Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-22, 20:13
  #6385
Medlem
Inbillar jag mig eller är det möjligt att efter 4 sprutor känner ömhet/tryck runt urinblåsan och att stråle känns svagare redan nu, dvs symptom på prostatis?

Om det här är inte en inbillning är det redan kört eller går det tillbaka till det normala om/när man slutar?

Vet att det är egentligen en dum fråga och att godartad förstoring av prostata är kronisk sjukdom men ändå, man vet aldrig vilka goda råd eller tröst kan man få, även när odds är inte så stora.

Det som talar för inbillning är att förra ggn när jag testade Nebido då var det ömhet i bröstet samt håravfall som fick mig att sluta och nu ingen av det märker jag, bara den här med blåsan.
__________________
Senast redigerad av Chilibar 2019-11-22 kl. 20:17.
Citera
2019-11-22, 21:40
  #6386
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilibar
Inbillar jag mig eller är det möjligt att efter 4 sprutor känner ömhet/tryck runt urinblåsan och att stråle känns svagare redan nu, dvs symptom på prostatis?

Om det här är inte en inbillning är det redan kört eller går det tillbaka till det normala om/när man slutar?

Vet att det är egentligen en dum fråga och att godartad förstoring av prostata är kronisk sjukdom men ändå, man vet aldrig vilka goda råd eller tröst kan man få, även när odds är inte så stora.

Det som talar för inbillning är att förra ggn när jag testade Nebido då var det ömhet i bröstet samt håravfall som fick mig att sluta och nu ingen av det märker jag, bara den här med blåsan.
Prata med din läkare?
Citera
2019-11-22, 22:35
  #6387
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilibar
Inbillar jag mig eller är det möjligt att efter 4 sprutor känner ömhet/tryck runt urinblåsan och att stråle känns svagare redan nu, dvs symptom på prostatis?

Om det här är inte en inbillning är det redan kört eller går det tillbaka till det normala om/när man slutar?

Vet att det är egentligen en dum fråga och att godartad förstoring av prostata är kronisk sjukdom men ändå, man vet aldrig vilka goda råd eller tröst kan man få, även när odds är inte så stora.

Det som talar för inbillning är att förra ggn när jag testade Nebido då var det ömhet i bröstet samt håravfall som fick mig att sluta och nu ingen av det märker jag, bara den här med blåsan.

Stressa inte upp dig, ta prover, prata med din läkare. Hypokondrins kraft kan vara stark och tryck i magtrakten och trycket på en urinstråle kan påverkas av mycket. Det behöver inte alls vara relaterat till din trt.
Citera
2019-11-23, 08:34
  #6388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilibar
Inbillar jag mig eller är det möjligt att efter 4 sprutor känner ömhet/tryck runt urinblåsan och att stråle känns svagare redan nu, dvs symptom på prostatis?

Om det här är inte en inbillning är det redan kört eller går det tillbaka till det normala om/när man slutar?

Vet att det är egentligen en dum fråga och att godartad förstoring av prostata är kronisk sjukdom men ändå, man vet aldrig vilka goda råd eller tröst kan man få, även när odds är inte så stora.

Det som talar för inbillning är att förra ggn när jag testade Nebido då var det ömhet i bröstet samt håravfall som fick mig att sluta och nu ingen av det märker jag, bara den här med blåsan.

Prostatit och spermacole är vanliga biverkningar av Nebido pga nerreglering. som skrivits tidigare kan tillförsel av progestoron som av kroppen omvandlas till hormoner i hpta axeln hjälpa. men progesteron har även som uppgift att skydda prostatan . fungerar ochså med pregnyl .
Citera
2019-11-23, 13:16
  #6389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Någon med erfarenhet av företaget Rewell? Hur får ni eran TRT?

Ingen koll på Rewell tyvärr.

Jag sa till min läkare att jag självmedicinerade testo-c efter att ha gett mig själv en testo-brist-diagnos. La fram argument varför det är bättre för mig att använda läkemedelsenlig testo ist för ug. Han köpte mitt resonemang och på den vägen är det.

Ska tillägga att läkaren inte är endokrinolog och inte är så pigg på att skriva ut pregnyl som jag hade hoppats.
Citera
2019-11-23, 13:26
  #6390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kayaland
Ingen koll på Rewell tyvärr.

Jag sa till min läkare att jag självmedicinerade testo-c efter att ha gett mig själv en testo-brist-diagnos. La fram argument varför det är bättre för mig att använda läkemedelsenlig testo ist för ug. Han köpte mitt resonemang och på den vägen är det.

Ska tillägga att läkaren inte är endokrinolog och inte är så pigg på att skriva ut pregnyl som jag hade hoppats.

