2005-11-25, 18:41
  #397
Medlem
omega_monkeys avatar
Jag jobbade i en Icabutik förut, fick ta hur mycke skit som helst av snåla pensionärer hela tiden... Dom klagade på allt som finns att klaga på.
Jag kan ge ett idiotexempel som hände en dag:
En äldre utländsk dam skulle köpa en liter mjölk. När hon kom fram till min kassa tappade hon mjölkpaketet på golvet så de sprack. Hon tog upp de droppande mjölkpaketet och...GÅR TILLBAKA TILL KYLEN MED DEN! Jag var tvungen att stänga kassan och torka upp den 100 meters långa mjölklinjen.
Citera
2005-11-25, 18:42
  #398
Medlem
Var f-n var du någonstans? Så att jag undvika det stället menar jag...
Citera
2005-11-25, 18:55
  #399
Medlem
Spikeys avatar
Inget slår detta, som jag upplevde i somras:

En lördag förmiddag ska jag bege mig till stranden för att sola och njuta några öl med en polare, jag beger mig till stormarknaden för att inhandla öl, 2 st badlakan och lite smått o gott.
När jag kommer till kassakön och ska betala noterar jag en extremt bedrövlig alkis som står vid slutet på bandet och försöker tigga cigg av kassörskan, alkisen verkade sjunga på sista versen, hostade, dreglade och snorade så att det stod härliga till. Kassörskan försökte ignorera honom, men när det blivit min tur att lägga varorna på bandet blev han helt rabiat efter cigg, började gå upp i varv och började kräkas lite smått på bandet. Jag ser mina nya badlakan åka mot honom och grips av panik, jag vill ju inte ha spyor på dem heller!

Jag lyckas häva ner tygvarorna på golvet och greppa 6-packet innan de åkte in i spyregnet. Jag försökte härja med karln, men han var okontaktbar, kassan stängdes och polis fick tillkallas.
Citera
2005-11-25, 19:13
  #400
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver
Var f-n var du någonstans? Så att jag undvika det stället menar jag...
Coop österplan. Det heter ju coop numer, hette prix förut. Nu när dom frächat upp där så väller det av idioter och annat oknytt inne i butiken
Citat:
Ursprungligen postat av Spikey
Inget slår detta, som jag upplevde i somras:

En lördag förmiddag ska jag bege mig till stranden för att sola och njuta några öl med en polare, jag beger mig till stormarknaden för att inhandla öl, 2 st badlakan och lite smått o gott.
När jag kommer till kassakön och ska betala noterar jag en extremt bedrövlig alkis som står vid slutet på bandet och försöker tigga cigg av kassörskan, alkisen verkade sjunga på sista versen, hostade, dreglade och snorade så att det stod härliga till. Kassörskan försökte ignorera honom, men när det blivit min tur att lägga varorna på bandet blev han helt rabiat efter cigg, började gå upp i varv och började kräkas lite smått på bandet. Jag ser mina nya badlakan åka mot honom och grips av panik, jag vill ju inte ha spyor på dem heller!

Jag lyckas häva ner tygvarorna på golvet och greppa 6-packet innan de åkte in i spyregnet. Jag försökte härja med karln, men han var okontaktbar, kassan stängdes och polis fick tillkallas.
Mysigt

Jag var och handlade i en butik med sån där plåtlåda som man pillar ner sina mynt i om man betalar kontant. Vid slutet av varubandet hängde det en spattig lodis. När folk betalat så sprang han fram och kände efter i myntskålen (som ev. växelmynd trillar ner i) om kunden glömt pengar. Irriterande att ha honom trängandes
Citera
2005-11-25, 19:50
  #401
Medlem
brianmolkos avatar
Det är därför man vill handla mat på nätet och inte musik
ja det tar en massa onödig tid att handla mat jobbigt med alla bromsklosssar bland hyllorna
tacka vet jag shopexpress slippa stå i kööööööö

ja vill handla mat på nätet och inte musik, jag tror en David Bowie box impar mer på en brud än lite älgskav en kyckling och lite färsk pasta
Citera
2005-11-25, 21:24
  #402
Medlem
Knudsons avatar
Det har gått så långt att jag knappt kan gå in i en affär och handla längre. Känner att jag börjar få panik på folk som inte vet vad vett&etikett är. Känner för att bara ställa mig på en öppen yta och skrika att alla kan dra åt helvete. Blir fan galen.... :shoot2:
Citera
2005-11-25, 21:46
  #403
Bannlyst
Batong på Lidl. http://sydsvenskan.se/malmo/article128364.ece
Citera
2005-11-25, 23:39
  #404
Bannlyst
Det värsta jag vet är att handla på Lidl eller någon slags ICA-Kvantum, det blir jävligt hur än man gör, speciellt jävligt är det innan vanligt folk har slutat jobba, då hänger alla sjukpensionärer och arbetslösa vid affären. Fyfan vad äckligt det är.. Jag mår dåligt vid tanken alltså.
Citera
2005-11-25, 23:42
  #405
Medlem
Ruskigbusss avatar
Vad är det för jävla affärer ni handlar på?

Jag går till CoopForum, tar min egen scannerdosa - scannar alla varor - och betalar själv - utan att ens behöva trängas med någon, allra minst någon kassörska.

Jaja, kanske får jag betala en hundring mer för mina varor - men det är det tamejfan värt.
Citera
2005-11-25, 23:47
  #406
Medlem
Fågelfenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Batong på Lidl. http://sydsvenskan.se/malmo/article128364.ece

White trash VM?

Själv har jag inga upplevelser att dela med mig utav, har bara stött på dom vanliga white trash familjerna, och ni vet väl hur det brukar se ut.
Citera
2005-11-25, 23:48
  #407
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Vad är det för jävla affärer ni handlar på?

Jag går till CoopForum, tar min egen scannerdosa - scannar alla varor - och betalar själv - utan att ens behöva trängas med någon, allra minst någon kassörska.

Jaja, kanske får jag betala en hundring mer för mina varor - men det är det tamejfan värt.


Ahh, det är ju där alla barnfamiljer hägrar.... Nej tack till stormarknader.
Citera
2005-11-25, 23:53
  #408
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz

Att sen folk som har barn inte har vett att lämna dem hemma när de handlar blir jag irriterad över.

Ensamma?

Jag undviker sådana miljöer. Eller rättare sagt mataffärer, systemet etc på de tider när folk flockas. Veckan har så många timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in