2019-07-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Okej, nu ett något svårbegripligt svar.

Om du konverterar testo i den takt du gör så finns det inte något som per automatik gör det mer skadligt för just dig att få tätare injektioner, det vill säga en injektion var 4:e eller 5:e vecka.

För gemena man, som konverterar testo i en mer dämpad takt än du, skulle det möjligtvis kunna innebära risker eftersom det skulle innebära en högre dos.

Tillbaks till dig. Dock är det inte helt riskfritt avseende komplikationer/bieffekter med den dosering och det intervall du har eftersom det innebär en högre dos även för dig men den "risken" finns även allmänt, alltså för gemen man, när man behandlas med testosteron. Generellt sett är den risken, så som jag bedömer den, inte särskilt stor även om mer allvarliga komplikationer/bieffekter ibland uppstår.

Alltså, generellt sett kan du känna dig lugn och du behöver inte oroa dig inte över din dos och ditt intervall. Med andra ord: Sov gott om natten.

Att rekommendationen är satt som den är satt tror jag beror på två omständigheter.
Dels är det ett listigt marknadsföringsknep från medicinbolagens sida eftersom längre intervall ger sken av att kräva mindre resurser från vården.
Dels finns (förhoppningsvis) en mer klinisk aspekt som handlar om att rekommenderade intervall representerar en grov uppskattning, baserad på förstudier, av vad som generellt krävs för dos och intervall i en större population.

Hej och tack för ditt svar.

Det du skriver får mig att lugna ner mig en del i allt grubblande.
Jag har haft bra värden på allt som har jag har kollat upp, så inget att oroa sig för egentligen. Det är bara skönt att få prata av sig med andra som har gått igenom samma saker och dessutom få ut en med givande samtal än vad man får med en läkare från vården.

Min tanke är nu att dela sprutan i två med två veckor intervall få upp orken att träna mer och därmed börja gå ner i fett vilket på sikt borde även sänka konverteringen av testo till östrogen. med målet att få ett större intervall på sikt.

Vi får se hur det går.

Gällande rekommendationer tror jag att du har en poäng i det du skriver. för precis som Arne.Anka skriver verkar det ju vara flera som lägre intervaller än 14 veckor.

Mvh
Citera
2019-07-24, 13:37
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbis
Hej och tack för ditt svar.

Det du skriver får mig att lugna ner mig en del i allt grubblande.
Jag har haft bra värden på allt som har jag har kollat upp, så inget att oroa sig för egentligen. Det är bara skönt att få prata av sig med andra som har gått igenom samma saker och dessutom få ut en med givande samtal än vad man får med en läkare från vården.

Min tanke är nu att dela sprutan i två med två veckor intervall få upp orken att träna mer och därmed börja gå ner i fett vilket på sikt borde även sänka konverteringen av testo till östrogen. med målet att få ett större intervall på sikt.

Vi får se hur det går.

Gällande rekommendationer tror jag att du har en poäng i det du skriver. för precis som Arne.Anka skriver verkar det ju vara flera som lägre intervaller än 14 veckor.

Mvh

Ja, bla jag har var 6:e vecka, det har jag haft i flera år.
Citera
2019-07-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag tog en halv dos Nebido i slutet av Mars. Sen dess har jag försökt gå av Nebido och bli naturlig. Dock så tog jag 1/8 del av sprutan för en vecka sedan. Bakterier kan inte växa i olja, så det är helt riskfritt att dela upp dosen. Bara du torkar av injektionsflaskan med en savett innan du penetrerar den så är det ingen fara

Hej och tack för svar.

Var lite osäker gällande bakteriebildandet, men det kan stämma det du skriver att de inte växer i olja.
men om när du har tagit mindre doser av en flaska bevarar du flaskan som vanligt rumstempererat bort från solljus?
Savett torkar jag alltid av med innan och efter av ren mani.

En fråga dock, om du vill bli naturlig varför väljer du att ta en så låg dos som 1/8 del? borde inte det innebära att hypofysen uppfattar att det finns testo i kroppen och kan inte se meningen med att köra igång signal hormonerna som ska få din egna produktion att komma igång ? (inte för att jag är expert, men det är så jag har fattat det)
borde inte mindre doser av HCG leda till att den egna produktionen kommer igång lättare om man ska kliva av ?

