2005-10-02, 18:23
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Funkar nog bäst med "wasa kronan värd" rösten.

Ja det gör nog det. Lite gnälligt alltså.
Citera
2005-10-02, 18:39
Medlem
Men har ni inte särskilda dagar när pensionärer handlar? Det har vi där jag bor - dvs pensionärerna har rabatt en viss dag i veckan. Just de dagarna kan de andra som vill undvika just den matvaruaffären (vi har några att välja på nära varandra) och pensionärerna kan i lugn och ro utan att de känner att de är i vägen ta sig den tid de behöver.

För barnfamiljer har vi inget liknande, men jag kan inte minnas att jag har blivit störd någon gång av något barn. De flesta uppfostrar ju ändå sina barn och ser till att de uppför sg på ett acceptabelt sätt.
Citera
2005-10-02, 19:16
Medlem
Miyus avatar
Agree!

De är jäkligt störande. O barnen springer rätt på ens ben o runt dom o.. argh!

God, sometimes I just feel like squashing them.
Citera
2005-10-02, 19:35
Medlem
Kicker.s avatar
Åk till vivo AKALLA. där kan du snacka trevligt att handla

hah.
Citera
2005-10-02, 19:49
Medlem
Fat bastards avatar
Jag brukar knalla över till konsumvaruhuset kl.09:00 varje dag för att köpa nybakat bröd till frukost på firman, då jävlar är det fart på gamlingarna. De springer som om de hade en tsunami i hasorna, orsaken till detta är att de rent maniskt måste köpa allt utgånget rödmarkerat kött som sälj ut till halva priset varje morgon.

Vissa käringar ser man varje dag med vagnen full av köttfärs, lövbiff, skinka och liknande. Var gör de av allt kött? det är ju mer än vad tillockmed jag hinner äta undan.
Citera
2005-10-02, 20:14
Medlem
Snövits avatar
Jag storhandlar alltid dagarna före lön. Då slipper man mycket folk. Dessutom ska man handla så sent som möjligt på kvällen stänger affären kl 9 så kommer jag vid 8. Barnfamiljerna är då hemma och nattar barnen och pensionärerna är också hemma och tittar på rapport eller nåt.
Citera
2005-10-02, 21:26
Medlem
alrunans avatar
Problemet ligger inte i att föräldrarna ska släpa med sig alla ungar till affären. Problemet är att de inte kan hålla ordning på dem och lära dem att veta hut på offentlig plats.
Mitt blodtryck stiger inte bara i affärer utan även på restauranger, bussar, tåg och flyg och dylikt. Överallt dessa orimligt illa uppfostrade ungar som bara kräver och skriker.

Jaja... visst det är lätt att klaga över sådant nu när man inte har några egna odjur. Men eftersom jag nu inte har just det så anser jag mig ha rätt att klaga. Sådeså!
Citera
2005-10-04, 11:10
Medlem
m68s avatar
En annan sak som stör mig något vansinnigt är när man ska handla i delikatessen och folk som väntar på sin tur parkerar vagnarna framför disken, så att man inte kan se hur varorna ser ut.

När expediten frågar vad jag vill ha så säger jag uppgivet jag är ledsen men det står folk och vagnar i vägen så jag ser inte.
Samma sak när man ska ta ett köttfärspaket då ska det stå vagnar och kärringar och blockera denna lilla yta.
En annan mardröm är när dom har smaka gratisprover och dom ställena står alltid vid ingång eller nära dom varor jag ska ha.
Jag får mig ofta frispel i min mataffär.
En grej till kom jag på när man står i kö och väntar på att betala och man får en kundvagn i ryggen eller ännu bättre på hälsenorna. För vissa tror tydligen att det går fortare om man gör så
Citera
2005-10-04, 13:39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Skyll dig själv. Då skulle du väl ha handlat dagen innan!

orka handla mycket när man vägrar bil
Citera
2005-10-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
orka handla mycket när man vägrar bil

Jag har heller inte bil men kan ändå handla för sisådär en vecka i taget. Det enda jag då behöver komplettera med är mjölk som går åt en hel del liter
Citera
2005-10-04, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
bla bla bla....Falaristjurar åt dem alla!...bla bla

Vad tusan betyder "Falaristjurar"?
Jag googlade men hittade inget.
Citera
2005-10-04, 14:05
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Äh, att gå och handla är nada i jämförelse med att gå till banken när pensionerna kommer.

Eller en IKEA-nära McD en söndag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in