Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-29, 19:45
  #385
Medlem
Någon i denna tråd som har koll på om man kan beställa testo gel på nätet?
Vill testa för läkaren vägrar låta mig prova för dom tror inte det skulle hjälpa...men jag vill testa för att veta om läkaren eller jag har rätt.
Citera
2012-06-29, 22:47
  #386
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollo
Någon i denna tråd som har koll på om man kan beställa testo gel på nätet?
Vill testa för läkaren vägrar låta mig prova för dom tror inte det skulle hjälpa...men jag vill testa för att veta om läkaren eller jag har rätt.

Är du under utredning? Jag tvivlar inte på att testo kommer att få dig att må bra, men de jag känner som fått testo-gel utskrivet har oftast varit missnöjda och velat övergå till injektioner "Nebido" för en aning stabilare nivåer.
Citera
2012-06-30, 16:29
  #387
Medlem
Gibsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punischer
Om du funderar på mer barn så har en god vän berättat för mig att om du kör på proviron under tiden ni försöker få barn så ökar det chanserna rejält! Han misslyckas aldrig säger han
Intressant med proviron för ökad chans för att få barn!
Citera
2012-06-30, 18:20
  #388
Medlem
Mailaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yip_man
Hur har ni gjort för att få dem tätare , har ni nån bra motivering till läkaren som biter när de säger att värdena ser ok ut och det inte finns anledning till tätare inject?

Ärligt talat egentligen ingenting alls faktiskt.

Han ansåg att jag bör komma upp på 25 i värde och lade då injektionerna på var 8´e vecka. Jag skall lämna första provet nu snart för inställning av doseringen.

Jag får ju sköta injektionerna själv så kommer lägga injektionen före provet kanske 10v före istället för 8v för att få så lågt värde som möjligt och framöver ha så kort tid som möjligt mellan mina injects.

Jag har även efter att letat runt ordentligt lyckas få tag på en som får tag på Nebido från Bayer dvs samma som de man får på apoteket så har köpt upp ett gäng. Min tanke är att kunna ligga på 1 var 4é vecka hela tiden och genom det ha högre nivåer än normalt men inte sjukt höga nivåer.
Provtagning på gymet eller ett hembesök är inget problem då jag kan har dem legitimt och kan ha slarvat med doseringen och därför haft flera hemma etc etc....

Mailaccount
Citera
2012-06-30, 18:39
  #389
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailaccount
Ärligt talat egentligen ingenting alls faktiskt.

Han ansåg att jag bör komma upp på 25 i värde och lade då injektionerna på var 8´e vecka. Jag skall lämna första provet nu snart för inställning av doseringen.

Jag får ju sköta injektionerna själv så kommer lägga injektionen före provet kanske 10v före istället för 8v för att få så lågt värde som möjligt och framöver ha så kort tid som möjligt mellan mina injects.

Jag har även efter att letat runt ordentligt lyckas få tag på en som får tag på Nebido från Bayer dvs samma som de man får på apoteket så har köpt upp ett gäng. Min tanke är att kunna ligga på 1 var 4é vecka hela tiden och genom det ha högre nivåer än normalt men inte sjukt höga nivåer.
Provtagning på gymet eller ett hembesök är inget problem då jag kan har dem legitimt och kan ha slarvat med doseringen och därför haft flera hemma etc etc....

Mailaccount

Se bara till att stenkoll på ditt hb om du tänker sätta så tätt. Nebido har en tendens p.g.a. sin långsamma ester att höja hb:t. Det gäller även dem som trycket testo decanoate.
Jag hade hellre kompletterat med testo e, satt Nebido färre och testo e oftare.
Citera
2012-06-30, 19:30
  #390
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Är du under utredning? Jag tvivlar inte på att testo kommer att få dig att må bra, men de jag känner som fått testo-gel utskrivet har oftast varit missnöjda och velat övergå till injektioner "Nebido" för en aning stabilare nivåer.

Har varit på utredning, dom tycker inte det är nå fel eftersom jag ligger inom gränvärdena. Har lämnat en del prover, som lägst har testat visat 9nmol på testo. Har inte alla papper här men nån shbg testo kvot ligger kring 0,4 också på mig.
Vill testa gel, hjälper det mig funderar jag på sticka testo själv men vill prova gel först.
Citera
2012-06-30, 22:02
  #391
Medlem
Mailaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Se bara till att stenkoll på ditt hb om du tänker sätta så tätt. Nebido har en tendens p.g.a. sin långsamma ester att höja hb:t. Det gäller även dem som trycket testo decanoate.
Jag hade hellre kompletterat med testo e, satt Nebido färre och testo e oftare.

Mmmm.. Har gjort en liknande miss vid det första besöket jag bokade för detta problem på KS andrologicentrum där jag ser när jag lämnar blod för kontrollprovet de ville ha innan besöket att det även står GH & IGF1 på de provpapper som hon tagit ut (de skickades dit elektroniskt så jag såg dem aldrig innan). Jag var helt säker på att detta aldrig togs prover på då det ör svinsvårt att ta tester för och kostnaden för de som går att göra är enorm.
Jag använder det året runt och var väl någon timme efter intag som jag var där och lämnade blod. Enda alternativet var att mer eller mindre plötsligt ångra sig och rycka åt sig alla sina rör med blod som var typ 6-8st och det kändes inte som realistiskt att göra.

Mötet med andrologen sedan blev att denne konstaterade min brist på testosteron men att jag även hade SKYHÖGA tillväxthormonvärden och vad anledningen till det kunde vara Min förklaring var att jag pga mina låga värden testo använde mer eller mindre alla lagliga kosttillskott som finnns som sägs höja upp detta naturligt, även en del som jag köper från USA som måste påverkat detta värde.

