2007-10-02, 10:44
Medlem
wreplai06s avatar
Borde förbjudas från vanliga affärer, borde finnas enbart zigenarbutiker där snusken får säga innan vad dom vill ha betala först och sen gå in i butiken o ta de dom betalat för.

Skicka ut alla från Sverige, bara vidriga allihopa!
Citera
2007-10-02, 10:59
Medlem
CronoSs avatar
Jag känner ett par finnzigenare, de har varit schyssta mot mig (säkert pga jag också är finne). De verkar leva av smuggelsprit, öl, inte småbrott. Vad jag sett iaf. Jag vet inte, finns det "schyssta" zigenare? De jag känner är rätt ok, iaf.
Nej, jag försvarar inte de som stjäl som korpar.
Citera
2007-10-15, 00:50
Medlem
ogos avatar
Det är olagligt att förstöra andras egendom och att äta upp något är i högsta grad att förstöra det.

Precis som det är olagligt att bryta upp batteriförpackningar och kolla ifall de passar i ex. en mp3-spelare.

Även om du har för avsikt att handla, får du inte ändra skicket på en vara.

Att lägga en vara i fickan, för att ha det någonstanns innan man kommer till kassan är också olagligt, då det går under förberedelse till stöld.

Sedan att de flesta butikerna inte gör något åt det, handlar om ork från personal och att det förmodligen blir en större kostnad för dem då det blir liv.
Citera
2007-10-15, 01:34
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
I ett flertal trådar under de senaste veckorna har detta ämne, om att äta i butiken, kommit upp av olika anledningarna. Diskussionerna har gått i vågor och olika aspekter, så som hygienmässiga, etiska och juridiska har förts fram.

I den här tråden tänkte jag att vi enbart skulle diskutera detta ämne. Det skulle också vara intressant att få ett slutligt svar på huruvida butiksätande är straffbart eller ej. Vissa menar att det är en form av snatteri, andra att det är ett brott enbart om man "glömmer" att betala.

Tycker ni att det är okej att när man handlar på ICA käka en glass under shoppingrundan och betala för den vid kassan?
Hur jävla svårt ska det vara att vänta med den där glasspinnen tills efter man har betalat för den i kassan? Det är väl vanligt hyfs och en ganska enkel uppgift att inte öppna varorna i butiken?
Citera
2007-10-15, 07:17
Medlem
ZiggeBuuss avatar
Nuförtiden så använder jag och sambon självscanning, och då har det vid nåt tillfälle hänt att jag (efter jag scannat in den) öppnat en flaska mineralvatten och druckit innan vi betalat. Det har dock känts ruggigt fel. Men i 9 fall av 10 slipper ju personalen scanna av min öppnade flaska, nåt jag tycker verkar riktigt äckligt.

Jag tycker att det är generellt fel att förbruka varan innan den är betald. Så det har bara hänt 2 gånger och bara sedan vi började scanna in varorna själv. Just för att personalen då ju i vanligaste fall inte behöver ta i våra varor. Fast jag ska sluta med sånt oskick.

Är själv uppfostrad av en mor och far som aldrig har gett mig nåt i butiken. Det enda jag åt i butik som barn, var en tomat som jag lyckats snappa åt mig när jag var 2 år och min mor råkade ställa vagnen för nära grönsaksdisken. Min mor har nolltolerans för ungar som ligger på butiksgolv och bankar med armar och ben, hennes princip är att om man aldrig ger barnet nåt i butiken så kommer det beteendet aldrig att uppmuntras!!
Citera
2007-10-15, 07:19
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Jag menar om det är något fel på varan. Någon gång i veckan återkallas varor som är felaktiga på ett eller annat sätt och då larmas det i kassan när någon försöker köpa en sådan vara.

Va? Nej. Varför skulle återkallade varor ens säljas? Dom är ju bortplockade från hyllan
Citera
2007-10-18, 22:31
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Va? Nej. Varför skulle återkallade varor ens säljas? Dom är ju bortplockade från hyllan

Nej, långt ifrån alltid. Jag jobbar i en ganska stor affär som försöker ha koll på återkallade varor men det slinker ofta igenom ändå, och då är de spärrade för försäljning i kassan.
Citera
2007-10-18, 22:41
Medlem
lelleps avatar
äh, vem fan bryr sig?
bara man själv är nöjd så är det ju inga problem?!

jag menar; man kan fan inte hänga upp sig på allt, hur skulle världen se ut då? precis. hur jävla kul är det att gå ut ur en butik och så står det 5 äckliga white-trash där och röker som fan... det är ju så mkt vidrigare än att se en vanlig person stå och dricka en coca cola i kassan*. .(såvida han betalar för den dvs.)
*DET ÄR ACCEPTABELT!!!

Och white-trash rökarna är ju bara jobbiga när man passerar. så varför störa sig på en gubbe som äter surströmmning i butiken? please

sen såg jag någon nämnde surströmming och andra "udda" saker som folk då kan äta i butik. säg mig, när fan vill nån käka surströmming i butiken?! jag har då aldrig sett någon.
Ge er nu, det ÄR OK så länge det inte är varor man betalar i lösvikt eller varor man sedan ångrar sig att köpa.

sluta bitcha. punkt slut.
Citera
2007-10-18, 22:46
Medlem
GN'Rs avatar
Har aldrig ätit ngt inne i affären men har ofta haft ruskig lust särskilt i större affärer typ om man är törstig eller ngt

lellep Är det slash?
Citera
2008-01-15, 06:52
Medlem
Folk som tar påsar efter betalning på snabbköpet

Känns som att vissa sätter detta i system, har jag fel?

Man lägger upp varorna, betalar kassörskan och får växel och kvitto, precis när personen är i steget bort från kassan så säger denna "ajust det..påse också".

Antingen så tar dom helt sonika en påse rakt av "den bjuder du på va" eller så hoppas dom på att kassörskan inte orkar ta betalt 1 kr för den.

Känns bekant?
Citera
2008-01-15, 06:55
Medlem
Ruskigbusss avatar
Med tanke på att påsarna dels innehåller reklam för affären, dels är den enskilda produkt som de har bäst marginal på, så tycker jag nog att de kan bjuda någon enskild på den påsen.
Citera
2008-01-15, 06:56
Medlem
merras avatar
Känns mycket bekant, dock ingenting som jag personligen satt i system. Så de gånger jag glömt ta en påse och får den gratis är alltid lika tillfredsställande. Däremot så betalar jag ändå om jag nu har mynt på mig, annars samlar sig dem bara i enorma hopar mynt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in