 nmol på en vecka (?)
Jo ser högt ut också när jag kolla ref.värde vet att min tidigare doktor som nu tyvärr gått i pension pratade om att det handlar ej om det bara utan det intressanta är det fria eller nåt sånt och att det intressanta var resultatet när man drar det mot Shbg värdet och var ev nåt mer än så. mitt shbg värde i denna provtagning var
S-Testosteron
Resultat : 38 nmol/L
Referens : 5,7-26 nmol/L
S-SHBG
Resultat : 33 nmol/L
Referens : 15-95 nmol/L
sen vet jag ej matematiken eller om jag missförstått det han sa.
Kan också kanske vara så att jag har ändrat kost och vanor och blivit lite nyttigare kanske har det gjort att jag även ligger högre. för tror inte jag skulle få en dos som är farlig eller helt fel.
Hur lång tid efter dos ska man mäta Peaken? Kan ta ett prov bara för se sen för är ju intressant att veta också kanske.
men nu lite orolig att gå igenom allting igen från början. lite berg och dalbana har det vart men överlag mår jag bättre än någonsin..