2004-11-19, 00:05
Bannlyst
gamla tanter i butiken som är I VÄGEN!

Fy fan vad jävla less jag blir på alla gamla jävla tanter och barnfamiljer som i butikerna går så jävla sakta, ställer kundvagnen på tvären och blockerar vägen utan att ha en aning om att det står 10 personer bakom som ska förbi.

När man är så jävla stressad att magen blöder och man måste gå slalom mellan alla jävla tanter och ungjävlar som har hela dagen på sig så får jag bara en sån lust att ta den ena och slå den andre med.

Likadant när man är ute och går på marknader och man naturligtvis ska längst bort så får man nästan trampa i hälarna på personen framför när denne naturligtvis tvärstannar för att titta på något så intressant som nyckelringar för 5 spänn.
Mord tänker man då.

URK!!!

( i vanliga fall är jag en lugn och sansad person. men ibland får jag oförklarliga begär att slita lungorna ur någon.)
Citera
2004-11-19, 00:07
Medlem
flowss avatar
Vem är det mest synd om?

De som försöker leva vardagen lugnt och sansat, eller han som det blöder i magen när någon försöker leva lugnt och sansat?

edit: ett tips, nästa gång du stöter på en gammal lite långsammare tant, prova att småle för dig själv och försök att se hur lugnt och sansat hon har det. Det smittar av sig om du försöker - du kommer må mycket bättre.
Citera
2004-11-19, 00:10
Medlem
Laments avatar
Jag brukar själv vara så harmonisk och ostressad att jag inte berörs av mänskliga blockader i affären.

Däremot så råkade jag ut för en väldigt traumatisk händelse senast jag var och handlade mjölk. När jag står där med röven i vädret och näsan inne i kylen känner jag något som pressar på mig. När jag tittar bak ser jag att en liten slyna till kärring står och pressar på min röv med hennes kundkorg. Att någon, medvetet eller ej, dels antastar mig och dels försöker putta in mig i en kyl full med mjölk kan som sagt endast beskrivas som en väldigt traumatisk händelse.
Citera
2004-11-19, 00:14
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferocius
Fy fan vad jävla less jag blir på alla gamla jävla tanter och barnfamiljer som i butikerna går så jävla sakta, ställer kundvagnen på tvären och blockerar vägen utan att ha en aning om att det står 10 personer bakom som ska förbi.

När man är så jävla stressad att magen blöder och man måste gå slalom mellan alla jävla tanter och ungjävlar som har hela dagen på sig så får jag bara en sån lust att ta den ena och slå den andre med.

Likadant när man är ute och går på marknader och man naturligtvis ska längst bort så får man nästan trampa i hälarna på personen framför när denne naturligtvis tvärstannar för att titta på något så intressant som nyckelringar för 5 spänn.
Mord tänker man då.

URK!!!

( i vanliga fall är jag en lugn och sansad person. men ibland får jag oförklarliga begär att slita lungorna ur någon.)

Hmmm, jag skall komma ihåg detta efter att du fått barn... Glöm inte att du också blir pensionär med rullator och hörapparat....
Citera
2004-11-19, 00:16
Bannlyst
men vafaan! allt ska gå snabbt nuförtiden, det står jämt folk i kön till kassan. trampar, tittar på klockan och jämrar sig lite smått för tanten framför som har en halvmeter långt kvitto som ett extrapris inte stämmer med 2:50. Såna saker. Det är såna saker hemtjänsten är till för. ;-)

Barnfamiljer som ställer sina förbannade barnvagnar kors och tvärs mellan hyllorna så man måste gå runt skiten. Eller när man ser en liten glugg och pressar sig förbi så ser damen med barnvagnen/kundvagnen inte att man är där, så då får man med ett leende pressa sig förbi när man precis har fått en kundvagn inkörd i skrevet. det heter "snabbköp" av en anledning.

gr.r..
Citera
2004-11-19, 00:18
Bannlyst
jag ska bli en pensionär eller pappa med lite periferi.
jag ska se att det inte bara är jag i butiken, utan även andra människor.
Citera
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferocius
men vafaan! allt ska gå snabbt nuförtiden, det står jämt folk i kön till kassan. trampar, tittar på klockan och jämrar sig lite smått för tanten framför som har en halvmeter långt kvitto som ett extrapris inte stämmer med 2:50. Såna saker. Det är såna saker hemtjänsten är till för. ;-)

Barnfamiljer som ställer sina förbannade barnvagnar kors och tvärs mellan hyllorna så man måste gå runt skiten. Eller när man ser en liten glugg och pressar sig förbi så ser damen med barnvagnen/kundvagnen inte att man är där, så då får man med ett leende pressa sig förbi när man precis har fått en kundvagn inkörd i skrevet. det heter "snabbköp" av en anledning.

gr.r..

