2019-07-25, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nebido 7 veckor efter injektion låg värdet på 16 med referens 8.6-29, vad kan värdet vara i slutet av vecka 6? 20?

Käka för helvete inte ibuprofen...

Könshormonet testosteron kan påverkas negativt av vanliga värktabletter och göra att unga män får värden som påminner om en 70-årings, det visar en dansk studie.
https://www.netdoktor.se/manlig-halsa/nyheter/varktabletter-minskar-testosteron-hos-unga-man/

Varje gång som jag fått en veckas sänkt intervall så har det gjort 3 nmol på mig.
Citera
2019-07-25, 09:27
Medlem
Citat:
Med den dosen förstår jag att du fick problem, det är en veckodos på 2625IU det är mer än dubbelt så mycket som jag använde när jag hade hcg som monoterapi, träffat män som har fullgod behandling med 250IU 2 gånger i veckan.

Jo jag vet att det var i överkant. Nu kör jag Clomid, hur mycket tycker du att jag ska ta?
Citera
2019-07-25, 09:43
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
I teorin lever cypionate kvar i 44 dagar, i praktiken skulle jag säga att för de allra flesta så är 99-99,5% ute ur systemet efter 36 dagar (bortsett från metaboliter). Det gäller att skilja på active half-life och terminal half-life. Men om du vill vara på den säkra sidan så kör på 44 dagar. Risken är dock att du då kommer ditt och gör tester och är helt nedstängd. Vilket för mig till den andra punkten -->

Det jag blir lite fundersam till i ditt upplägg är HCG:n, ska du ta testosteronprov hos Ekenhälsan? I så fall finns det en viss risk att du, beroende på när du sätter HCG:t, får ett för högt testosteronvärde och blir nekad trt.

Följdfråga, tänker du berätta om ditt användande av testosteron för läkaren på Ekenhälsan?

Så skippar jag HCG helt och hållet, vill inte riskera någonting! Körde ändå en vända för tre månader sedan!

Jag har defintivt inte tänkt berätta om mitt bruk av AAS, planen är att jag ska sluta för gott och använda mig av lagligare alternativ som sarms t.ex.

MVH
Citera
2019-07-25, 22:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jo jag vet att det var i överkant. Nu kör jag Clomid, hur mycket tycker du att jag ska ta?
Clomid är inget jag läst in mig på.

Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Varje gång som jag fått en veckas sänkt intervall så har det gjort 3 nmol på mig.
Ok då är 20 inte så orimligt.
Citera
2019-07-25, 23:10
Medlem
Citat:
Clomid är inget jag läst in mig på.

Hur mycket HCG ska jag ta då?
Citera
2019-07-27, 00:12
Medlem
Fick detta i test:

Provsvar
P--Prolaktin
Resultat: 207 mIU/L
Referensintervall: 86-324

2019-07-25
P-Testosteron (SU)
Resultat: 16 nmol/L
Referensintervall: 8,6-29

2019-07-25
P-TSH (SU)
Resultat: 2,3 mIU/L
Referensintervall: 0,30-4,2

2019-07-25
P-T4 fritt (SU)
Resultat: 17 pmol/L
Referensintervall: 12-22

Nån som kan som vet vad detta resultatet säger?
Citera
2019-07-27, 01:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Nån som kan som vet vad detta resultatet säger?
Inget som sticker ut.

Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Hur mycket HCG ska jag ta då?
Individuellt vad som är en lagom dos, träffat män som är så känsliga att dom måste ta en dos varje dag samtidigt som jag träffat män som tagit 3x5000IU per vecka utan problem.

För några år sen skrev john crisler(läkare usa poppis för testosteronbrist) att man inte bör gå över 500IU som dagsdos för det påverkar receptorerna negativt, 3x350IU funkar för mig vid monoterapi.
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-07-27 kl. 01:23.
Citera
2019-07-27, 09:53
Medlem
Citat:
Inget som sticker ut.

Individuellt vad som är en lagom dos, träffat män som är så känsliga att dom måste ta en dos varje dag samtidigt som jag träffat män som tagit 3x5000IU per vecka utan problem.

