Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, vad ska man säga? Grattis, typ?
På vad grundar Du att Du har ett bättre boende än vad jag har? På vilket sätt är det "bättre"? Ja, Du har fem veckors semester. Var rädd om dom eftersom Du måste jobba de övriga 47 veckorna per år. Som egenföretagare bestämmer jag själv vad jag vill göra, när jag vill göra det, hur länge och hur lönsamt det ska vara. Kan Du det?
// Roger P.
Jag grundar det på vad du sagt på FB. Ja, jag bestämmer själv, är egen. Semestern firade jag i Spanien, flög ned mina kollegor och arbetade från poolen.
Citat:
Hur menar Du med bättre kläder? Har Du Armanikostym på Dig dygnet runt? Och om Du nu slänger ut så mycket pengar på bilar, kläder, fasta telefoniavgifter (

) osv så kan Du inte ha mycket klirr kvar i kassan dagen innan löning. Hög standard kostar, som Du kanske förstår...
// Roger P.
Visst, hög standard kostar, det är jag medveten om. Men eftersom jag hela tiden strävat efter en högre nivå och inte stannat, är den standard jag har i dag helt normal för mig. Klirr i kassan vet jag inte om jag har, men jag amorterar mitt hus rätt tufft varje månad utöver vad jag måste, har inga konsumtionslån och ser till att min son får in minst 2.000/månad på sina fonder. Kläder: har läst om hur du handlar. Själv går jag till den lokala kläd-dealern och köper det jag vill ha. Är inte så priskänslig och skiter i lågprisladorna där man måste trängas med massa kärringar.
Citat:
Vad Du vill med den här posten är att jämföra Dig med mig och eftersom Du bevisligen saknar personligheten och den inneboende självsäkerheten så griper Du efter det Du tycker är nästan lika bra - statusprylar och skrytbyggen.
// Roger P.
Jag skiter blankt i dig, men du talar om för mig vad jag ska göra. I mina ögon är du inget, som måste ställa dig på andra för att rättfärdiga ditt eget misslyckande i livet. Tala fan aldrig mer om för mig vad jag ska göra, tänka eller känna.
Citat:
Man köper inte självsäkerhet, jobe. Den får man gratis när man förtjänar den. Det kommer Du att inse en dag.
// Roger P.
Gubbe lilla, jag kursade för tio år sedan och stod med en skuld på över en miljon. Från det har jag gjort mig skuldfri och tagit mig förbi status que och står nu på ett jävla plus. Det har inte varit lätt, men har givit mig en sådan självsäkerhet att jag snudd på tippar baklänges när jag går.
Jag blir jävligt sur när du försöker sätta dig på mig, gör inte det, för du har inte underlag för det.