Citat:
Ursprungligen postat av
Bumbis
Hej tack för snabbt svar.
"Alla " var fel ordval, men det jag menade var att det var det som rekommenderas av FASS. Förstår när jag har läst denna tråd att det är få som har ett sådant intervall. Var mest ute för att se om det är fler som har reagerat på rekomendationerna, det då jag inte förstår hur rekomendationen kan vara med ett så stort intervall. För min egen del känna det som 1000ml var 4:e vecka är rätt mkt och vill gärna ha ett längre intervall mellan sprutorna för att undvika biverkningar. Men kanske får leva med det då.
Mvh
Okej, nu ett något svårbegripligt svar.
Om
du konverterar testo i den takt du gör så finns det inte något som per automatik gör det mer skadligt för just dig att få tätare injektioner, det vill säga en injektion var 4:e eller 5:e vecka.
För gemena man, som konverterar testo i en mer dämpad takt än du, skulle det
möjligtvis kunna innebära risker eftersom det skulle innebära en högre dos.
Tillbaks till
dig. Dock är det inte helt riskfritt avseende komplikationer/bieffekter med den dosering och det intervall du har eftersom det innebär en högre dos även för dig men den "risken" finns även allmänt, alltså för gemen man, när man behandlas med testosteron. Generellt sett är den risken, så som jag bedömer den, inte särskilt stor även om mer allvarliga komplikationer/bieffekter ibland uppstår.
Alltså, generellt sett kan du känna dig lugn och du behöver inte oroa dig inte över din dos och ditt intervall. Med andra ord: Sov gott om natten.
Att rekommendationen är satt som den är satt tror jag beror på två omständigheter.
Dels är det ett listigt marknadsföringsknep från medicinbolagens sida eftersom längre intervall ger sken av att kräva mindre resurser från vården.
Dels finns (förhoppningsvis) en mer klinisk aspekt som handlar om att rekommenderade intervall representerar en grov uppskattning, baserad på förstudier, av vad som generellt krävs för dos och intervall i en större population.