2019-07-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haywanskonto
Jo men jag tänkte att dom kanske inte skriver ut trt när det är självförvållat?

Ligger du inom referens så kommer du ej få hjälp, vilket är över 8 nmol.
Citera
2019-07-20, 18:54
Medlem
haywanskontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0ze
Ligger du inom referens så kommer du ej få hjälp, vilket är över 8 nmol.

Dom tar inte hänsyn till ålder va?
Citera
2019-07-20, 19:32
Medlem
Citat:
Jo men jag tänkte att dom kanske inte skriver ut trt när det är självförvållat?

Har man lågt testo borde man få hjälp oavsett vad man gjort tidigare i livet. Du får väl spela ledsen och bekymrad, och pipa fram att du har lämnat livet med AAS bakom dig osv osv
Citera
2019-07-21, 00:13
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Har man lågt testo borde man få hjälp oavsett vad man gjort tidigare i livet. Du får väl spela ledsen och bekymrad, och pipa fram att du har lämnat livet med AAS bakom dig osv osv

Flubber, så ska det vara i teorin men så är det inte i praktiken.
Citera
2019-07-21, 00:15
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Jo det gör det garanterat. Betyder det att trt är omöjligt för mig tro?

Kräv journalförstöring (det har du laglig rätt till) och byt läkare. Står det i din journal att du brukat AAS så är det ungefär som, om jag ska raljera lite, att tatuera in det i pannan när du har kontakter med vården.
Citera
2019-07-21, 03:46
Medlem
Citat:
Dom tar inte hänsyn till ålder va?

Brukar vara så att destu yngre du är destu svårare.
Citera
2019-07-23, 20:17
Medlem
Hej alla

Hoppas att jag ställer frågan på rätt ställe.

Har nebido och arimidex utskrivet av läkare och har efter en del diskussioner fått sätta injektionerna själv.

Jag mår relativt bra även om jag upplever att en nebido behållare (4ml)var femte vecka inte är helt optimalt, utan jag når så höga värden som 19mnol i andra veckan och mår riktigt bra (har alltid haft låga värden så det är bra för mig, men skulle vilja ligga på 25mnol), för att sedan dala av mot vecka 4-5 och landa på så lågt som 8 mnol.
Jag misstänker att min kropp tar det mesta av nebido och omvandlar det till Östrogen och därför når jag inte högre värden på längre tid. (Är överviktig) men börjat gå ner efter behandling då jag har kunnat börja träna.

Min undran är om någon vet om riskerna med baktierie bildning i flaskan om man skulle dela upp dosen dvs. Att jag bara tar upp halva dosen från behållaren och behåller flaskan för att sedan ta andra halvan. Så jag får 2ml varannan vecka?

Har hört att det kan bildas bakterier i nebido flaskan om man sticker hål i behållaren med den upptagningsspruta.

Samt om ngn annan upplever att man inte når högre värden än 19mnol med 4ml/1000mg var 5:e eller 4:e vecka? Rekomenderas av Fass är att ta 3:e eller 4:e sprutan med 14 veckors mellanrum och får inte ihop hur alla klarar sig med det.

Tack på förhand och för att ni delar med er av era erfarenheter.
Citera
2019-07-23, 20:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbis
Samt om ngn annan upplever att man inte når högre värden än 19mnol med 4ml/1000mg var 5:e eller 4:e vecka? Rekomenderas av Fass är att ta 3:e eller 4:e sprutan med 14 veckors mellanrum och får inte ihop hur alla klarar sig med det.
Alla? jag ser försvinnande få som tar nebido med 14 veckors intervall, flesta verkar ligga på 8-10 veckor själv kommer jag nog hamna på 7.
Citera
2019-07-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Alla? jag ser försvinnande få som tar nebido med 14 veckors intervall, flesta verkar ligga på 8-10 veckor själv kommer jag nog hamna på 7.

Hej tack för snabbt svar.

"Alla " var fel ordval, men det jag menade var att det var det som rekommenderas av FASS. Förstår när jag har läst denna tråd att det är få som har ett sådant intervall. Var mest ute för att se om det är fler som har reagerat på rekomendationerna, det då jag inte förstår hur rekomendationen kan vara med ett så stort intervall. För min egen del känna det som 1000ml var 4:e vecka är rätt mkt och vill gärna ha ett längre intervall mellan sprutorna för att undvika biverkningar. Men kanske får leva med det då.