Något att fundera över:

Måste man stressa i ett snabbköp?
Citera
Bannlyst
Håller med trådstartaren. Det behövs göras en upprensning av allt pack (gamla kärringar med rollatorer och barnvagnskärringar) som är i vägen och är bromsklossar.
Det jag frågar mig är varför de överhuvudtaget ska gå ut? Kan de inte ha vett att hålla sig hemma och be någon anhörig gå ut och handla åt de i stället?
Citera
2004-11-19, 00:23
Bannlyst
jag har absolut ingenting emot pensionärer, det är de som har byggt sverige, de förtjänar att ha det bra på ålderns höst. Men jag kan inte låta bli att bli så förbannat irriterad på deras ovett i butikerna.

Sen i kassan när senioren före har betalat och man tänker att allt är klart för mina varor att scannas så kommer ett antikt skämt om rostiga enkronor som senioren skrattar sig helt röd i ansiktet av medans man ser att kassörskan försöker framkalla ett skratt som slutar i ett krampaktigt leende.
Citera
2004-11-19, 00:27
Medlem
Boddies avatar
Det värsta jag vet det är dom fullkomligt jävla dumma inkompetenta förbannade jävla idioter som ställer sig och pratar där man går av/på rulltrappor eller i ingångar till butiker/varuhus helt utan en tanke på att dom står så förbannat jävla mycket åt fan skit i vägen. Fattar ni att detta gör mig så arg och riktigt upprörd :shoot2: :evil: Jag bara går och med min kropp så puttar jag på dom idioterna som står där. Sen skiter jag i vad det är för folk helt och hållet, visst barn det puttar jag inte på men alla andra. Och alltid så säger jag högt och tydligt -Här är det ju bra att stå och prata!

Jag blir så förbannad!
Citera
2004-11-19, 00:35
Bannlyst
det har väl hänt att man kör igenom centrum och har lite halvbråttom. naggar hastighetsbegränsningen och TVÄRNIT. en gammal kärring kör rätt ut i vägen och liksom vaggar fram i 5-6 km/h. morr.

En gång (cyklade den här gången, tack och lov) märkte jag att det var en enorm kö, cyklade bakifrån och fram. efter kanske 600 meter kö (bor i ett litet samhälle) trodde jag att det var nån olycka som hade hänt eller nåt. men längst fram i kön så var det en gubbe på permobil som körde mitt på vägbanan. enbart för att jävlas.

jävla folk.
Citera
2004-11-19, 00:36
Medlem
Antoans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Det värsta jag vet det är dom fullkomligt jävla dumma inkompetenta förbannade jävla idioter som ställer sig och pratar där man går av/på rulltrappor eller i ingångar till butiker/varuhus helt utan en tanke på att dom står så förbannat jävla mycket åt fan skit i vägen. Fattar ni att detta gör mig så arg och riktigt upprörd :shoot2: :evil: Jag bara går och med min kropp så puttar jag på dom idioterna som står där. Sen skiter jag i vad det är för folk helt och hållet, visst barn det puttar jag inte på men alla andra. Och alltid så säger jag högt och tydligt -Här är det ju bra att stå och prata!

Jag blir så förbannad!

Jag håller med dig till fullo. När det i en lite större korridor står ett stort gäng och pratar och täcker hela korridoren brukar jag enbart öka takten och gå rakt igenom. En annan sak jag hatar är, inte alla men många, cyklister i trafiken! cyklar på en smalgata, cyklar långsamt som fan. cyklar med en arm på styret och precis när man möter en bil på den trånga gatan och ska köra förbi cyklisten som cyklar långsammare än en 60 årig joggare så vajar idioten till och kör 1/2-1 ut i vägen vilket gör att man måste tvärnita och tuta. Och vad gör inte cyklisten som tror att han är vägarnas konung om inte att dra upp näven och göra fuck you. Nästa gång jag blir utsatt för det ska jag ta mig fan köra på aset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in