Ok jag förstår. Är det en vanlig vårdcentralsläkare du går till eller privatläkare?
Endokrinologer är hemska när det kommer till TRT. Jag fick till och med problem hos ekenhälsan i Göteborg som alla talar gott om. Hört många som fått behandling med de värden jag har men givetvis ska jag behöva lida och inte få leva fullt ut.

Grejen är den att de hävdar att man ändå lägger sig runt 20 nmol/L vilket inte verkar stämma alls om man läser här. Ni har ju inte ens det som dalvärde om man läser tråden.
Enda alternativ jag har är att söka runt till alla möjliga läkare, manipulera blodprovet och sänka så gott det går eller köpa på svarta marknaden vilket jag vill undvika till varje pris.
__________________
Senast redigerad av VillJalentine 2019-11-23 kl. 13:28.
Citera
2019-11-23, 13:31
  #6391
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Ok jag förstår. Är det en vanlig vårdcentralsläkare du går till eller privatläkare?
Endokrinologer är hemska när det kommer till TRT. Jag fick till och med problem hos ekenhälsan i Göteborg som alla talar gott om. Hört många som fått behandling med de värden jag har men givetvis ska jag behöva lida och inte få leva fullt ut.

Grejen är den att de hävdar att man ändå lägger sig runt 20 nmol/L vilket inte verkar stämma alls om man läser här. Ni har ju inte ens det som dalvärde om man läser tråden.
Enda alternativ jag har är att söka runt till alla möjliga läkare, manipulera blodprovet och sänka så gott det går eller köpa på svarta marknaden vilket jag vill undvika till varje pris.

Vad för problem har du haft med ekenhälsan?
Mvh
Citera
2019-11-23, 13:36
  #6392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Vad för problem har du haft med ekenhälsan?
Mvh

Med att få behandling med mitt värde på 12 nmol/L. Man hävdar ändå att det är normalt och att jag troligtvis inte kommer att uppleva något positivt.
Grejen är den att jag har hår på bröstet och har slitit ihjäl mig på gym och ätit bra för att bygga lite muskler trots låg T. De tittar på mig bara och säger att sådär blir man inte om man har brist.

De har två läkare på ekenhälsan. Antar att den som inte är endokrinolog är bättre.
Citera
2019-11-23, 13:43
  #6393
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Med att få behandling med mitt värde på 12 nmol/L. Man hävdar ändå att det är normalt och att jag troligtvis inte kommer att uppleva något positivt.
Grejen är den att jag har hår på bröstet och har slitit ihjäl mig på gym och ätit bra för att bygga lite muskler trots låg T. De tittar på mig bara och säger att sådär blir man inte om man har brist.

De har två läkare på ekenhälsan. Antar att den som inte är endokrinolog är bättre.

Låter konstigt eftersom de behandlar symptom om man har under 13nmol.. Mitt förslag är att du försöker höja ditt egna testosteron eller manipulerar det neråt. Dvs att du inte fastar innan testet, äter lakrits innan.

Mvh
Citera
2019-11-23, 14:38
  #6394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Låter konstigt eftersom de behandlar symptom om man har under 13nmol.. Mitt förslag är att du försöker höja ditt egna testosteron eller manipulerar det neråt. Dvs att du inte fastar innan testet, äter lakrits innan.

Mvh

Har försökt höja min testo i flera år. Funkade tillfälligt.
Blir att manipulera ner det.
Citera
2019-11-23, 14:47
  #6395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Ok jag förstår. Är det en vanlig vårdcentralsläkare du går till eller privatläkare?
Endokrinologer är hemska när det kommer till TRT. Jag fick till och med problem hos ekenhälsan i Göteborg som alla talar gott om. Hört många som fått behandling med de värden jag har men givetvis ska jag behöva lida och inte få leva fullt ut.

Grejen är den att de hävdar att man ändå lägger sig runt 20 nmol/L vilket inte verkar stämma alls om man läser här. Ni har ju inte ens det som dalvärde om man läser tråden.
Enda alternativ jag har är att söka runt till alla möjliga läkare, manipulera blodprovet och sänka så gott det går eller köpa på svarta marknaden vilket jag vill undvika till varje pris.

Vanlig läkare på vårdcentralen. Som sagt började han mumla om endokrinologer när jag pratade om ev recept på pregnyl.

Tycker läkarna borde väga in mer än provsvaret när man ligger nära refvärdet. Det är individuellt hur man mår och fungerar på olika hormon nivåer, eller hur? 12nmol/L kan ju kännas som 2 om man är van eller vill må på ett visst sätt.

Försöker själv hitta en nivå på strax under 30 och kontrollerat östro. Svår balans...
Citera
2019-11-23, 15:47
  #6396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Har försökt höja min testo i flera år. Funkade tillfälligt.
Blir att manipulera ner det.

Massor av lakrits och soja, samt vara vaken hela natten innan provtagning. Jag fick ner mitt testo till 1.3 nmol på det viset
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback