2014-05-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Vad gäller sexlusten så var den så gott som obefintlig innan..
Vet inte när exakt jag började märka skillnad, det kom lite efterhand som mina värden började stabilisera sig efter lite mer än ett halvår. Bygger lättare nu, speciellt de första veckorna efter injektion då min återhämtning är suverän! Innan var jag för trött för att finna motivationen och om jag gick till gymmet fick jag inte ut så mkt av det..gick knappt att bygga muskler då utan jag var rätt smal och fett la sig på magen o höfterna mest

Intressant låter precis som mig! Jag har totalt avsaknad av sexlust. Den kom aldrig ens igång när jag var i tonåren?! Så har aldrig funnits där, så något är sjukt galet! Musklerna finns inte heller, får som du, skittrött, försökt tvinga mig börja träna och motivationen finns inte där men har gjort det ändå men jag blir sjukt trött bara och ger ingenting!

Smal är jag också, kan typ inte gå upp i vikt och lägga på mig? Och går jag upp i vikt är det endast fett. Jag är smal och nästan underviktig (?), väger runt 65kg bara på mina nästan 190cm, trots jag äter ganska mkt... Dock har jag typ 16-17% (uppskattningsvis) fett och aldrig haft magrutor lol..

Endast fett som för dig magen/höften typ, trots smal i övrigt, pinnsmala armar/ben..

Så jag lär ju lida av en brist?

Dock skulle jag tro att jag alltid haft en brist om det var så att jag inte fått skägg? Har ju lite skägg, men inte speciellt tätbehårat, har dock rätt tjockt vanligt hår och har ju hår litegrann på kroppen osv.. Så kan ju inte vara helt avstängt, för då hade jag inte fått skägg/hår på kroppen eller?

Om det inte är testosteronet som är lågt vet jag fan inte vad det annars kan vara, några idéer?

Bör nämnas att jag inte känner något, är likgiltig som en zombie.. Omöjligt att gråta/va ledsen..glad osv..
Citera
2014-05-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Intressant låter precis som mig! Jag har totalt avsaknad av sexlust. Den kom aldrig ens igång när jag var i tonåren?! Så har aldrig funnits där, så något är sjukt galet! Musklerna finns inte heller, får som du, skittrött, försökt tvinga mig börja träna och motivationen finns inte där men har gjort det ändå men jag blir sjukt trött bara och ger ingenting!

Smal är jag också, kan typ inte gå upp i vikt och lägga på mig? Och går jag upp i vikt är det endast fett. Jag är smal och nästan underviktig (?), väger runt 65kg bara på mina nästan 190cm, trots jag äter ganska mkt... Dock har jag typ 16-17% (uppskattningsvis) fett och aldrig haft magrutor lol..

Endast fett som för dig magen/höften typ, trots smal i övrigt, pinnsmala armar/ben..

Så jag lär ju lida av en brist?

Dock skulle jag tro att jag alltid haft en brist om det var så att jag inte fått skägg? Har ju lite skägg, men inte speciellt tätbehårat, har dock rätt tjockt vanligt hår och har ju hår litegrann på kroppen osv.. Så kan ju inte vara helt avstängt, för då hade jag inte fått skägg/hår på kroppen eller?

Om det inte är testosteronet som är lågt vet jag fan inte vad det annars kan vara, några idéer?

Bör nämnas att jag inte känner något, är likgiltig som en zombie.. Omöjligt att gråta/va ledsen..glad osv..

Prova att gå till någon läkare som kan undersöka saken ordentligt, blodprover osv.. är nog där du får dina svar? Jag är fel person att svara på din fråga
Citera
2014-05-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmaestarn
Prova att gå till någon läkare som kan undersöka saken ordentligt, blodprover osv.. är nog där du får dina svar? Jag är fel person att svara på din fråga

Har ju tagit blodprov och skit, har ju tydligen "Normala/bra" värden säger de, haha! Inte en chans alltså säger jag!

15 testo
9 fritt testo
Citera
2014-05-21, 10:49
Medlem
Citat:
Har ju tagit blodprov och skit, har ju tydligen "Normala/bra" värden säger de, haha! Inte en chans alltså säger jag!

15 testo
9 fritt testo

9 i fritt testo är inte jättelågt då refintervall ligger mellan 6-16. Jag hade 5,2 i fritt innan jag fick behandling. Och då kan jag säga att jag ändå kunde träna och byggt upp en hyfsad muskelmassa och styrka. Så allt hänger inte bara på Testosteron även om det självklart är viktigt.
Citera
2014-05-21, 11:47
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:

15 testo
9 fritt testo

Testosteron är ingen magisk brygd som per automatik fixar allt som är fel med dig. Dina nivåer är hyfsade och antagligen så är det inte testo brist som är ditt problem. Du kan ju alltid testa att köra en 12 veckors kur på testo e 250mg e5d och se hur du mår men risken är stor att du verkligen fuckar upp dig när du kliver av kuren och verkligheten gör sig påmind om det inte är testo brist som är ditt problem.
Citera
2014-05-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamBumB
Testosteron är ingen magisk brygd som per automatik fixar allt som är fel med dig. Dina nivåer är hyfsade och antagligen så är det inte testo brist som är ditt problem. Du kan ju alltid testa att köra en 12 veckors kur på testo e 250mg e5d och se hur du mår men risken är stor att du verkligen fuckar upp dig när du kliver av kuren och verkligheten gör sig påmind om det inte är testo brist som är ditt problem.

Jo, jag funderar verkligen på att kliva på en sån kur och då får jag ju veta på om det är det som är problemet eller inte, eller hur? Jag menar, jag kan ju inte må sämre än vad jag redan gör i alla fall?
Citera
2014-05-21, 14:06
Medlem
Citat:
Jo, jag funderar verkligen på att kliva på en sån kur och då får jag ju veta på om det är det som är problemet eller inte, eller hur? Jag menar, jag kan ju inte må sämre än vad jag redan gör i alla fall?
Förutsatt att vi pratar ng/dl gällande ditt fria testosteron är det inget fel på det.
Du hade även lägre SHBG och visade normalt i totalen.

Ledsen men det låter som du försöker övertala dig själv att det här skulle vara rätt väg, du får mitt ärliga svar och jag tror du är ute och cyklar.
Betvivlar inte att du skulle må dåligt men av det du berättar känns det som det rör sig om något annat.

Gällande bukfett, träning, erektionsproblem mm.
Jag har hört rätt många säga, jag äter rätt tränar hårt och ändå förlorar jag inte fett men väldigt få förstår vad som krävs. Träningen lika så.

Sist det här med erektionsproblem och lust.
Självklart är detta högst individuellt men många kan med riktigt låga värden utan några som helst problem få upp den. Och ja man kan ha hur mycket lust som helst till sex/periodvis trotts att man ligger lågt.

Du är den enda som i slutänden kan svara på hur du känner.
Så länge du är ärlig mot dig själv visst kör hårt men hur långsiktigt är det?.
Dels är det du har i åtanke olagligt vilket inte gör saken speciellt bra, ta med det i kalkylen.
Sen är det jävligt tydligt att du inte har koll och vet vad du ger dig in i.
Klart som fan du kan må sämre, snälla. Du verkar inte speciellt gammal fladdran (läser mellan raderna)
och med det menar jag inget illa bara det att du gasar iväg lite före omdömet.

Mitt råd om du nu ändå ska skita i vad dina läkare kommit fram till är att i sådant fall testa GEL.
Och ja, du kan även må sämre av det! så fort din egenproduktion sakta men säkert lägger av (för du har en sådan, det är tydligt av dina provresultat) slutar med gel tar det tid för kroppen att återhämta sig, den perioden kanske inte blir speciellt rolig om du nu redan mår som du gör med rätt "hyfsade" provresultat.
Citera
2014-05-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
Förutsatt att vi pratar ng/dl gällande ditt fria testosteron är det inget fel på det.
Du hade även lägre SHBG och visade normalt i totalen.

Ledsen men det låter som du försöker övertala dig själv att det här skulle vara rätt väg, du får mitt ärliga svar och jag tror du är ute och cyklar.
Betvivlar inte att du skulle må dåligt men av det du berättar känns det som det rör sig om något annat.

Gällande bukfett, träning, erektionsproblem mm.
Jag har hört rätt många säga, jag äter rätt tränar hårt och ändå förlorar jag inte fett men väldigt få förstår vad som krävs. Träningen lika så.

Sist det här med erektionsproblem och lust.
Självklart är detta högst individuellt men många kan med riktigt låga värden utan några som helst problem få upp den. Och ja man kan ha hur mycket lust som helst till sex/periodvis trotts att man ligger lågt.

Du är den enda som i slutänden kan svara på hur du känner.
Så länge du är ärlig mot dig själv visst kör hårt men hur långsiktigt är det?.
Dels är det du har i åtanke olagligt vilket inte gör saken speciellt bra, ta med det i kalkylen.
Sen är det jävligt tydligt att du inte har koll och vet vad du ger dig in i.
Klart som fan du kan må sämre, snälla. Du verkar inte speciellt gammal fladdran (läser mellan raderna)
och med det menar jag inget illa bara det att du gasar iväg lite före omdömet.

Mitt råd om du nu ändå ska skita i vad dina läkare kommit fram till är att i sådant fall testa GEL.
Och ja, du kan även må sämre av det! så fort din egenproduktion sakta men säkert lägger av (för du har en sådan, det är tydligt av dina provresultat) slutar med gel tar det tid för kroppen att återhämta sig, den perioden kanske inte blir speciellt rolig om du nu redan mår som du gör med rätt "hyfsade" provresultat.

Och vad är det jag kan må dåligt över då som jag inte mår dåligt över nu? Vad är skillnaden egentligen? ^^

Jag menar, jag känner inget idag, jag har ingen lust idag. Så det kan ju bara bli bättre?

Det enda som skulle kunna göra så jag mår sämre är väl om jag mår fysiskt dåligt typ och spyr och grejor och får värsta kramperna eller något, haha?

Jo, men om det nu ändå rör sig om någonting annat. Vad kan detta annat vara då? För någonting är ju GALET FEL!

För du har rätt, jag är inte ens 25 fyllda, men samtidigt är det bara ännu ett tecken på att något är så sjukt fel så det finns inte, eftersom det aldrig fungerar! Hur mycket jag än vill och försöker liksom..

Så vad kan det vara?

Dopamin, serotonin, adrenalin, noadrenalin, insulinresistans osv? Vad kan det finnas som kan ge dessa problem om inte lågt testo? Eller ge är väl fel ordval då det alltid varit såhär..
Citera
2014-05-21, 14:37
Medlem
Nu börjar jag bli riktigt jävla förbannad! :@ Varför i helvete skickar de mig till deras "psykolog"? En psykolog kan inte göra ett jävla skit! Det finns exakt ingenting en psykolog kan göra för att lösa mina problem. Frågan är om de ens hör vad jag säger eller lyssnar på vad jag säger?! Verkar ju fan inte så, jävla idioter alltså! Blir så sjukt frustrerad, vad är det för samhälle?

Nu måste jag alltså gå till deras psykolog och antagligen berätta om alla mina problem igen, för att sedan få vänta ännu längre på nästa tid.. så poänglöst..

Kan deras psykolog skriva en remiss till att få nebido/gel?

Det är alltså andrologimottagningen karolinska :/
Citera
2014-05-21, 14:54
Avslutad
Har ett Östradiolvärde på strax över 300, kan väl knappast vara fördelaktigt, dock 36 i total-t.

Mvh BB
Citera
2014-05-21, 15:11
Medlem
SamBumBs avatar
Citat:
Nu börjar jag bli riktigt jävla förbannad! :@ Varför i helvete skickar de mig till deras "psykolog"? En psykolog kan inte göra ett jävla skit! Det finns exakt ingenting en psykolog kan göra för att lösa mina problem. Frågan är om de ens hör vad jag säger eller lyssnar på vad jag säger?! Verkar ju fan inte så, jävla idioter alltså! Blir så sjukt frustrerad, vad är det för samhälle?

Nu måste jag alltså gå till deras psykolog och antagligen berätta om alla mina problem igen, för att sedan få vänta ännu längre på nästa tid.. så poänglöst..

Kan deras psykolog skriva en remiss till att få nebido/gel?

Det är alltså andrologimottagningen karolinska :/

Eller så är det en psykolog du egentligen behöver. Jag tror det är bättre för dig än att du kör exogent testosteron och sen tokkraschar när du slutar.
Citera
2014-05-21, 15:32
Medlem
Mitt testosteronvärde

Hej!

Jag fick reda på att mitt testosteronvärde låg på 13nmol/l och jag är 32 år gammal. Normalt ska vara mellan 10-35nmol/l. Mitt värde är alltså lågt/normalt och läkaren vill inte göra något åt det vilket är förståeligt. Jag vill ha upp det till 25-35nmol/l. jag har inte fått shgb, albumin , eller östrogen mätta. Så finns det något jag kan ta för att höja det till dom nivåerna med minimala bieffekter? låg dos OT eller kanske till och med Nolvadex???
Vet inte om detta har någon betydelse för övervägande av prepp men under puberteten hade jag ömmande bröst, och en knöl i en av dem, kunde även få ut en droppe mjölk. Det höll i sig ett par år men är självklart borta för länge sen. Är detta ett tecken på att jag kanske omvandlar mycket testo till östro och bör välja ngt som inte aromatiserar.

Jag har styrketränat i 10år och äter clean året runt. är ca 2m, väger 111kg, bf 10-12%. vägde 85kg när jag började träna med samma bf%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in