Citat:
Ursprungligen postat av Muxa
Jag var och handlade i förrgår förmiddag, skulle bara köpa ett par liter mjölk. När jag kom in såg jag att medelåldern var hög inne i affären. Bara jag och en massa pensionärer. Överallt skulle de vara, kände mig i vägen överallt. Så när jag hittat mjölklitrarna och ställt mig i kön började kortterminalen krångla längre fram. Folk suckade hela tiden, och bakom mig hade jag en pustande och stånkande gubbe
. Irriterande! Bytte kassakö eftersom jag just då inte stod ut med stånkandet bakom mig (lät som gubben satt på muggen uf.). I den här kassan fungerade kortterminalen, men kortet var oläsligt så jag räckte över det till kassörskan. Då hörde jag stånkandet och pustandet i ryggen igen
Det ökade mer och mer i takt med att mitt kvitto skrevs ut - långsamt, långsamt. Han ville säkert att jag skulle flytta på mig någon gång och försvinna från jordens yta. Kände att jag ville köra ner vantarna i halsen på gubbj-veln så att det skulle bli tyst :shoot2: Men, men. Jag lämnade på lugnt svenskt manér butiken och gick hem....
. Irriterande! Bytte kassakö eftersom jag just då inte stod ut med stånkandet bakom mig (lät som gubben satt på muggen uf.). I den här kassan fungerade kortterminalen, men kortet var oläsligt så jag räckte över det till kassörskan. Då hörde jag stånkandet och pustandet i ryggen igen
Det ökade mer och mer i takt med att mitt kvitto skrevs ut - långsamt, långsamt. Han ville säkert att jag skulle flytta på mig någon gång och försvinna från jordens yta. Kände att jag ville köra ner vantarna i halsen på gubbj-veln så att det skulle bli tyst :shoot2: Men, men. Jag lämnade på lugnt svenskt manér butiken och gick hem....
Varför är det alltid pensionärerna som gnäller mest över att saker tar tid? De jobbar inte och kan gå å handla när som helst på dygnet men måste ändå alltid göra det under värsta rusningen! Samma sak är det på posten och banken. Själv står man där med blodsockret i fotknölarna och försöker minnas vad mamma lärt en om att respektera de äldre. Gå hem å ät kardemummaskorpor å kolla på "Fråga doktorn" eller dö i sömnen eller vad det nu är pensionärer ägnar sig åt!!! DAMP-ungar är inte bättre. Men säger man nåt om att päronen borde lämna kidsen hemma när de handlar får man en avhyvling i stil med: "Hur ska jag som är ensamstående undersköterska med tre barn......blablablablabla........." Nä, det är bara att bunkra konserver för några månader. Fan för å handla!
. Skönt att man har sovmorgon en gång i veckan där man lugnt och sansat kan gå runt dom tomma gångarna och plocka ner sina saker.