2005-11-29, 11:04
  #421
Medlem
Wifebeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muxa
Jag var och handlade i förrgår förmiddag, skulle bara köpa ett par liter mjölk. När jag kom in såg jag att medelåldern var hög inne i affären. Bara jag och en massa pensionärer. Överallt skulle de vara, kände mig i vägen överallt. Så när jag hittat mjölklitrarna och ställt mig i kön började kortterminalen krångla längre fram. Folk suckade hela tiden, och bakom mig hade jag en pustande och stånkande gubbe . Irriterande! Bytte kassakö eftersom jag just då inte stod ut med stånkandet bakom mig (lät som gubben satt på muggen uf.). I den här kassan fungerade kortterminalen, men kortet var oläsligt så jag räckte över det till kassörskan. Då hörde jag stånkandet och pustandet i ryggen igen Det ökade mer och mer i takt med att mitt kvitto skrevs ut - långsamt, långsamt. Han ville säkert att jag skulle flytta på mig någon gång och försvinna från jordens yta. Kände att jag ville köra ner vantarna i halsen på gubbj-veln så att det skulle bli tyst :shoot2: Men, men. Jag lämnade på lugnt svenskt manér butiken och gick hem....

Varför är det alltid pensionärerna som gnäller mest över att saker tar tid? De jobbar inte och kan gå å handla när som helst på dygnet men måste ändå alltid göra det under värsta rusningen! Samma sak är det på posten och banken. Själv står man där med blodsockret i fotknölarna och försöker minnas vad mamma lärt en om att respektera de äldre. Gå hem å ät kardemummaskorpor å kolla på "Fråga doktorn" eller dö i sömnen eller vad det nu är pensionärer ägnar sig åt!!! DAMP-ungar är inte bättre. Men säger man nåt om att päronen borde lämna kidsen hemma när de handlar får man en avhyvling i stil med: "Hur ska jag som är ensamstående undersköterska med tre barn......blablablablabla........." Nä, det är bara att bunkra konserver för några månader. Fan för å handla!
Citera
2005-11-29, 16:12
  #422
Medlem
Tacoritzs avatar
Stör mig mest på stormarkander där Jonny och Nettan har dragit med sig hela familjen i v70n och handlar godis, pommes och sockerpaket med tre flingor och en plastleksak till sina överstimulerade ungar som springer in i folk, river i hyllor och skriker som om man hade stuckit kniven i dom (om ändå :arg. Skönt att man har sovmorgon en gång i veckan där man lugnt och sansat kan gå runt dom tomma gångarna och plocka ner sina saker.
Citera
2005-11-29, 20:59
  #423
Medlem
Ernst&Ettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Folk i allmänhet är idioter och den största delen av dem lämnar den lilla hjärnan hemma när de ska ut och blandas med de övriga slöddren i sin egen kategori som till största delen består av barnfamiljer. Uppenbarligen ser man utflykten till matbutiken som nån sorts fri zon där man kan släpa runt sina breda rövar bland Tex Mex-hyllorna och låta sina äckliga avkommor härja fritt och skrika "maammmmaaaaaa" över hela jävla affären.

Ica Maxi Arlandastad är ett lysande exempel på ett sånt ställe. Det är värre än ett flyktingläger varje vardag efter 16:00 samt hela helgerna. Ska man få nåt gjort i den boutiquen får man ge sig dit efter åtta på kvällen. Då slipper man också de jävla kretinerna med överfull vagn som "råkar" ställa sig i snabbkassan och låtsas inte ha sett skylten som säger "max 15 varor" eftersom kön är kortare och snabbare där. :shoot2:

Man kanske skulle ta upp denna problemställning på Alltomtv, där många som tillhör denna kategori häckar...

Helvete. Jag får ta mig ett glas sprit och lugna ner mig tror jag.

Klockren analys av Arlandastad
Det är nästan lika jävla illa när barnbidraget har kommit. MÅSTE man ta med sig ungarna när man åker och handlar? Har funderat på om man skulle starta en affär där det inte är tillåtet att ta med sig snorungarna in, kanske inte så jävla PK och det hade säkert blivit ett jävla liv på feta kärringar med sina bokstavsungar Dock lungt och skönt för oss andra
Citera
2005-11-29, 21:52
  #424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst&Ettan
Klockren analys av Arlandastad
Det är nästan lika jävla illa när barnbidraget har kommit. MÅSTE man ta med sig ungarna när man åker och handlar? Har funderat på om man skulle starta en affär där det inte är tillåtet att ta med sig snorungarna in, kanske inte så jävla PK och det hade säkert blivit ett jävla liv på feta kärringar med sina bokstavsungar Dock lungt och skönt för oss andra

Tror det er SVÅRAST för oss som måste ha med oss tre barn i afferen. JA vi MÅSTE ta med oss dem, for små barn kan inte vara ensamma hemma, så er det med den saken.

Hur var du själv i afferen som barn föresten??

Tror inte unga killer utan barn (som ofte fortfarende bor hemma) kan förestella sig vilket jävla slit vi föreldre har....den tiden kommer, kom då i håg vad ni har skrivit
Citera
2005-11-29, 21:58
  #425
Medlem
Beldarans avatar
Vad är ni? 17 eller?

Tror väl f-n det att man inte lämnar ungarna hemma när man handlar. Dessutom, att sysselsätta dom i affären är ett mycket bättre sätt än att få skit för att dom uttråkade ungarna skriker halsen av sig!

Om det nu är så jobbigt att handla så strunta i att gå in i affären när det är löningshelg och barnbidrag.

