2005-06-16, 15:48
  #337
Medlem
rightworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusion_se
Vad har ni för kunder egentligen...tigrar ????
Värmlänningar är farliga saker att ha o göra med..
Citera
2005-06-16, 19:34
  #338
Medlem
Söndags avatar
Suck! Jag var och handlade idag i en stor Icabutik. Står i kön och ser att den mycket snygga kassörskan sneglar mot mig. Tittar lite mot kön brevid och även den kassörskan tittar på mig och ser glad ut vid minst två tillfällen= så många ggr jag tittade åt det hållet.

Betalade illa kvickt flydde innan jag hann få kvittot och slängde mig kallsvettig i bilen Fan snygga tjejer ska inte titta åt mitt håll jag blir nervös * *

Kanske dags att ändra min signatur till undvika kvinnan..
Citera
2005-06-16, 19:42
  #339
Bannlyst
Givetvis tittar jag kassorskan i ogonen...

Anledningarna ar flera...
- Jag skiter i EAN-koder och hur de skall vara vanda for att passa henne och folk bakom...
- Avdelarpinnen far annat folk fixa med, sadant sysslar inte edberg med...
- Anvander mig alltid utav kontanter...
- Har inga ICA / COOP - kort utav nagot slag...
- Kvitto struntar jag blankt i...
- Packar kassarna gor min Fru medans jag kallpratar med kassorskan...
Citera
2005-06-16, 19:50
  #340
Medlem
Gravity2s avatar
Hej, Tjena eller Hallå säger man väl, det hör till folkvett.
Citera
2005-06-17, 00:07
  #341
Medlem
sås på slipsens avatar
Idag har jag varit duktig och både hälsat - gör jag alltid iofs - men har också tittat och småpratat med kassörskan.
Idioten bakom fick vänta.
Kändes väl bra, men jag gör mig inga illusioner över att ha förgyllt kassörskans dag med lite småsnack. Men jag är säker på att jag inte lämnade någon dålig stämning bakom mig iallafall. Alltid nåt?
Citera
2005-06-17, 09:41
  #342
Medlem
linuxs avatar
Fattar inte varför folk blir sura om man inte ger dom en pinne, det är ju bara att sträcka sig

Ahh nu vart det lite OffTopic, sorry, jag strulade till min första post så jag fick editera
Citera
2005-10-01, 15:05
  #343
Medlem
kurrecs avatar
Vansinne i mataffär.

Är det bara jag som stör mig på småbarnsföräldrar som tvunget måste handla båda två samtidigt och dessutom ha ungarna med sig?

De tar upp alldeles för mycket plats och ungarna bidrar till oreda och hög volym.

Vissa mataffärer tillhandahåller ju dessutom små vagnar till ungarna.

Jag blir vansinnig på det här fenomenet och det förvånar mig att folk inte drabbas av psykoser i större omfattning när de handlar mat.

Det ska ju gå fort, men vissa verkar ju se mataffären som nåt nöjesfält för ungarna.
Citera
2005-10-01, 15:25
  #344
Medlem
Agent Coopers avatar
Borde vara reler som dessa på mataffärerna:

Pensionärer får endast handla mellan kl: 08:00-14:00
(man borde hålla öppet från 05:00 då pensionärer vanligtvis redan har ätit frukost och är redo för att gå ut!)
Föräldrar med barn 0-11år får endast handla mellan kl: 14:00-17:00


Varför i HELA JÄVLA HELVETE måste pensionärer ut och handla när alla som jobbar ska handla. Gärna en fredageftermiddag vid 17-18 tiden. Kryyyyper fram med sina jävla små vagnar bakom sig. De har även en förmåga att stanna mitt mellan två hyllrader.
När jag handlar ska allt gå snabbt. Fort in, fort ut!
Citera
2005-10-01, 16:46
  #345
Medlem
kurrecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
Borde vara reler som dessa på mataffärerna:

Pensionärer får endast handla mellan kl: 08:00-14:00
(man borde hålla öppet från 05:00 då pensionärer vanligtvis redan har ätit frukost och är redo för att gå ut!)
Föräldrar med barn 0-11år får endast handla mellan kl: 14:00-17:00


Varför i HELA JÄVLA HELVETE måste pensionärer ut och handla när alla som jobbar ska handla. Gärna en fredageftermiddag vid 17-18 tiden. Kryyyyper fram med sina jävla små vagnar bakom sig. De har även en förmåga att stanna mitt mellan två hyllrader.
När jag handlar ska allt gå snabbt. Fort in, fort ut!

Precis!! nu höjdes mitt blodtryck ytterligare!
Pensionärer betalar även till 99% kontant!

Det är ju nog så jävligt att handla ändå! jag har på senare tid börjat handla så sent det går. Gärna precis före stängning.
Citera
2005-10-01, 16:48
  #346
Medlem
Såg lekrum nånstans för barn med personal(tv med tecknad film, ritblock, bollhav mm), Ica Maxi tror jag, synd att inte alla föräldrar använder det.
Citera
2005-10-01, 17:11
  #347
Medlem
Truxas avatar
Jag har hört hårresande exempel, där man ser det som ett stort helgnöje att åka och storhandla!


Då skall man inte bara handla mat, utan det krävs en tur till Jysk också...

IKEA kan funka, men Jysk är bättre för deras parkering är mindre och trängre.
Då kan man hålla på och släpa ut tvillingvagnar och skit, så alla kan se vilken lycklig familj man är.
Citera
2005-10-01, 17:17
  #348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Är det bara jag som stör mig på småbarnsföräldrar som tvunget måste handla båda två samtidigt och dessutom ha ungarna med sig?

De tar upp alldeles för mycket plats och ungarna bidrar till oreda och hög volym.

Vissa mataffärer tillhandahåller ju dessutom små vagnar till ungarna.

Jag blir vansinnig på det här fenomenet och det förvånar mig att folk inte drabbas av psykoser i större omfattning när de handlar mat.

Det ska ju gå fort, men vissa verkar ju se mataffären som nåt nöjesfält för ungarna.
Vi åker och handlar hela familjen en gång i veckan.
Orsaker:
* vi behöver inte handla oftare, möjligen viss påfyllning av mjölk
* alla ha sina "objekt" att bevaka, även minstingen som tänkt ut något efterlängtat att köpa för veckopengen
* vi gillar att ha varandra omkring oss (med viss reservation för grammatiken!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in