2007-09-05, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Jag och en polare spionerade på zigenare när vi var runt 12 år gamla. Vi hade ett anteckningsblock fyllt med registrerings nummer och sånt Det var en bil som någon hade stulit och parkerat där zigenarna brukade gå förbi, så vi öppnade dörren och la in en påse fylld med stenar. Vi låg och väntade i ca 20min och sen kom en sån där kjolbärande zigenare och snodde påsen bara för att dörren var öppen
Rätt skönt gjort. Ni testade inte att fiska zigenare då, dvs. knyta fast en nylonlina i ett föremål och sedan hala in det när personen sträcker sig ned för att plocka upp det?
Citera
2007-09-05, 14:49
Medlem
JazzforMiless avatar
Finns det någon statistik från ~1980 angående zigenares liv? Såsom Raoul skriver om här i tråden. Vore intressant att ta del av.
Citera
2007-09-05, 18:46
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
Som någon redan nämnt så har det där inte hänt utan det är en så kallad Klintbergare.

Läs boken Råttan i Pizzan, berättelsen står med där, tillsammans med en eller två sidors "efterforskning".

Antingen så ljuger din kompis om han säger att det hänt honom eller så har han fått den berättad för sig, trott på det, berättat det för dig och du i din tur missuppfattade det som om det var din vän som varit med om händelsen.

Kan nämna att denna storyn cirkulerade i min ungdom (= 70-talet) också, men då var det makan till en av höjdarna på orten som tuppade av i kassakön, och orsaken var också "kyckling-under-hatten" syndromet.
Citera
2007-09-05, 18:53
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Arbetar som kassör i en större matbutik och nu i sommar hade vi påhälsning av en organiserad klan. En kund kom fram och sa att zigenarna stal saker så jag försäkrade mig först om att det inte var fördomar, men då det var rusningstid och kassorna behövde bemannas var det inte mycket vi kunde göra. Att det rörde sig om stöld fick jag bekräftat då alla i familjen utom två lämnade butiken. De två kvarvarande plockade åt sig några varor och la på rullbandet, givetvis enbart för att det är hyfsat misstänksamt att en hel zigenarfamilj med stora kjolar går förbi kassan utan att köpa något. Jag drog varorna och hon skulle betala med kortet, under tiden stod den andre, förmodligen hennes nervösa son och var otålig och svamlade saker som "äh skit i dem". Kortet var godkänt men hon accepterade aldrig beloppet utan knappade bara lite på kortavläsaren och sa att hon var tvungen att hämta ett nytt kort ute i bilen.

Under tiden hade övriga i familjen ställt bilen precis startklar utanför entrén så båda hoppade in och sen körde de iväg. Vilken normalt funtad människa skulle lämna sina varor obetalda på rullbandet och sen sätta sig i en bil och köra iväg?

Fyfan vilket jävla pack! Ut med skiten!
Citera
2007-09-06, 08:09
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0rd3n
"Pga. stölder har vi tvingats införa ett förbud mot stora kjolar. Vänligen respektera för allas trivsel. // Personalen"
Olagligt med sådan skylt?
Antagligen, eftersom den där förbannde äckelkjolen tillhör deras jävla etnicitet.
Och förresten, som att de skulle bry sig?
"Jag inte läsa sverige, inte se vad stå!"

Som många tidigare sagt, misshandel är nog det ända som hjälper. Se till att spöa dem riktigt rejält så att det inte syns. Tror inte att en zigge som blivit dömd för snatteri mot nämnda butiksägare har så mycket trovärdighet som brottsoffer.
Citera
2007-09-06, 12:47
Bannlyst
Kommer ni inte ihåg på efterlyst för något eller ett par år sedan när det kom in ett par zigenare i en elektronikbutik, tror det var siba eller elgiganten och zigenardamen helt sonika plockar in en dvd-spelare under kjolen.

