Kan svara för hur vi gör i vårt matvaruhus, vår lösning duger dock endast om chefen samt personalansvarige tillåter det då det rör sig om extra bemaning. Ser vi zigenare på ingång så ringer vi helt enkelt jouren och säger "du, vi har ett gäng zigenare på ingång nu" sen fixar vi fram nån på golvet som helt eneklt följer efter dem tills de lämnar butiken. Diskriminerande? det kan du ge dig fan på. Bra för butiken? samma svar som föregående. Straffbart? Nej, du rör dig i butiken som du själv behagar, att du "råkar" följa efter en eller flera individer är inget olagligt. Skulle drägget få för sig att stoppa nått under kläderna så ringer vi alla som sitter i kassan och berättar vilka varor det rör sig om. Kommer inte de varorna upp på bandet sen (och de itne har ställt tilbaka varorna nånstans i butiken vilket den som följer efter hade lagt märke till) så tar det hus i helvete
Då lägger vi upp bilden från övervakningskameran så att alla i personalen kan se den så att de vet att, kommer dom igen, så ska dom ut fortare än de kom in. Samt så skickas bilderna ut till alla andra kedjor med samma namn som vårt.
Och polis tillkalas självklart till platsen.