2007-08-17, 19:57
Medlem
><((((°>s avatar
jag tycker det är ok at ta en godis eller 2 när man köper godis. man betalar inte för den man äter. annars äter jag inget i butiker, jag öppnar heller inga förpackningar av nåt slag.
Citera
2007-08-17, 20:04
Medlem
Sorkus avatar
Jag ser ner på alla som äter innan dom betalar, ungefär på samma sätt som jag ser ner på negrer när dom tar andras saker utan att betala. Förstår man inte att man inte för provsmaka/öppna/äta varor som inte tillhör sig själv så borde man straffhängas på parkeringen.
Citera
2007-08-17, 20:17
Medlem
underrs avatar
[quote=ormanoff]Givetvis ska man inte äta i butiken, det är respektlöst. Varje gång någon gör det hoppas jag att något av följande inträffar:

1. Personen har glömt plånboken.
2. Personen ska betala med kort men har ingen täckning eller kortet vägrar funka.
3. Kassan larmar om att varan inte får säljas då den innehåller spår av nöt, samtidigt som personen i fråga har extrem nötallergi.[/QUOTE]

Du har verkligen allvarliga problem..
Citera
2007-08-17, 22:04
Medlem
Anonym negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
... ungefär på samma sätt som jag ser ner på negrer när dom tar andras saker utan att betala...
Och varför just negrer?

Men till temat, ja, det kladdar ner, om man inte blir flottig av chips tappar man chokladflarn från glass eller droppar läsk på golvet. I en affär ska det vara så rent som det kan utom den skit som dras in på vintern/under regn. Jag gillar överhuvudtaget inte när folk ska känna på bröd om det är färskt eller om frukten/grönsaken har den rätta konsistensen, jag vet väl för fan inte när han pillade sig i näsan eller petate ut en popcorn-bit från tänderna senast.
Citera
2007-08-17, 22:06
Medlem
Sinsisters avatar
Fy fan va sjukt med folk som äter i affären, jag tycker definitivt att de är snatteri! Jag skulla aldrig få för mig att "äta en glass under shoppingrundan" sjukt, sjukt man kan väl för fan vänta tills man handlat klart :S
Citera
2007-08-17, 22:07
Medlem
Zhuguliangs avatar
När jag var mindre fick jag ibland en glass ur glassdisken i den lokala ica-butiken när mamma skulle påbörja sitt dagliga inköp av livsmedel. Och jag har väl inte lidit något av det. Det där om att man inte ska äta i butiken är en oskriven regel och behöver ej följas.
Citera
2007-08-17, 22:24
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag tycker också att det är ett rätt motbjudande betende, och jag förstår inte varför man inte kan vänta tills man har kommit ut ur butiken.
Däremot tycker jag inte att det är något fel i att smaka på en vindruva eller en karamell från plockgodiset, men det är nog inte särskilt många som håller med mig ang. detta (och de flesta tycker nog att det lite dubbelmoral från min sida...).

Ang. att äta en godis ur lösgodisstället så bryr jag mig som föreståndare inte så mycket om det heller, om det inte sätts i system.

Däremot kan jag bli ganska lack på föräldrar vars ungar kutar fram och tillbaka och plockar en godis hit och dit och käkar upp. Vafan, någon måtta för det vara.
Citera
2007-08-17, 23:42
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Sen är det ju det här med att vem ska kontrollera att en vara som börjat förtäras verkligen blir betald? Det är enklare/bekvämare/billigare att bara ställa undan den tomma läskedrycksburken i någon lugn del av affären än att ta med sig den till kassan och betala för den. Detta får vi i våran butik bittert erfara varje dag då det ligger halvätna bullar, wienerbröd, festisar, grillade kycklingar, äpplen, dadlar osv lite varstans. För att inte tala om alla helt uppätna varorna som ligger och guppar i magen på kunderna när de går förbi kassan.
Det är så tidskrävande att gå efter en kund som ätit en bulle och meddela h*n i kassan att vederbörande inte får glömma att betala för bullen.

Fast visst har jag inget emot att ta betalt för en tömd och väl åtskruvad 50cl petflaska, men att handskas med ett slibbigt och kladdigt Piggelin-papper bara för att ungen vann över föräldern ogillar jag starkt.
Citera
2007-08-17, 23:56
Medlem
Katarsiss avatar
Om jag ser något nytt lösgodis jag aldrig ätit förut, så vill jag banne mig smaka.

Alternativen kan annars vara skrämmande. Tänk att bara köpa några få, komma hem och upptäcka att de var jättegoda
Eller att ösa på och för sent upptäcka att de var äckliga.

Och nej, jag går inte till kassan, står i kö och betalar för en enda ynka liten lösgodis. Då får de hellre anmäla mig för snatteri av ett stycke lösgodis till ett värde av 0,12 kr efter att jag betalat min hundring för hela påsen jag köpt.

Annars tycker jag att det är värre med folk som klämmer på saker och lägger tillbaka än folk som äter i butiker. Eller går runt snoriga och hostiga.
Citera
2007-08-18, 00:06
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Det är ett oskick och ett slödderbeteende.
För övrigt, om nu de vidriga små smittspridande, kladdiga snorungarna är så bökiga att ha i matvaruaffären, varför tar ni då med dem?
Får nog hålla med om att det är jävligt slöddrigt. Kan bara komma på en orsak till att äta nåt innan man har betalat för det, och det är om man är på väg in i diabeteskoma och måste äta nåt fort som fan. Annars är det bara att öva upp sitt tålamod och bete sig som folk.
Citera
2007-08-18, 00:10
Medlem
Resistances avatar
Jag hoppas verkligen att ni använder skopan när ni tar smågodis i butiken så ni inte trycker ned era vidriga händer.
Citera
2007-08-18, 00:12
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Jag hoppas verkligen att ni använder skopan när ni tar smågodis i butiken så ni inte trycker ned era vidriga händer.
Jag har hört att man aldrig ska ta godis från nedersta raden av smågodisburkarna, för det är där alla småungar snorar och äcklar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in