Mvh
Citera
2019-07-24, 00:12
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Hej tack för snabbt svar.

"Alla " var fel ordval, men det jag menade var att det var det som rekommenderas av FASS. Förstår när jag har läst denna tråd att det är få som har ett sådant intervall. Var mest ute för att se om det är fler som har reagerat på rekomendationerna, det då jag inte förstår hur rekomendationen kan vara med ett så stort intervall. För min egen del känna det som 1000ml var 4:e vecka är rätt mkt och vill gärna ha ett längre intervall mellan sprutorna för att undvika biverkningar. Men kanske får leva med det då.

Mvh

Okej, nu ett något svårbegripligt svar.

Om du konverterar testo i den takt du gör så finns det inte något som per automatik gör det mer skadligt för just dig att få tätare injektioner, det vill säga en injektion var 4:e eller 5:e vecka.

För gemena man, som konverterar testo i en mer dämpad takt än du, skulle det möjligtvis kunna innebära risker eftersom det skulle innebära en högre dos.

Tillbaks till dig. Dock är det inte helt riskfritt avseende komplikationer/bieffekter med den dosering och det intervall du har eftersom det innebär en högre dos även för dig men den "risken" finns även allmänt, alltså för gemen man, när man behandlas med testosteron. Generellt sett är den risken, så som jag bedömer den, inte särskilt stor även om mer allvarliga komplikationer/bieffekter ibland uppstår.

Alltså, generellt sett kan du känna dig lugn och du behöver inte oroa dig inte över din dos och ditt intervall. Med andra ord: Sov gott om natten.

Att rekommendationen är satt som den är satt tror jag beror på två omständigheter.
Dels är det ett listigt marknadsföringsknep från medicinbolagens sida eftersom längre intervall ger sken av att kräva mindre resurser från vården.
Dels finns (förhoppningsvis) en mer klinisk aspekt som handlar om att rekommenderade intervall representerar en grov uppskattning, baserad på förstudier, av vad som generellt krävs för dos och intervall i en större population.
Citera
2019-07-24, 00:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Att rekommendationen är satt som den är satt tror jag beror på två omständigheter.
Dels är det ett listigt marknadsföringsknep från medicinbolagens sida eftersom längre intervall ger sken av att kräva mindre resurser från vården.
Dels finns (förhoppningsvis) en mer klinisk aspekt som handlar om att rekommenderade intervall representerar en grov uppskattning, baserad på förstudier, av vad som generellt krävs för dos och intervall i en större population.
Jag skulle vilja veta vilket testosteronvärde dom siktar på, ska värdet bara upp inom referens så krävs det ju mycket mindre än om testosteron ska upp till mitten av referens.
Citera
2019-07-24, 12:21
Medlem
Citat:
Hej alla

Hoppas att jag ställer frågan på rätt ställe.

Har nebido och arimidex utskrivet av läkare och har efter en del diskussioner fått sätta injektionerna själv.

Jag mår relativt bra även om jag upplever att en nebido behållare (4ml)var femte vecka inte är helt optimalt, utan jag når så höga värden som 19mnol i andra veckan och mår riktigt bra (har alltid haft låga värden så det är bra för mig, men skulle vilja ligga på 25mnol), för att sedan dala av mot vecka 4-5 och landa på så lågt som 8 mnol.
Jag misstänker att min kropp tar det mesta av nebido och omvandlar det till Östrogen och därför når jag inte högre värden på längre tid. (Är överviktig) men börjat gå ner efter behandling då jag har kunnat börja träna.

Min undran är om någon vet om riskerna med baktierie bildning i flaskan om man skulle dela upp dosen dvs. Att jag bara tar upp halva dosen från behållaren och behåller flaskan för att sedan ta andra halvan. Så jag får 2ml varannan vecka?

Har hört att det kan bildas bakterier i nebido flaskan om man sticker hål i behållaren med den upptagningsspruta.

Tack på förhand och för att ni delar med er av era erfarenheter.

Jag tog en halv dos Nebido i slutet av Mars. Sen dess har jag försökt gå av Nebido och bli naturlig. Dock så tog jag 1/8 del av sprutan för en vecka sedan. Bakterier kan inte växa i olja, så det är helt riskfritt att dela upp dosen. Bara du torkar av injektionsflaskan med en savett innan du penetrerar den så är det ingen fara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in