2007-08-18, 00:15
Bannlyst
jag har hört att det inte finns plockgodis i Italien (säkert nån mer stans) för att det är så ohygieniskt, nån som vet om det stämmer?
Citera
2007-08-18, 00:15
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Jag har hört att man aldrig ska ta godis från nedersta raden av smågodisburkarna, för det är där alla småungar snorar och äcklar sig.
Ja, jag brukar se småbarn stå där och kladda med sina händer. Jag tar bara från översta hyllan där Chokladen brukar vara. Föräldrar som låter sina barn stå där och äta förtjänar en lavett åt det grövsta.
Citera
2007-08-18, 00:19
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Ja, jag brukar se småbarn stå där och kladda med sina händer. Jag tar bara från översta hyllan där Chokladen brukar vara. Föräldrar som låter sina barn stå där och äta förtjänar en lavett åt det grövsta.
Man kan stampa på locket till lådan också, så att ungen klämmer fingrarna.
Citera
2007-08-18, 00:33
Medlem
Pjuuds avatar
Jag kan då säga att butiksföreståndarna inte bryr sig om man öppnar sin förpackning i butiken, knäppte nämnligen en cola bredvid en som jobbade där och han sa ingenting. Han kanske bara var schysst eller nåt, men de är inte så big deal att förtära nåt i butiken egentligen. Förstår inte vad som är fel i att öppna i butiken, sålänge man betalar för produkten så är det lugnt.

På tal om oskrivna regler, varför "får" man egentligen inte bära huvudbonad när man äter?
Citera
2007-08-18, 00:35
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Man kan stampa på locket till lådan också, så att ungen klämmer fingrarna.
Jo det är ju sant. Men man kan väl egentligen inte klandra barnet. Den tror väl att det bara är fritt fram och äta hur mycket man vill. Det beror ju förstås på hur gammalt barnet är naturligtvis.
Citera
2007-08-18, 00:50
Medlem
W.Hallonsafts avatar
Äta saker man inte betalt för får man bara göra på restaurang, för där betalar man ju ofta efter att målet slunkit ned. Folk som slafsar och klafsar i kassakön på Ica ger ett intryck av att vara lite bakom en vagn, och då är det inte kundvagnen jag menar...
Citera
2007-08-18, 00:53
Medlem
Citat:
Jag har hört att man aldrig ska ta godis från nedersta raden av smågodisburkarna, för det är där alla småungar snorar och äcklar sig.

En gång såg jag en hund som var där och nosade och slickade när hon som höll i kopplat tittade på annat i någon hylla.
Citera
2007-08-18, 00:56
Medlem
W.Hallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
En gång såg jag en hund som var där och nosade och slickade när hon som höll i kopplat tittade på annat i någon hylla.

Vad hade hunden inne i butiken att göra? Ledarhund?
Citera
2007-08-18, 01:04
Medlem
Pjuuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Hallonsaft
Folk som slafsar och klafsar i kassakön på Ica ger ett intryck av att vara lite bakom en vagn, och då är det inte kundvagnen jag menar...

Man kan säga att dom inte har alla varor i vagnen
Citera
2007-08-18, 01:19
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruppa
jag har hört att det inte finns plockgodis i Italien (säkert nån mer stans) för att det är så ohygieniskt, nån som vet om det stämmer?

Lösgodis är väl egentligen inte så vanligt någonstans i världen? Konstigt att det ens får finnas i Sverige, med alla extrema miljö- och hälsovårdskrav vi handlare har på oss
Citera
2007-08-18, 01:32
Medlem
Novrils avatar
Helt fel

Tycker det är helt fel.. Det är faktiskt snatteri, du har inte betalt för varan innan du brukar den
Citera
2007-08-18, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.Hallonsaft
Vad hade hunden inne i butiken att göra? Ledarhund?

Landet, tror det var rätt vanligt med djur i affären där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in