2004-09-24, 19:13
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooka - hey
Men vad hände med killen som stod vid andra sidan av bandet och packade mina varor i påsar. Han dyker förvisso upp ibland i samband med olika "festligheter" och kampanjer och brukar då packa äggen och tomaterna längst ner i pappkassen. I USA brukar de packa rubbet i bruna pappåsar som håller ungefär lagom ut genom svängdörrarna.
Nu på eftermiddagen på ICA Kvantum i Svedmyra hade man faktiskt personal som packade varorna åt en. Väldigt trevligt, även om orsaken var ett väpnat rån som ledde till att polisen spärrade av hälften av kassorna (hälften av kassörskorna blev alltså sysslolösa).
Citera
2004-10-02, 15:32
Medlem
Hehe, trodde jag var i princip ensam om att lägga varorna i en perfekt rad med koden åt rätt håll. Alla andra jag sett gör exakt som Roger Persson.
Citera
2004-10-02, 16:09
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Hehe, trodde jag var i princip ensam om att lägga varorna i en perfekt rad med koden åt rätt håll. Alla andra jag sett gör exakt som Roger Persson.
Ja, herregud vad duktiga alla är här!?

Jag lägger aldrig upp varorna rätt, gjorde det en gång men då var det någon som frågade vad jag höll på med så det upprepades aldrig.
Citera
2004-10-02, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Kanske var därför den där pensionären körde upp käppen mellan.. ja du vet.
Citera
2004-10-02, 17:45
Awaiting Email Confirmation
Var och storhandlade idag, ett tjugotal grejor. Skulle
aldrig falla mig in att vända streckkoden mot kassörskan

Gud förbjude att jag en dag börjar vända varorna rätt på
bandet Vad är nästa steg? Börja springa upp med torktumlar-
ludd till grannarna och klaga på att dom inte gjort rent den till punkt
och pricka...

Slår vad hundra spänn att alla som vänder på varor, dom leker
civilpoliser på fritiden och försöker sätta dit gemene man för
små betydelselösa skitsaker +o(
Citera
2004-10-02, 17:59
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag tycker att det helt ok att vända varorna rätt - om man har tid och det inte försenar övrig hantering.

Däremot måste jag till min stora häpnad ge Roger P rätt i för vissa har detta gått till överdrift.

I dag stod jag i en kö där framför mig var en liten barnfamilj med man, fru och liten flicka. Kvinnan fick gå iväg för att sköta om tjejen - och kvar var då mannen med en stor (jag pratar största storleken) varuvagn full av varor.

Jag tänkte ändå att - tja, det går väl rätt snabbt - men ack vad jag bedrog mig.

Killen satte upp ALLA varorna i en spikrak rad efter varandra med streckkoden vänd rätt. I början gick det ju ganska bra - men efterhand så blev mer och mer av bandet tomt och kassörskan nästan slet varan ur handen på killen - men han släppte den inte förrän koden var åt rätt håll.

Och inte hade han mer bråttom för det.

I såna lägen hade både han, kassörskan och resten av kön tjänat tid på att han bara lagt upp varorna utan att ödsla tid på vändandet.

Jaja - det finns extremer åt alla håll.
Citera
2004-10-02, 19:12
Medlem
styriskas avatar
I fredags så fick jag beröm av en kassör på Coop..han tyckte att jag hade ställt alla varor så fint..och ja jag är en "kodvändare"..ofta går det ju snabbare om man vänder själv på varorna än att personen i kassan ska sitta och vrida flera varv på varje pryl.
Sen har det nog blivit en fix idé hos mig..kan inte låta bli att vända koden åt rätt håll numera...
Citera
2004-10-02, 19:20
Medlem
scratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beff
Var och storhandlade idag, ett tjugotal grejor. Skulle
aldrig falla mig in att vända streckkoden mot kassörskan

Gud förbjude att jag en dag börjar vända varorna rätt på
bandet Vad är nästa steg? Börja springa upp med torktumlar-
ludd till grannarna och klaga på att dom inte gjort rent den till punkt
och pricka...

Slår vad hundra spänn att alla som vänder på varor, dom leker
civilpoliser på fritiden och försöker sätta dit gemene man för
små betydelselösa skitsaker +o(

Nej, jag tror tvärtom. De som hjälper kassörskan är samma människor som tar rätt på sin egen skit och är allmänt hänsynsfulla men inte bråkar med andra om de råkat slarva. Den där "jag ska inte behöva vända varorna rätt eftersom jag betalar för dom"-attityden passar enligt min erfarenhet mycket bättre in på egocentrarde människor som ständigt gnäller på andra som kommer i deras väg, men som inte ser sina egna fel.
Citera
2004-10-03, 00:32
Medlem
Ralfons avatar
Roger Persson fortsätter sin kamp mot det svenska sosse-samhället (och världen i övrigt) med ännu ett fyndigt inlägg......
Citera
2004-10-03, 02:30
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Roger Persson fortsätter sin kamp mot det svenska sosse-samhället (och världen i övrigt) med ännu ett fyndigt inlägg......
Vad var det för fyndigt med det? Om man har tid ställer man varorna rätt - så enkelt är det...
Citera
2004-10-03, 13:48
Medlem
UrbanKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Åk till någon av CoopForums butiker - så sköter du allt själv. Shop-and-go eller liknande heter detta utmärkta system.

Den främsta vinsten är väl att det tar kortare tid för varorna att passera kassörskan.

Så allt sköt med cahs guard maskinen, JAg vill se den hindra mig om jag springer iväg med mina varor utan att betala
Citera
2004-10-27, 08:52
Medlem
Mohah,
måste bara få ut min glädje här på FB...

Igår så var jag riktigt EVIL och la VARENDA VARA åt fel håll, jag stod och småfnissade när jag packad eihop varorna samtidigt som kassörskan var tvungen att vända på varje vara. Usch vad skoj...

donkii
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in