Och det är väl skönt att det finns några kunder som faktiskt bryr sig om kassörskans hälsa när dom tar tid på sig att kolla efter EAN-koden. Fatta hur mycket förslitningsskador man får som kassörska..

Nä, det jobbigaste är inte skrikiga ungar eller trängande pensionärer, det är folk som ska klaga utan att tänka efter...
Citera
2005-11-29, 22:04
  #426
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Vad är ni? 17 eller?

Tror väl f-n det att man inte lämnar ungarna hemma när man handlar. Dessutom, att sysselsätta dom i affären är ett mycket bättre sätt än att få skit för att dom uttråkade ungarna skriker halsen av sig!

Om det nu är så jobbigt att handla så strunta i att gå in i affären när det är löningshelg och barnbidrag.

Och det är väl skönt att det finns några kunder som faktiskt bryr sig om kassörskans hälsa när dom tar tid på sig att kolla efter EAN-koden. Fatta hur mycket förslitningsskador man får som kassörska..

Nä, det jobbigaste är inte skrikiga ungar eller trängande pensionärer, det är folk som ska klaga utan att tänka efter...

Man kanske kan lämna den ena föräldern hemma med ungarna. Ett tips, gärna sent på kvällen när de sover. Då går det smidigare för alla.

Citera
2005-11-29, 22:08
  #427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Man kanske kan lämna den ena föräldern hemma med ungarna. Ett tips, gärna sent på kvällen när de sover. Då går det smidigare för alla.


Veldig mange föreldre må löse barnpassning ved å jobba skift...altså bare en av foreldrene er hjemme mens den andre jobber...beklager vi lever ikke på 50 tallet lenger, när mamman var hemma och bakade buller til sina bortkjemda ungar...
Citera
2005-11-29, 22:16
  #428
Medlem
Beldarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Man kanske kan lämna den ena föräldern hemma med ungarna. Ett tips, gärna sent på kvällen när de sover. Då går det smidigare för alla.



Dom som är singlar då? Eller dom som jobbar så att det inte passar?

Det finns många som försöker att inte ta med sig barnen, men det finns också många som måste. Vilket som, vill man ha med sig barnen ska man väl få det utan att behöva bli attackerad av diverse slödder som inte kan tänka längre än vad näsan räcker?
Citera
2005-11-29, 22:46
  #429
Medlem
Ernst&Ettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Tror det er SVÅRAST för oss som måste ha med oss tre barn i afferen. JA vi MÅSTE ta med oss dem, for små barn kan inte vara ensamma hemma, så er det med den saken.

Hur var du själv i afferen som barn föresten??

Tror inte unga killer utan barn (som ofte fortfarende bor hemma) kan förestella sig vilket jävla slit vi föreldre har....den tiden kommer, kom då i håg vad ni har skrivit

Jag var en mkt lung gosse Vi hade inte som familjeunderhållning när jag var barn att åka och storhandla hela familjen. Jepp jag bor hemma var skulle jag annars bo? Dock inte hemma hos mina föräldrar... Jobbar då och då i butik med att plocka upp vissa varor, ångrar mig varje gång att jag har glömt att ta med mig öronproppar
Mannen som var hjälpte dig att sätta barnen till världen kan kanske passa dom under tiden?
Iofs kan det ju vara så att det inte är ungarna det är fel på utan föräldrarna som inte har lyckats uppfostra dom...
Citera
2005-11-29, 22:50
  #430
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Veldig mange föreldre må löse barnpassning ved å jobba skift...altså bare en av foreldrene er hjemme mens den andre jobber...beklager vi lever ikke på 50 tallet lenger, när mamman var hemma och bakade buller til sina bortkjemda ungar...

Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Dom som är singlar då? Eller dom som jobbar så att det inte passar?

Det finns många som försöker att inte ta med sig barnen, men det finns också många som måste. Vilket som, vill man ha med sig barnen ska man väl få det utan att behöva bli attackerad av diverse slödder som inte kan tänka längre än vad näsan räcker?

Borde väl ändå finnas en partner som har hand om barnen ibland. Oavsett, tycker ni att ungar som beter sig som svin och stör alla andra kunder är acceptabla i affären? Eller är man ett 'slödder' för att man inte vill råka ut för det under shoppingen?

Det har inget med 50-talet att göra, men då kanske grundläggande pli på sin avkomma var något naturligt...
Citera
2005-11-29, 22:52
  #431
Medlem
LadyTieras avatar
En utländsk kvinna stod i kön, vi valde den för att hon bara hade en varukorg med mat i och framför henne stod 2 stora vagnar, i adndra kön stod det 3 fulla vagnar. (willys, helgen efter löning, ganska mycket folk men inget extremt)

efter 2 minuter så kommer natruligvis hela hennes släkt. 2 vagnar och tränger sig in där, min svägerska blir fly helvtete förbannad och börjar bråka och säger åt dom att ställa sig längs bak, kvinnan med varukorgen påstår att båd vargnarna är hennes och de bara har hämtat dom.

Jag blev riktigt ilsk med och sa några illa valda ord om tattare och deras betteende till dom.¨

(det var inte hennes..de delade upp det hela på 3 olika gånger och det tog ärkelång tid)


en annan gång var jag och handlade och skulle gå och hämta ost, en unge springer runt och slår med en pinne (!!) på osten. ingen mamma i sikte, jag tar ungen i uppsträckning och förklarar hyffs och vett och skikar iväg den oupfostrade madamen från ostdisken,.
Citera
2005-11-29, 23:32
  #432
Medlem
Gå beväpnade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in