Hur länge har du tagit testo eller var det mars 2019 första halvdosen?

(frågar av nyfikenhet )
Mvh
Citera
2019-07-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ja, bla jag har var 6:e vecka, det har jag haft i flera år.

Hej och tack för svar.

var 6:e vecka låter ju bättre en halvdos varannan vecka
tar du en hel flaska då, alltså 1000ml/4mg ?

hur mår du på det? vilka värden uppnår du? om man får vara nyfiken.

En av mina rädslor är att jag inte kommer kunna resa om jag måste ha detta med mig överallt i världen osv, det är lite sådana tankar som spökar.

Har även haft funderingar på att försöka få en låg dos HCG ( vet dock inte vad en sådan dos skulle vara) för att få igång min egna produktion och behålla den och toppa med nebido. Inte helt säkert att läkaren går med på det. men hittills har jag haft en bra övertalningsförmåga.

Mvh
Citera
2019-07-24, 15:50
Medlem
Citat:
Hej och tack för svar.

Var lite osäker gällande bakteriebildandet, men det kan stämma det du skriver att de inte växer i olja.
men om när du har tagit mindre doser av en flaska bevarar du flaskan som vanligt rumstempererat bort från solljus?
Savett torkar jag alltid av med innan och efter av ren mani.

En fråga dock, om du vill bli naturlig varför väljer du att ta en så låg dos som 1/8 del? borde inte det innebära att hypofysen uppfattar att det finns testo i kroppen och kan inte se meningen med att köra igång signal hormonerna som ska få din egna produktion att komma igång ? (inte för att jag är expert, men det är så jag har fattat det)
borde inte mindre doser av HCG leda till att den egna produktionen kommer igång lättare om man ska kliva av ?

Hur länge har du tagit testo eller var det mars 2019 första halvdosen?

(frågar av nyfikenhet )
Mvh

Halloj!

Ja jag förvarar min Nebido i rumstemperatur i ett stängt skåp.

Jag tog 1/8 del enbart pga av att mitt testo var 6.4 nmol. Jag gick på HCG men bara i en månad eftersom jag inte stod ut med östrogenet som gick upp och ner. Klantigt av mig, borde kört HCG längre, men men.

6.4 nmol är skadligt lågt, och jag vill inte ha diabetes, så jag tog en liten dos bara för att få upp det snabbt. Jag tog sprutan själv i axeln, vilket fungerade väldigt bra, och om jag skulle bli tvungen att gå på Nebido igen så skulle jag börja injicera veckovis, istället för en megados i rumpan var 14e vecka.
Citera
2019-07-24, 19:46
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Tjena gubbar!

Kommer hoppa av mitt cypionate imorgon på torsdag. Av vad jag förstått ska det ta upp till 44 dagar innan testosteronet är ute ur systemet.

Kommer att använda mig av 15.000ui HCG under veckorna tills det att jag skall på prov på Ekenh*lsan då kulorna atrofierat en aning och jag vill ha lite "size" innan jag söker vård.

Använder mig av tillväxthormon samt t3 och vill även få till TRT livet ut.

Tips och info från er som gått denna vägen mottages gärna!
MVH
Citera
2019-07-24, 19:53
Medlem
Citat:
Halloj!

Ja jag förvarar min Nebido i rumstemperatur i ett stängt skåp.

Jag tog 1/8 del enbart pga av att mitt testo var 6.4 nmol. Jag gick på HCG men bara i en månad eftersom jag inte stod ut med östrogenet som gick upp och ner. Klantigt av mig, borde kört HCG längre, men men.

6.4 nmol är skadligt lågt, och jag vill inte ha diabetes, så jag tog en liten dos bara för att få upp det snabbt. Jag tog sprutan själv i axeln, vilket fungerade väldigt bra, och om jag skulle bli tvungen att gå på Nebido igen så skulle jag börja injicera veckovis, istället för en megados i rumpan var 14e vecka.

