Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Vad skulle du tycka om att "kvittomaskinen" stod på ett ställe så att kunden lätt kunde ta kvittot om denne vill ha det? Eller en röd knapp förslagsvis vid myntautomaten som man kan trycka på om man inte vill ha ett kvitto?
Det är just den där frågan som irriterar mig, ibland tar jag till och med kvittot även fast jag inte vill ha det.
Jag vill inte ha den ståendes någon annanstans än där jag, och endast jag kan hantera den. Många livsmedelsbutiker har nu börjat vbända på skrivaren så kunden får ta själv, men jag vill inte ha det.
Kvittoskrivaren används till mycket mer än bara att skriva ut kvitton. Slipar, rapporter, journalremsor och allt annat som vi själva vill använda sköts i samma maskin på en hel del system, och den får stå där den står.
Sen är det en universell sanning att någon kund förr eller senare kommer ha sönder skiten om dom kan komma i närheten av den. Fråga mig inte hur, men dom skulle lyckas.
Knappen vill jag inte heller ha. Hellre skriva ut ett kvitto för mycket, än att någon får för sig att trycka på den där och sen ändå vilja ha ett kvitto.
Men mig får du ingen fråga av. Jag sträcker fram kvittot och kunden får välja om denne vill ta det eller inte.
Citat:
Eftersom de anställda mig veterligen inte har provisionsbaserad lön så bryr de sig förmodligen inte. Vad sägs om en stor skylt med texten "VAR DET BRA SÅ?" bakom kassörskan/kassören?
Nej en del gör nog inte det, men en del vill ändå hålla en god ton förstår du. Du måste tänka på att det är mer till ett jobb än ens lön för en del. Jag gör mitt bästa för att företaget ska gå så bra som möjligt, även om det inte är mitt företag. Frågan är artig, och en del stör sig på den. Det är dilemmat.
Att den sen inte ska användas av andra skäl som jag nämnde tidigare är en annan femma.