2006-07-09, 07:36
  #541
Medlem
Erik1974s avatar
För ett par veckor sedan skulle jag ta ut pengar i en automat inne på banken. Det är ett litet rum på ca. 2 gånger 2 meter som ett förrum innan man kommer in på banken. Vi var ca. 5 personer i kö. Jag stod längst fram och kollade mest efter min energiske 2 årige son som for runt. Helt plötsligt är det en annan framför mig (märkte henne inte) som stoppar in kortet i automaten. Hon hade med sig sin son som var i yngre tonåren.

Jag sa högt -"Hur fan kom du dit"

Ingen reaktion. Sedan lade jag min hand på henens axel och sa:

Tror du att vi andra står här för skojs skull?

INGEN REAKTION!!!!! Hon tittade inte ens jävla muppen! Sedan sa jag bara idiot högt och lät henne ta ut sina pengar. Sedan när hon hade gått började de andra gnälla. Ingen sa dock ett ljud när jag höll på att gapa.

Vilken kärring. Just det att hon hade sin son med. Bra föredöme!!!
Citera
2006-07-09, 08:35
  #542
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
För ett par veckor sedan skulle jag ta ut pengar i en automat inne på banken. Det är ett litet rum på ca. 2 gånger 2 meter som ett förrum innan man kommer in på banken. Vi var ca. 5 personer i kö. Jag stod längst fram och kollade mest efter min energiske 2 årige son som for runt. Helt plötsligt är det en annan framför mig (märkte henne inte) som stoppar in kortet i automaten. Hon hade med sig sin son som var i yngre tonåren.

Jag sa högt -"Hur fan kom du dit"

Ingen reaktion. Sedan lade jag min hand på henens axel och sa:

Tror du att vi andra står här för skojs skull?

INGEN REAKTION!!!!! Hon tittade inte ens jävla muppen! Sedan sa jag bara idiot högt och lät henne ta ut sina pengar. Sedan när hon hade gått började de andra gnälla. Ingen sa dock ett ljud när jag höll på att gapa.

Vilken kärring. Just det att hon hade sin son med. Bra föredömme!!!

Hahaha sicken satkärring. Att du inte planterade människan i soptunnan intill automaten? Hade inte nöjt mig med att kalla henne idiot i det läget

Eller så kunde du ju helt enkelt tagit ett par procent på cashen hon plockade ut för sveda och värk?
Citera
2006-07-09, 10:39
  #543
Medlem
Köbeteenden. Härligt!

Det allra märkligaste i köer, vare sig det är bankomater eller livsmedelskassor, är att folk inte fattar att det inte går snabbare för att man står tätare i kön. Och att det inte heller går snabbare för att det ligger extra mycket varor på bandet, hastigheten bestäms av vilket takt kassörskan kan hålla.

Kan ofta inte låta bli att retas och hålla extraavstånd till kunden framför. Det resulterar ofelbart i ett envist hackande på mina hälsenor, ja en gång vräkte sig t o m en folkölsalkoholistkvinna in i hålet framför mig.
Citera
2006-07-09, 10:43
  #544
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Hahaha sicken satkärring. Att du inte planterade människan i soptunnan intill automaten? Hade inte nöjt mig med att kalla henne idiot i det läget

Eller så kunde du ju helt enkelt tagit ett par procent på cashen hon plockade ut för sveda och värk?

Hade tyvärr sonen med mig, därav min något lugna reaktion. Annars hade jag tryckt på fel, tagit kortet och stoppat i soptunnan bland kvittona.
Citera
2006-07-09, 11:01
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Köbeteenden. Härligt!

Det allra märkligaste i köer, vare sig det är bankomater eller livsmedelskassor, är att folk inte fattar att det inte går snabbare för att man står tätare i kön. Och att det inte heller går snabbare för att det ligger extra mycket varor på bandet, hastigheten bestäms av vilket takt kassörskan kan hålla.

Kan ofta inte låta bli att retas och hålla extraavstånd till kunden framför. Det resulterar ofelbart i ett envist hackande på mina hälsenor, ja en gång vräkte sig t o m en folkölsalkoholistkvinna in i hålet framför mig.


