2008-02-04, 23:33
  #1141
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Om man sitter på behandlingshem och liknande och ska handla måste man alltid visa kvitton för personalen så de ser att man inte köpt knark,,

Jamen så otroligt relevant.

Jag förstår dock inte? Ska det övertyga mig om att fråga fler folk eller sluta fråga? Jag får inte ihop argumentationen riktigt här.
Citera
2008-02-05, 01:26
  #1142
Medlem
Eftersom många glömmer att ta kvittot tycker jag det är lättare att fråga istället för att spendera tid med händerna i papperskorgen, hade jag behövt dyka ner i den var 5e minut hade jag troligen inte kunnat se "glad och trevlig" ut och då hade väl folk gjort trådar om det också.
Citera
2008-02-13, 04:08
  #1143
Medlem
sidyss avatar
Det är ju rätt konstigt att dem tar betalt för påsarna över huvud taget , det är ju inga andra än just matvaruhandeln som gör det... klädaffärer, pressbyron, donken, elektronikaffärer you name it.
Citera
2008-02-13, 06:26
  #1144
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Det är ju rätt konstigt att dem tar betalt för påsarna över huvud taget , det är ju inga andra än just matvaruhandeln som gör det... klädaffärer, pressbyron, donken, elektronikaffärer you name it.

Javisst är det konstigt. Inte kan det väl vara så att mataffärerna omsätter många fler påsar än dom andra du nämnde? Nej så kan det väl aldrig vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattie_Gr
Jag brukar alltid ta påsar efter att jag betalat.. Tänk dig, man tjänar 2 kr varje gång man handlar.. Det är ganska mycket på ett år ..
Av dom pengarna kan du köpa dig nått annat kul, t ex ett rep att hänga dig själv med..
Minsann? Affären ger dig två kronor för varje påse dessutom? Inte dåligt alls må jag säga
Citera
2008-02-13, 06:36
  #1145
Medlem
Stinkiss avatar
Var det inte så att påsar brukade vara gratis tidigare? Har för mig att det var så när jag "var liten".
Citera
2008-02-13, 11:42
  #1146
Medlem
sidyss avatar
[quote=core_]Javisst är det konstigt. Inte kan det väl vara så att mataffärerna omsätter många fler påsar än dom andra du nämnde? Nej så kan det väl aldrig vara.

FU. självklart är det så att dem omsätter fler påsar... men det lär ju knappast vara deras betydande inkomst, och påsar är en sådan sak som butikerna skulle kunna bjuda på tycker jag i alla fall jag. Särskillt eftersom dom petat i oss gammal köttfärs i ett antal år...
Citera
2008-02-13, 13:38
  #1147
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys

FU. självklart är det så att dem omsätter fler påsar... men det lär ju knappast vara deras betydande inkomst, och påsar är en sådan sak som butikerna skulle kunna bjuda på tycker jag i alla fall jag. Särskillt eftersom dom petat i oss gammal köttfärs i ett antal år...

Hohoho du tror att det där med köttfärsen är en ny företeelse? Shit, köttfärs har packats om sen vacuumförpackningen uppfanns, för tusan. Enda skillnaden är att det blev lite mediahysteri över det nu.

Då ska jag säga som det är (igen). Visst, vi kan ge bort påsarna. Men tro inte att du får dom gratis för det. Inkomstbortfallet täcks upp genom att priserna går upp på övriga varor istället. Du väljer själv om du vill ha kostnaden synlig eller dold. Vad tycker du?
Citera
2008-02-13, 14:07
  #1148
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
När jag tar en påse efter att ha betalar så är det för att jag ibland är grymt virrig att jag glömmer att ta en påse utan att ha en baktanke om att få skiten gratis.
Citera
2008-02-13, 23:30
  #1149
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Hohoho du tror att det där med köttfärsen är en ny företeelse? Shit, köttfärs har packats om sen vacuumförpackningen uppfanns, för tusan. Enda skillnaden är att det blev lite mediahysteri över det nu.

Då ska jag säga som det är (igen). Visst, vi kan ge bort påsarna. Men tro inte att du får dom gratis för det. Inkomstbortfallet täcks upp genom att priserna går upp på övriga varor istället. Du väljer själv om du vill ha kostnaden synlig eller dold. Vad tycker du?
Vad i helvette, sa jag att jag trodde att det var ett nytt fenomen? (ett antal år, kan vara 20 eller whatever). du verkar välldigt stolt över ditt jobb för övrigt... är du städare på Ica eller COOP?
Citera
2008-02-14, 06:37
  #1150
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Vad i helvette, sa jag att jag trodde att det var ett nytt fenomen? (ett antal år, kan vara 20 eller whatever). du verkar välldigt stolt över ditt jobb för övrigt... är du städare på Ica eller COOP?

Nej men du använde ju det som argument, vilket inte riktigt håller i längden. Måhända att den var ironisk, men det fanns ju en viss antydan där.

Jag är stolt över mitt jobb ja. Av den anledningen att jag tycker att det är roligt. Men nej, städare är jag inte. Jag är däremot delägare en livsmedelsbutik samt är stationschef på en bensinstation.

Edit
Så jag får höra den här skiten varje dag. Både när jag själv står i kassan och från missnöjda kunder som anser att det här är något att ta till en högre nivå.
Och jag kan väl ge dig standardsvaret (utöver mitt andra svar ovan ang. synliga och dolda priser) att påsen kostar det den kostar, och är det så att du inte är villig att betala det priset så har du säkert någon påse hemma du kan ta med dig och lasta ned dina varor i. Då gör du samtidigt en insats för miljön.
__________________
Senast redigerad av core_ 2008-02-14 kl. 06:45.
Citera
2008-02-14, 07:06
  #1151
Medlem
skalman1973s avatar
Bah självklart är påsen en vara såväl som mjölken ! Reklamen som är på subventionerar påsens kostnad irl lite knepigt men iaf en påse som är identisk hos samma handlare utan tryck skulle kosta mer iom att den inte besparar några reklamintäckter ......Fast sen å andra sidan varför gör man reklam för livsmedel ? dom enda jag känner som inte äter är anorektiker
Citera
2008-02-14, 07:41
  #1152
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Reklamen som är på subventionerar påsens kostnad irl
Visst hade man gått ut från willys med en påse det stått mcdonalds på kan jag hålla med dej men inte när butikens egna namn står på påsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in