Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Det där med kvasten lät som en enkel och bra idé...och onda ögat, hur gör man när man sätter onda ögat på någon?
Jobbade extra på en restaurang förut, dit zigenare kom ibland. De tog tammetusan med sig allt som inte var fastspikat. Plus att de hade med sig knivar in ifall de behövde slåss. Såg det med egna ögon, så det var ingen sabla "myt".
Finns det någon zigenare som inte har kniv på sig? Tror det också ingår i deras fina "kultur"...
Själv växte jag upp i en lugn och fin förort söder om Stockholm.. Bara lekande glada barn och sommar och fotboll hela dagarna.. Sen hade något geni på vår hyresförening låtit en stackars zigenarfamilj flytta in på gården, och hela jävla helvetet brakade loss.. Fester och liv och slagsmål och polisutryckningar dag ut och dag in.. Ungarna hade stilettknivar och batonger och lekte med (riktiga alltså).. En dag stod en bil på gården. I den satt en död kille. Mitt bland alla lekande ungar.. Snuten kom dit och slog sönder rutorna för dem lyckades inte dyrka upp den..
Vår familj flyttade därifrån, och det gjorde tillslut alla andra barnfamiljer också..
Dem drog förresten också kniv mot min farsa en gång när han inte ville ge dem ström till bilbatteriet..
Så kan det gå.. Festligt folk.. Varför har alla sådana fördomar mot romer?