För några år sen skrev john crisler(läkare usa poppis för testosteronbrist) att man inte bör gå över 500IU som dagsdos för det påverkar receptorerna negativt, 3x350IU funkar för mig vid monoterapi.

Okej så 16 nmol för en som är övre 20 års och som styrketränar o äter magnesium zink fiskolja boron är normalt?
Citera
2019-07-27, 10:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Okej så 16 nmol för en som är övre 20 års och som styrketränar o äter magnesium zink fiskolja boron är normalt?
Att inget sticker ut betyder inte att värdena per automatik är bra, det betyder bara att du inte har något som är högt eller lågt, 16 är lite svårtolkat för det finns andra parametrar som spelar in bla SHBG.

Shbg binder testosteron så kroppen inte kan använda det, 16 med shbg lågt i referens kan vara fullt tillräckligt för att må bra medans 16 med shbg högt i referens kan ha symtom som stämmer in på testosteronbrist.

Redigerad:
Stirra dig inte blind på siffror på ett papper, det viktiga är hur du mår.
Senast redigerad av Arne.Anka 2019-07-27 kl. 10:04.
Citera
2019-07-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbis
Hej alla

Hoppas att jag ställer frågan på rätt ställe.

Har nebido och arimidex utskrivet av läkare och har efter en del diskussioner fått sätta injektionerna själv.

Jag mår relativt bra även om jag upplever att en nebido behållare (4ml)var femte vecka inte är helt optimalt, utan jag når så höga värden som 19mnol i andra veckan och mår riktigt bra (har alltid haft låga värden så det är bra för mig, men skulle vilja ligga på 25mnol), för att sedan dala av mot vecka 4-5 och landa på så lågt som 8 mnol.
Jag misstänker att min kropp tar det mesta av nebido och omvandlar det till Östrogen och därför når jag inte högre värden på längre tid. (Är överviktig) men börjat gå ner efter behandling då jag har kunnat börja träna.

Min undran är om någon vet om riskerna med baktierie bildning i flaskan om man skulle dela upp dosen dvs. Att jag bara tar upp halva dosen från behållaren och behåller flaskan för att sedan ta andra halvan. Så jag får 2ml varannan vecka?

Har hört att det kan bildas bakterier i nebido flaskan om man sticker hål i behållaren med den upptagningsspruta.

Samt om ngn annan upplever att man inte når högre värden än 19mnol med 4ml/1000mg var 5:e eller 4:e vecka? Rekomenderas av Fass är att ta 3:e eller 4:e sprutan med 14 veckors mellanrum och får inte ihop hur alla klarar sig med det.

Tack på förhand och för att ni delar med er av era erfarenheter.

19 i testo efter två veckor är väldigt lågt dock 1 vecka efter din topp.ser ut som att du konverterar i hög grad. har haft samma problem själv dock inte så illa som du. mitt högsta toppvärde en vecka efter inj 76 efter 8 veckor mellan 10 och 11. gick över till att inj 1ml/2 vecka . alltså samma dos per 8v efter ett antal månader nya tester och 35 i dalvärde. enligt mig är en stor del av konverteringsproblematiken höga engångsdoser. om du inj själv dela upp dosen. tex i ditt fall 0.8ml/vecka dvs samma dos . fortsätt så i tre fyra månader ta nya prover.
Citera
2019-07-30, 17:51
Medlem
Jesus fucking christ. Jag får ut vätska ur bröstet när jag pinchar mina nipples. Inte ur själva bröstvårtan utan ifrån de där små körtlarna som sitter runt om. Mitt prolaktinvärde måste vara helt off the charts? Är detta farligt?
Citera
2019-08-02, 07:06
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Jesus fucking christ. Jag får ut vätska ur bröstet när jag pinchar mina nipples. Inte ur själva bröstvårtan utan ifrån de där små körtlarna som sitter runt om. Mitt prolaktinvärde måste vara helt off the charts? Är detta farligt?

Inte farligt, ditt prolaktin är skyhögt, förmodligen på grund av höga östrogenhalter.. Du behöver nolva och cabergolin omgående!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in