2008-01-18, 03:31
Medlem
_killahs avatar
Jag ger säkerligen iväg ett 20tal påsar om dagen gratis.
Citera
2008-01-18, 03:38
Medlem
Evolution!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slave
jag jobbar i en stor butik och av de sifror jag sett så kännar koncörnen VÄLDIGT mycke pengar på plast påsar.....

koncörnen ja, men hur är det med handlaren som köper in dessa för c:a 80 öre styck då? Det är ju ändå denna som blir lidande av svinnet...

Inte för att jag bryr mig dock!
Jag lämnade säkert ut 50 påsar gratis om dagen när jag jobbade i butik.
Betala för att få bära hem sin mat & dessutom göra reklam för vart man handlar? BAH!
Citera
2008-01-19, 20:29
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Jag stod i kassan idag och la upp mina varor, och glömde lägga upp en påse....Då frågade tjejen i kassan med en liten ironisk röst om jag inte skulle ha en påse, fan vad dum jag kände mig, jag skulle aldrig i livet förnedra mig genom att försöka "tjäna en gratis påse" men jag antar att hon var van vid det och därför frågade hon mig.
Citera
2008-01-19, 20:59
Medlem
vinnes avatar
Att försöka lura till sig en plastpåse för 1:50 måste nog ändå tillhöra det absoluta lägsta beteendet man kan sjunka till. Visst, man kanske ser det som en principsak, men är man inte nöjd med en butik så ger man fan i att handla där. Att försöka svindla till sig lite enkronor är enbart tragiskt.
Citera
2008-01-19, 21:01
Medlem
Det ser man ju i princip varje gång man handlar. Lite väl snålt av dom som sätter det i system, dock inget för kassapersonalen att bråka om.
Citera
2008-01-19, 21:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
koncörnen ja, men hur är det med handlaren som köper in dessa för c:a 80 öre styck då? Det är ju ändå denna som blir lidande av svinnet...

Inte för att jag bryr mig dock!
Jag lämnade säkert ut 50 påsar gratis om dagen när jag jobbade i butik.
Betala för att få bära hem sin mat & dessutom göra reklam för vart man handlar? BAH!
Antag att handlaren omsätter 10 miljoner kronor per år och att han tjänar 100 000kr per år på att sälja kassar.
Om han lämnade ut gratis kassar till alla som handlade skulle han behöva höja priset på samtliga varor med 1% för att täcka bortfallet av förtjänsten på kassarna. Det är enkel matematik om man tänker efter lite...
Citera
2008-01-19, 21:10
Medlem
Bungies avatar
Om jag utgår från mig själv kan det hända vart femte gång jag är och handlar kanske. Detta beror, som de tidigare nämnt, antingen på tankspriddhet eller stress. Jag tycker det är fruktansvärt pinsamt att glömma påse och har ibland övervägt att ta alltingen i händerna, vilket även skett ett par gånger. Då endast mellan 4-7 varor.
Citera
2008-01-19, 21:52
Bannlyst
jag köper aldrig kasse har egen tyg påse
Citera
2008-01-19, 23:27
Medlem
un_Hanness avatar
Från början tog ej snabbköp betalt för påsarna men då utnyttjades dett och sedan dess har dom tagit betalt därför bryr sig snabbköpet inte om man tar några påsar gratis
Citera
2008-01-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Nähä, men de kostar en bråkdel av det som affären tar betalt för den.

Ingen klädbutik, skobutik, elektronikbutik, skivbutik ... ingen annan typ av butik utom just matbutiker har heller mage att ta betalt för att folk skall bära runt med deras reklam.

NetOnNet lagershop tar 2kr för sina påsar.
Citera
2008-01-21, 08:54
Medlem
barbarapappas avatar
En vän till mig sa något om att ICA kassarna egentligen är gratis i med att det är reklam för dom, det gäller bara att ha vetskap om saken. Vet inte riktigt om jag tror på det, men det borde vara så!
Citera
2008-01-21, 09:40
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbarapappa
En vän till mig sa något om att ICA kassarna egentligen är gratis i med att det är reklam för dom, det gäller bara att ha vetskap om saken. Vet inte riktigt om jag tror på det, men det borde vara så!

Vad baserar din vän detta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in