Hej, och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.

Kan inte sluta bli nyfiken. Men kom du upp till 6,4mnol med hcg och inte högre, Eller menade du att du slutade med det för tidigt och din egna produktion låg på 6,4mnol?

Hade du tillgång till aromatiser när östrogenet var högt och vilka doser tog du på hcg ?

Är själv som sagt nyfiken på hcg som en låg dos o komplettera med nebido. Det är därför jag undrar.

Mvh
Citera
2019-07-24, 20:12
Medlem
Citat:
Hej, och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.

Kan inte sluta bli nyfiken. Men kom du upp till 6,4mnol med hcg och inte högre, Eller menade du att du slutade med det för tidigt och din egna produktion låg på 6,4mnol?

Hade du tillgång till aromatiser när östrogenet var högt och vilka doser tog du på hcg ?

Är själv som sagt nyfiken på hcg som en låg dos o komplettera med nebido. Det är därför jag undrar.

Mvh

Tja!

Ja, jag slutade för tidigt med HCG, pga östrogenet. Försökte med 1/32 del arimidex innan jag gav upp. Min sweetspot verkar väldigt smal när det gäller östrogenet.

jag körde 750 IU HCG varannan dag. HCG och uppdelad Nebido verkar vara det man ska köra på. Tveksamt dock om sjukvården ger ut båda två. Jag tänkte försöka få HCG av läkaren och sedan köpa testosteron på svarta marknaden, OM jag nu tänker börja igen.

Mvh
Citera
2019-07-24, 21:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
jag körde 750 IU HCG varannan dag.
Med den dosen förstår jag att du fick problem, det är en veckodos på 2625IU det är mer än dubbelt så mycket som jag använde när jag hade hcg som monoterapi, träffat män som har fullgod behandling med 250IU 2 gånger i veckan.
Citera
2019-07-24, 22:39
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Tjena gubbar!

Kommer hoppa av mitt cypionate imorgon på torsdag. Av vad jag förstått ska det ta upp till 44 dagar innan testosteronet är ute ur systemet.

Kommer att använda mig av 15.000ui HCG under veckorna tills det att jag skall på prov på Ekenh*lsan då kulorna atrofierat en aning och jag vill ha lite "size" innan jag söker vård.

Använder mig av tillväxthormon samt t3 och vill även få till TRT livet ut.

Tips och info från er som gått denna vägen mottages gärna!
MVH

I teorin lever cypionate kvar i 44 dagar, i praktiken skulle jag säga att för de allra flesta så är 99-99,5% ute ur systemet efter 36 dagar (bortsett från metaboliter). Det gäller att skilja på active half-life och terminal half-life. Men om du vill vara på den säkra sidan så kör på 44 dagar. Risken är dock att du då kommer ditt och gör tester och är helt nedstängd. Vilket för mig till den andra punkten -->

Det jag blir lite fundersam till i ditt upplägg är HCG:n, ska du ta testosteronprov hos Ekenhälsan? I så fall finns det en viss risk att du, beroende på när du sätter HCG:t, får ett för högt testosteronvärde och blir nekad trt.

Följdfråga, tänker du berätta om ditt användande av testosteron för läkaren på Ekenhälsan?
Citera
2019-07-24, 22:41
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Med den dosen förstår jag att du fick problem, det är en veckodos på 2625IU det är mer än dubbelt så mycket som jag använde när jag hade hcg som monoterapi, träffat män som har fullgod behandling med 250IU 2 gånger i veckan.

Ligger helt klart något i detta.
Citera
2019-07-25, 05:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Nebido 7 veckor efter injektion låg värdet på 16 med referens 8.6-29, vad kan värdet vara i slutet av vecka 6? 20?

Käka för helvete inte ibuprofen...

Könshormonet testosteron kan påverkas negativt av vanliga värktabletter och göra att unga män får värden som påminner om en 70-årings, det visar en dansk studie.
https://www.netdoktor.se/manlig-halsa/nyheter/varktabletter-minskar-testosteron-hos-unga-man/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in