YES va jag känner igen mig!! Varenda jävla gång skall varorna läggas upp på bandet, eller snarare trängsel-packas upp så fort som möjligt så att personen bakom kan börja lägga upp sina, fastän kassörskan inte ens är klar med personen framför mig. NÅDE DIG om du glömmer att lägga upp den där stafettpinnen som skiljer du olika kundvarorna åt!
Jävlar vad jag skall maska nästa shoppingtillfälle!
Citera
2006-07-09, 11:11
  #546
Medlem
Cataclysms avatar
Det jag finner märkligt med köer är att när man handlar på hemköp, ICA och dylikt så klagar ingen på långa köer. ÄR man på Netto, Lidl så klagar folk direkt till personalen. Alltså är det olika folk som handlar på dessa ställen eller är det samma folk men beter sig annorlunda beroende på butik?
Det jag finner intressant med köer i övrigt är när en ny kassa öppnas, då finner man tre olika intressanta iaktagelser:
1. Folk som rusar in i kön, oftast unga eller invandrare.
2. Folk som går varsamt fram.
3. Folk som vill rusa dit men det är någonting där inne som hindrar de till sådant beteende och väljer att stå kvar i den långa kön - medelsvenssons.
Citera
2006-07-09, 11:15
  #547
Medlem
"you teach people how to treat you"
Om ingen någonsin säger ifrån utan står där som stumma jävla sillar är det kanske svårt att lära sig hur man ska bete sig liksom? Jag hade problem med mina grannar som spelade hög musik, ingen hade någonsin sagt åt dem under de 4 år de bott där, när jag sa åt dem så har de faktiskt bättrat sig.
Förstår att de är likgiltiga och uppgivna som kommer till det här landet. (Ja, sverige och svenskar är ta mig fan udda)
Citera
2006-07-09, 11:32
  #548
Medlem
Vad jag hatar är när folk ska börja babbla med kassörskan som om det vore ett café.Brukar handla det mesta på lidl nu och om man av nån anledning handlar när dom öppnar på morgonen så får man skynda sig så inte pizza/restaurang ägarna hinner före.Hela kundvagnen full med paprika,sallad etc,tar ju en evighet om man hamnar bakom dom.
Citera
2006-07-09, 11:47
  #549
Medlem
BassInYoFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2

Kan ofta inte låta bli att retas och hålla extraavstånd till kunden framför. Det resulterar ofelbart i ett envist hackande på mina hälsenor, ja en gång vräkte sig t o m en folkölsalkoholistkvinna in i hålet framför mig.
Det där känner man ju igen. Varför måste folk verkligen tränga ihop sig så mycket? Väldigt ofta det står någon idiot bakom en med en kundvagn som man känner slår emot ryggen gång på gång. Oftast pensionärer. Det brukar oftast räcka med att jag vänder mig om och ger en irriterad blick, men ibland fattar folk tydligen inte hur irriterande det är att ständigt bli påkörd. Jag är av naturen en lugn och sansad person, men vid ett tillfälle blev jag så förbannad att jag hotade en gubbe med stryk. Jag skrämde nog slag på den stackaren, men är man så urbota dum får man fan skylla sig själv.
Citera
2006-07-09, 12:19
  #550
Medlem
redbull72s avatar
Jag hade gått o hämtat sockret åt damen, så kunde hon fortsätta plocka upp sina varor.... men ja är ju snäll å ja!
Dom som trängs, o kör på en på hälarna, o trycker vagnen i röven/ryggen i köerna, man får sån jädra lust o ta tag i vagnen eller korgen o skicka iväg den tvärs över affären o bara vråla : HÅLL AVSTÅNDET!, jädrar va förvånade dom skulle bli!
Citera
2006-07-09, 13:06
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BassInYoFace
Det där känner man ju igen. Varför måste folk verkligen tränga ihop sig så mycket? Väldigt ofta det står någon idiot bakom en med en kundvagn som man känner slår emot ryggen gång på gång. Oftast pensionärer. Det brukar oftast räcka med att jag vänder mig om och ger en irriterad blick, men ibland fattar folk tydligen inte hur irriterande det är att ständigt bli påkörd. Jag är av naturen en lugn och sansad person, men vid ett tillfälle blev jag så förbannad att jag hotade en gubbe med stryk. Jag skrämde nog slag på den stackaren, men är man så urbota dum får man fan skylla sig själv.


Rätt!
Citera
2006-07-09, 13:08
  #552
Medlem
Eigenfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Tog bilen .....

Haha, så jävla skönt. Skulle verkligen vilja se en film av hur alla står och surar i kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in