Sen för typ 10 år sedan så jobbade min far som fastighetsskötare här i ghettot. Då stod det en zigenare och pissade (!) på loftgången, min far såg det från hundra meter bort och skrek åt han. Då tog zigenaren fram kniven och gjorde en rörelse tvärs över halsen.

En polare har också råkat ut för zigenare. Han skulle ta ut pengar från en bankomat och lämnade bilen precis bredvid. När han var klar med uttaget så stod zigenaren och blockerade bildörren för honom och säger "nuu ger dy mig pengarna så ska jag släppa in dig i bilen". Polaren visste ju att dessa människor ofta bär kniv, så han gick därifrån, bildörren var ju låst. Sen ringde han polisen, sen gick han tillbaka till bilen. Zigenaren var borta.

Hur fan kan man bete sig såhär?
Citera
2007-09-06, 21:57
Medlem
Glömde berätta en grej om zigenare!

för ett par år sen så kom det upp två elvisar till mig och frågade om jag behövde batterier. Jag förstog inte vad dom menade och då visade dom mig en påse full med batteriförpackningar Antagligen stulna.
Citera
2007-09-06, 22:36
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
För att spinna vidare på det: Borde inte folk som inte är i närheten av att vara zigenare kunna spela zigenare när de snattar och sedan "byta om" när de är klara?

Ja, smart.

Du tror inte som sagt att man är extra vaksam när ett tält dyker upp?

Det är ju nästan lite som att försöka råna en bank med en bit choklad. =/
Citera
2007-09-06, 22:43
Medlem
Dennos avatar
Vad skall vi göra åt pundarna, alkoholisterna, socialfallen, de ensamstående mammorna, den egna företagaren och alla andra som också plockar med sig saker? Tror ni verkligen att zigenare har ensamrätt på att sno eller?

Kan ju säga att av dom jag plockar in för snatteri eller stöld står inte många zigenare för brottet.
Citera
2007-09-06, 23:42
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Vad skall vi göra åt pundarna, alkoholisterna, socialfallen, de ensamstående mammorna, den egna företagaren och alla andra som också plockar med sig saker?

Det är säkert också ett problem, men nu handlade ju denna tråd om problemet med zigenare. Mitt förslag är att du skapar en egen tråd och inte går offtopic i denna.

Personligen har jag inte haft några problem med zigenare, men så verkar dom inte trivas i min del av landet heller. Enda gången jag sett en av de stora kjolarna live var på finlandsfärjan.
Citera
2007-09-07, 00:00
Medlem
Taklampas avatar
Kan svara för hur vi gör i vårt matvaruhus, vår lösning duger dock endast om chefen samt personalansvarige tillåter det då det rör sig om extra bemaning. Ser vi zigenare på ingång så ringer vi helt enkelt jouren och säger "du, vi har ett gäng zigenare på ingång nu" sen fixar vi fram nån på golvet som helt eneklt följer efter dem tills de lämnar butiken. Diskriminerande? det kan du ge dig fan på. Bra för butiken? samma svar som föregående. Straffbart? Nej, du rör dig i butiken som du själv behagar, att du "råkar" följa efter en eller flera individer är inget olagligt. Skulle drägget få för sig att stoppa nått under kläderna så ringer vi alla som sitter i kassan och berättar vilka varor det rör sig om. Kommer inte de varorna upp på bandet sen (och de itne har ställt tilbaka varorna nånstans i butiken vilket den som följer efter hade lagt märke till) så tar det hus i helvete

Då lägger vi upp bilden från övervakningskameran så att alla i personalen kan se den så att de vet att, kommer dom igen, så ska dom ut fortare än de kom in. Samt så skickas bilderna ut till alla andra kedjor med samma namn som vårt.

Och polis tillkalas självklart till platsen.
Citera
2007-09-07, 00:05
Medlem
Sälklubbarns avatar
Hur bevisar dom som har blivit portade av affärsägaren att dom har blivit diskriminerade? Så att inte ord står mot ord. Det borde ju vara relativt riskfritt att stoppa dom i dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in