2007-07-17, 18:15
Medlem
Har också jobbat i butik ganska länge för några år sedan. Snattare kom ofta och det enda som fungerade bra var att
Citera
2007-07-17, 19:17
Medlem
Tjohildas avatar
Det där med kvasten lät som en enkel och bra idé...och onda ögat, hur gör man när man sätter onda ögat på någon?

Jobbade extra på en restaurang förut, dit zigenare kom ibland. De tog tammetusan med sig allt som inte var fastspikat. Plus att de hade med sig knivar in ifall de behövde slåss. Såg det med egna ögon, så det var ingen sabla "myt".
Citera
2007-07-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Det där med kvasten lät som en enkel och bra idé...och onda ögat, hur gör man när man sätter onda ögat på någon?

Jobbade extra på en restaurang förut, dit zigenare kom ibland. De tog tammetusan med sig allt som inte var fastspikat. Plus att de hade med sig knivar in ifall de behövde slåss. Såg det med egna ögon, så det var ingen sabla "myt".

Finns det någon zigenare som inte har kniv på sig? Tror det också ingår i deras fina "kultur"...

Själv växte jag upp i en lugn och fin förort söder om Stockholm.. Bara lekande glada barn och sommar och fotboll hela dagarna.. Sen hade något geni på vår hyresförening låtit en stackars zigenarfamilj flytta in på gården, och hela jävla helvetet brakade loss.. Fester och liv och slagsmål och polisutryckningar dag ut och dag in.. Ungarna hade stilettknivar och batonger och lekte med (riktiga alltså).. En dag stod en bil på gården. I den satt en död kille. Mitt bland alla lekande ungar.. Snuten kom dit och slog sönder rutorna för dem lyckades inte dyrka upp den..

Vår familj flyttade därifrån, och det gjorde tillslut alla andra barnfamiljer också..
Dem drog förresten också kniv mot min farsa en gång när han inte ville ge dem ström till bilbatteriet..

Så kan det gå.. Festligt folk.. Varför har alla sådana fördomar mot romer?
Citera
2007-07-17, 20:20
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ja se ziggisar. En bekant till mig hamnade bakom ett zigenarpar i kassakön på en matvaruaffär när ziggegubben plötsligt vinglade till och stöp i backen avsvimmad. Hatten han hade på knoppen rullade av och ut ramlade en djupfryst kyckling! Gubben hade stoppat fågeln under hatten men pallet klarade inte kylan så han dånade av där han stod...
Som någon redan nämnt så har det där inte hänt utan det är en så kallad Klintbergare.

Läs boken Råttan i Pizzan, berättelsen står med där, tillsammans med en eller två sidors "efterforskning".

Antingen så ljuger din kompis om han säger att det hänt honom eller så har han fått den berättad för sig, trott på det, berättat det för dig och du i din tur missuppfattade det som om det var din vän som varit med om händelsen.
Citera
2007-07-17, 22:25
Medlem
Kom på ett vattentätt system att avslöja kärringarna med kjolar i dom lite större butikerna.

Hyr in ett par busiga tonåringar som får stoja och knuffas lite med varandra utanför kassorna, sen av en händelse så "råkar" dom tackla käringen så hon ramlar (det var ju bara en olyckshändelse med några småpojkar, eller hur ) och se hur det regnar ur prylar ur kjolen

Sen såklart se till att har butikspersonal och väktare mm redo i närheten så dom kan ta han om slöddret och ta dom på bar gärning!
Citera
2007-07-17, 23:43
Medlem
"Pga. stölder har vi tvingats införa ett förbud mot stora kjolar. Vänligen respektera för allas trivsel. // Personalen"
Olagligt med sådan skylt?
Citera
2007-07-18, 00:44
Medlem
Gojcins avatar
Hur fan kan en kvinna lägga 410 i fittan ????

Och hur många varor lägger hon i kjolen ? För att försörja sin familj , förfan jag tror inte på detta om de hade parkerat bilen utanför så ska de råna butiken inte om de snodde ett par kyckling vingar.
Citera
2007-08-07, 19:31
Medlem
Bunnys avatar
Varför lägger dom kvittot i påsen?

Ja, det undrar jag över...varför lägger personalen som arbetar i klädaffärer kvittona i påsen tillsammans med de kläder man köpt? Är det standard även fler branscher eller är det bara klädaffärer som håller på med sånt ohyfs?

Jag brukar alltid se till att få kvittot i handen, annars är det lätt hänt att man glömmer det och plötsligt utgör det bottenskrapet i nästa dags soppåse.

Ni som arbetat inom klädhandeln...är det en uttalad strategi för att folk ska tappa bort sina kvitton och inte kunna byta varan, eller är det bara en jävligt dålig tradition inom branschen?
Citera
2007-08-07, 19:35
Medlem
KiKPNNs avatar
Det är väll snarare så att man inte ska glömma kvittot när dom lägger det tillsammans med varan i påsen.
Citera
2007-08-07, 20:16
Medlem
Mulas avatar
Det där verkar vara något som kommit från USA. Där frågar dom alltid "Do you want the receipt in the bag, sir?" när man handlar nåt. Jag har faktiskt märkt att det blivit vanligare i Sverige också, men en expedit med hyfs borde åtminstone fråga hur man som kund vill ha det.
Citera
2007-08-07, 21:16
Medlem
locmans avatar
man gör så för just för att då har man verkligen gett kvittot o ingen kan säga nått annat, sen om du slarvar bort de e din problem...
Citera
2007-08-07, 21:18
Medlem
bellstroms avatar
du har tydligen märkt att det har hänt ett flertal gånger, vilken borde göra att du lärt dig det vid det här laget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in