2004-11-22, 18:34
Bannlyst
Det mest irriterande är ändå folk som stannar upp när dom går i en "ström" av folk, tex på gågator. Helt plötsligt stannar de dumma fåren upp (oftast kärringar) och ställer sig å glor i ett skyltfönster. Resultatet är att de 10 personerna som går bakom får tvärnita, alternativt krocka.
Själv har jag slutat tvärnita och låter helt sonika stoppklossarna få inse konsekvenserna av sitt handlande.
Citera
2004-11-22, 18:37
Medlem
gamla tanter i butiken som är I VÄGEN!

Om butiken är i vägen så får du väl gå runt...

http://susning.nu/Syftningsfel
Citera
2004-11-22, 19:06
Medlem
Lulle_88s avatar
Jag brukar se om jag behöver spänna axeln/bröstet så att jag kan ge dom en markering. Skiter fullt i om det är en vuxen. Så länge det inte är en pansionär eller en unge som är yngre än 13år. Hatar när dom går före kön och när dom går många på bredd så att man itne kommer förbi
Citera
2004-11-22, 21:45
Medlem
ace_secs avatar
Jo, nog HATAR man dessa personer som

* börjar leta efter pengar och kort först när det är dags att betala
* börjar leta efter busskortet när de står mittemot chaffisen
* börjar klaga över att kvittot inte stämmer på typ 3 kronor

Men, men...
Citera
2004-11-22, 23:05
Medlem
kingofpoetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoan
En annan sak jag hatar är, inte alla men många, cyklister i trafiken! cyklar på en smalgata, cyklar långsamt som fan. cyklar med en arm på styret och precis när man möter en bil på den trånga gatan och ska köra förbi cyklisten som cyklar långsammare än en 60 årig joggare så vajar idioten till och kör 1/2-1 ut i vägen vilket gör att man måste tvärnita och tuta. Och vad gör inte cyklisten som tror att han är vägarnas konung om inte att dra upp näven och göra fuck you. Nästa gång jag blir utsatt för det ska jag ta mig fan köra på aset.

Cyklister är fan värst... Tanter i all ära men de vet ju inte vad de håller på med medan cyklister vet exakt vad de håller på med.

Där jag bor brukar jag korsa en cykelbana varje dag. På cykelbanan finns det sträck som markerar ett övergångsställe. Tror ni cyklisterna stannar när man går över där...NÄ. Men de verkar kräva att bilisterna ska stanna för dem när de sen ska över vägen någon meter bort.
FÖRBJUD CYKLAR I STÄDERNA!!!
Citera
2004-11-22, 23:16
Medlem
Jimis avatar
alla gammla människor borde få en egen avdelning att handla åp, typ i källaren under den vanliga affären. Och egna bankomater för senior citicens borde vara tvång på oxå... usch för långsamma människor
Citera
2004-11-22, 23:22
Bannlyst
rolig.
=)
Citera
2004-11-23, 00:05
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferocius
Fy fan vad jävla less jag blir på alla gamla jävla tanter och barnfamiljer som i butikerna går så jävla sakta, ställer kundvagnen på tvären och blockerar vägen utan att ha en aning om att det står 10 personer bakom som ska förbi.

När man är så jävla stressad att magen blöder och man måste gå slalom mellan alla jävla tanter och ungjävlar som har hela dagen på sig så får jag bara en sån lust att ta den ena och slå den andre med.

Likadant när man är ute och går på marknader och man naturligtvis ska längst bort så får man nästan trampa i hälarna på personen framför när denne naturligtvis tvärstannar för att titta på något så intressant som nyckelringar för 5 spänn.
Mord tänker man då.

URK!!!

( i vanliga fall är jag en lugn och sansad person. men ibland får jag oförklarliga begär att slita lungorna ur någon.)

Kan inte göra annat än att hålla med! Jag råkade själv ut för samma ofog idag när jag var ute och handlade. Folk som ställer sig mitt i varuhusentren för att prata precis i samma ögonblick när man ska gå igenom. Ungjävlar som springer omkring och leker i affären och ställer sig mitt i vägen i någon smal gång trots att dom klart och tydligt såg att jag kom gåendes bara 2-3 meter ifrån. Och ett äldre par som står och rotar och letar i någon jävla väska mitt i varuhuskorridoren och tar ingen som helst hänsyn till människorna som vill komma förbi. Det är som att jag är totalt osynlig och dessa människor lever i en helt annan värld. Jag är normalt en väldigt sansad och lugn människa som undviker slagsmål, men det är i såna stunder man har god lust att göra ett undantag.
Citera
2004-11-27, 00:27
Medlem
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=140445

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=140445
Citera
2004-11-27, 00:38
Medlem
Pensionärer har alltid med sig egna plastkassar som de packar sina varor i. Icke att de köper några plastkassar i affären.
Citera
2004-11-27, 01:47
Bannlyst
Hur vore det om folk i allmänhet och gamla kärringar med rollatorer och vanliga kärringar med barnvagnar kunde trycka upp tempot lite?
Citera
2004-11-27, 04:00
Medlem
Var fan på väg att döda idag.
Åker till minuten efter jobbet för att fixa pengar till lördagsgodis, självklart är det 15 pers i kö..
Anledningen? Gammal jävla fitta som inte fattat konceptet med att knappa in koden sedan beloppet & gå...
Det tog 5-6 minuter innan hongick därifrån med sina pengar(jag tog tid)..

Nåväl, bara bolaget kvar då..
Plockar på mig det jag skall ha(1 st. platta & 1 whisky).

Framme vid kassan uppenbarar det sig att gamlingar har upptäckt det här med kortbetalning, dock inte att man måste dra kortet i springan & slå sin kod...(4-5 minuter till)...

Grattis, spriten inhandlad, bara att köra hem... ICKE. Gösta 77 har nämligen kommit på att snöfri motorväg innebär 45 km/h gräns.......

Sammanfattning....
ÅTERINFÖR ÄTTESTUPAN NU!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in