Insåg att någon hjälp skulle aldrig bli där som jag hade varit nöjd med.

Är lite trög, HB´t, innebär?
Jo, jag hade kunna kompletera med enantathe istället absolut men poängen försvinner då eftersom jag inte kan ha mindre antal av de ampullerna hemma utan att få problem vid ett "hembesök" där de hittas som jag kan med Nebido.

Mailaccount
Citera
2012-07-12, 08:38
  #392
Medlem
Tjena där alla!

Tänkte bara kolla om det är vanligt att man får ett frågeformulär hemskickat ang impotens, när man söker för lågt testovärde? Eller om det har blivit något missförstånd vad jag söker för.

Mvh
Citera
2012-07-13, 22:05
  #393
Medlem
Tjena alla Nebido-kunniga! Hur lång ester har Nebido? 4 veckors halveringstid? Vilken nål är lämplig att sätta med? Antar att oljan är jäkligt trögflytande och lite jobbig att injecera.

Tacksam för svar. Mvh Changbeer
Citera
2012-07-15, 09:36
  #394
Medlem
petrooks avatar
Halveringen på Nebido är väl runt 15 timmar enligt vad jag kunna läsa mig till, vad är ett vettigt pris att sälja dom för om man har ett gäng över sen jag hade det, tycker det känns onödigt att lämna tillbaka till apoteket, det är liksom inte så jag funkar.. OBS Inget kundfiske, bara intresserad av värdet på en ampull 4ml, 250mg/ml?
Citera
2012-07-15, 09:43
  #395
Medlem
petrooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson
Tjena där alla!

Tänkte bara kolla om det är vanligt att man får ett frågeformulär hemskickat ang impotens, när man söker för lågt testovärde? Eller om det har blivit något missförstånd vad jag söker för.

Mvh
Tror att du råkat ut för ett missförstånd, har haft Nebido länge och jag hade inga impotensproblem och det var heller inget de frågade om, dock kanske de utreder dig och ofta ger ju brist på testo potensproblem men det enda de behöver för att fastställa om du behöver det är tre olika blodprov så det låter konstigt..... Hoppas d löser sig och att du får det, påverkar måendet positivt kan jag säga!
Citera
2012-07-16, 21:19
  #396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
Håller med dig i det du skriver Punischer.

Har gått i så många år och mått mer eller mindre skit så att bara få den här hjälpen är stort.
Jag härdar ut de sista veckorna men det kan inte vara hälsosamt.

Man vaknar upp och känner sig som om man vore 100år. Tror jag har väldigt ojämna nivåer mot slutet.

Tillverkaren Bayer själva säger att Nebido ska ges var 8e-12e Vecka.
Med andra ord finns det 2 veckors utrymme för läkarna ifall det svänger och inte ligger stabilt.

Vad jag vet går man inte under 10v här i Sverige och på sjukhuset jag besöker har man ingen patient som får injektioner med tätare intervall än så.

Jag tränar hårt/tungt och det påverkar nog testosteronbehandlingen.
MEN Lägger jag ner träningen kommer jag förfalla, min kropp fungerar inte utan den.

Vinzor du bor inte i Sverige va?

Din misstanke om att nivåerna är ojämna stämmer, testar dom ditt testo vid varje injektion?
Jag brukar ligga nånstans mellan 15-20 vid injekt och min läkare säger att jag troligen ligger runt 30 när värdet är som högst. Har inte tagit prov på testo mitt emellan injekt.
Har en gång legat på 12 när man utökade mellanrummet mellan injektion och mådde inget vidare alls den sista veckan innan ny dos, tog ytterligare en vecka innan jag var med i matchen igen.
Fy fan säger jag bara.. så mådde man i många år, har ingen längtan tillbaka dit.

Min läkare påstår att testosteronet även hos fullt friska svänger minst lika mycket och att ett sk steady-state inte är tanken när man använder Nebido utan att man ska helt enkelt förekomma de djupa bottnarna på sikt. Nivåerna är inga absoluta siffror utan det är något man får pröva sig fram till.
Här är det såklart extremt viktigt att man har en förstående Läkare som man kan lita på, i detta fallet har jag haft en väldig tur då min är en av de som faktiskt tror på att testosteron är en väldigt viktig del i det endokrina systemet och använt rätt kan stoppa de stora följdsjukdomarna som diabetes, psykisk ohälsa och hjärt-kärlsjukdomar.
Det finns lobbygrupper både för och emot.

Det är många som får Nebido med tätare intervall än 10 veckor i Sverige. Det är vad jag har förstått inte ovanligt att patienter får var 6:e vecka.
En del patienter har extremlåga testonivåer.. nära noll. Det finns människor som inte ens mår dåligt av sina låga nivåer. Det är så många variabler som spelar in.

Citat:
Ursprungligen postat av petrook
Halveringen på Nebido är väl runt 15 timmar enligt vad jag kunna läsa mig till, vad är ett vettigt pris att sälja dom för om man har ett gäng över sen jag hade det, tycker det känns onödigt att lämna tillbaka till apoteket, det är liksom inte så jag funkar.. OBS Inget kundfiske, bara intresserad av värdet på en ampull 4ml, 250mg/ml?

Till och med ryssar har längre halveringstid så det lär knappast stämma.

En ampull kostar över 1000kr på apoteket. Med högkostnadsskyddet och om man tänker sig att man plockar ut en varannan månad så talar vi om ett par tusen kr för 6 ampuller eller ca 300kr styck.

Med tanke på ursprung och osäkerheten kanske värdet ligger på en tredjedel av det dvs 100kr/styck.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback