2013-09-02, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMessenger
Vad har ni fått för eventuella biverkningar ni som går på Nebido, och försvinner de när man har kommit upp i rätt nivåer?

Jag har efter sista injektionen (nr 6) fått värmevallningar, svettas kraftigt vid minsta ansträngning, huvudvärk ibland, ont/kramp i muskler (har jag iofs haft innan Nebido), kraftigt mjälleksem, acne sedan tidigare vilket jag tror beror på hormonobalans eftersom jag är över 40.

Tycker inte jag läser om att andra får dessa biverkningar som visserligen står i Fass?

De som ja kan kalla biverkningar är väl acne isåfall
Har även haft problem med ont i handleder och fotleder men vet inte om de har nåt samband
Citera
2013-09-03, 16:17
Medlem
Nu har jag varit i väg och gjort ett test på hälsocentralen efter mycket tjat och skrik..

Gick någon vecka sedan fick jag ett papper hem att "mitt testovärde var lågt och dom ville göra ett till test samt ett PSA? test samt blodvärde..

Stog dock inte vad jag fick för resultat på detta papper utan endast ett meddelande från läkaren att göra mer tester..

Ringde i dag lite halvt irriterad dit och lyckades få mitt resultat uppläst 6.6!? det kan väl inte va så bra för en på 30+ som dessutom inte hade modifierat testet med lakrits sprit osv??

Frågan är ska jag göra flera tester tycket ni på hälsocentralen eller ska jag vända mig till den private sidan för fortsättning, har ordnat privat läkarvård efter mitt första test hos hälsocentralen.

Hoppas på svar från kunniga medlemmar.!
Citera
2013-09-03, 16:51
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Nu har jag varit i väg och gjort ett test på hälsocentralen efter mycket tjat och skrik..

Gick någon vecka sedan fick jag ett papper hem att "mitt testovärde var lågt och dom ville göra ett till test samt ett PSA? test samt blodvärde..

Stog dock inte vad jag fick för resultat på detta papper utan endast ett meddelande från läkaren att göra mer tester..

Ringde i dag lite halvt irriterad dit och lyckades få mitt resultat uppläst 6.6!? det kan väl inte va så bra för en på 30+ som dessutom inte hade modifierat testet med lakrits sprit osv??

Frågan är ska jag göra flera tester tycket ni på hälsocentralen eller ska jag vända mig till den private sidan för fortsättning, har ordnat privat läkarvård efter mitt första test hos hälsocentralen.

Kör vidare på hälsocentralen, skulle ditt andra värde också vara lågt och du fortfarande nekas TRT är det bara att vända sig till den privata sjukvården. PSA-prov är för att de vill kolla din prostata, ett måste ifall man ska sättas på TRT. Ett gott råd är att du alltid ber om att få dina testresultat utskrivna.
Citera
2013-09-03, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland

Du behöver komplettera dessa prover för en samlad bild

Testosteron
Fritt Testosteron
SHBG
Lh
Fsh
Östradiol
25-OH Vitamin D3

Vitamin D är också ett hormon som påverkar metabolismen och är starkt kopplat till Testosteronet, Med alla sannolikhet har du brist och bör få adekvata doser så kommer även ditt Testo att skjuta i höjden.
Har du övervikt så påverkar det även dina hormoner neg.

Mvh
Citera
2013-09-04, 00:16
Medlem
8bitzs avatar
Hej,

Är det någon här som får nebido men tagit ett litet uppehåll och kört ug testo?
Citera
2013-09-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitz
Hej,

Man tar inte uppehåll från nebido, man kör både och.
Citera
2013-09-04, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitz
Hej,

Japp detta pga höga hb värden jag får på nebidon.
Har tom lägre hb när jag ligger på både testo e och npp.
Citera
2013-09-04, 09:39
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Japp detta pga höga hb värden jag får på nebidon.
Har tom lägre hb när jag ligger på både testo e och npp.

Hur högt värde då?
Citera
2013-09-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hur högt värde då?
Strax över 180. Bt 140/80
Npp/testo e, stabila 170. Bt 135/80
Mitt normala hb låg på 135. Bt 130/75

Nu är det inte jätte höga värden som säkert inte är någon fara då det ej ligger i släkten att få propp.
Ska in och kolla hur det ligger nu med eq/test/dbol kombon :-)

Enligt min läkare är 180 ok!
Om jag fattat det rätt bör man ligga på max 160?

Edit: är inte bara pga hb värdet jag gått över på testo e ska väl tilläggas.
Senast redigerad av Nitrous66 2013-09-04 kl. 10:44.
Citera
2013-09-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Strax över 180. Bt 140/80
Npp/testo e, stabila 170. Bt 135/80
Mitt normala hb låg på 135. Bt 130/75

Nu är det inte jätte höga värden som säkert inte är någon fara då det ej ligger i släkten att få propp.
Ska in och kolla hur det ligger nu med eq/test/dbol kombon :-)

Enligt min läkare är 180 ok!
Om jag fattat det rätt bör man ligga på max 160?

Edit: är inte bara pga hb värdet jag gått över på testo e ska väl tilläggas.

Gå och lämna blod om du kan. Fick på så vis ner mitt HB från 172 till 150.
Referensvärdet är 134-170 för män.
Citera
2013-09-05, 12:59
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo.Havoc
Gå och lämna blod om du kan. Fick på så vis ner mitt HB från 172 till 150.
Referensvärdet är 134-170 för män.

Hur länge varar en sådan "sänkning"? ca 6 månader?
Citera
2013-09-05, 13:58
Medlem
Ökar Nebido HB ock BT mer än testo E??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här