2004-09-19, 00:32
  #169
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, vad ska man säga? Grattis, typ?

Sociala spelet... Tsss...

// Roger P.

Fan, jag får nog sätta ett kors i taket, tyst på RP. Tala inte om för mig vad jag ska göra!
Citera
2004-09-19, 00:39
  #170
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Fan, jag får nog sätta ett kors i taket, tyst på RP. Tala inte om för mig vad jag ska göra!

Nja, editerat. Rulla upp och läs...

// Roger P.
Citera
2004-09-19, 01:01
  #171
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, vad ska man säga? Grattis, typ?

På vad grundar Du att Du har ett bättre boende än vad jag har? På vilket sätt är det "bättre"? Ja, Du har fem veckors semester. Var rädd om dom eftersom Du måste jobba de övriga 47 veckorna per år. Som egenföretagare bestämmer jag själv vad jag vill göra, när jag vill göra det, hur länge och hur lönsamt det ska vara. Kan Du det?

// Roger P.
Jag grundar det på vad du sagt på FB. Ja, jag bestämmer själv, är egen. Semestern firade jag i Spanien, flög ned mina kollegor och arbetade från poolen.

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Hur menar Du med bättre kläder? Har Du Armanikostym på Dig dygnet runt? Och om Du nu slänger ut så mycket pengar på bilar, kläder, fasta telefoniavgifter () osv så kan Du inte ha mycket klirr kvar i kassan dagen innan löning. Hög standard kostar, som Du kanske förstår...
// Roger P.
Visst, hög standard kostar, det är jag medveten om. Men eftersom jag hela tiden strävat efter en högre nivå och inte stannat, är den standard jag har i dag helt normal för mig. Klirr i kassan vet jag inte om jag har, men jag amorterar mitt hus rätt tufft varje månad utöver vad jag måste, har inga konsumtionslån och ser till att min son får in minst 2.000/månad på sina fonder. Kläder: har läst om hur du handlar. Själv går jag till den lokala kläd-dealern och köper det jag vill ha. Är inte så priskänslig och skiter i lågprisladorna där man måste trängas med massa kärringar.


Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

Vad Du vill med den här posten är att jämföra Dig med mig och eftersom Du bevisligen saknar personligheten och den inneboende självsäkerheten så griper Du efter det Du tycker är nästan lika bra - statusprylar och skrytbyggen.
// Roger P.

Jag skiter blankt i dig, men du talar om för mig vad jag ska göra. I mina ögon är du inget, som måste ställa dig på andra för att rättfärdiga ditt eget misslyckande i livet. Tala fan aldrig mer om för mig vad jag ska göra, tänka eller känna.

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Man köper inte självsäkerhet, jobe. Den får man gratis när man förtjänar den. Det kommer Du att inse en dag.

// Roger P.

Gubbe lilla, jag kursade för tio år sedan och stod med en skuld på över en miljon. Från det har jag gjort mig skuldfri och tagit mig förbi status que och står nu på ett jävla plus. Det har inte varit lätt, men har givit mig en sådan självsäkerhet att jag snudd på tippar baklänges när jag går.

Jag blir jävligt sur när du försöker sätta dig på mig, gör inte det, för du har inte underlag för det.
Citera
2004-09-19, 01:13
  #172
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag grundar det på vad du sagt på FB. Ja, jag bestämmer själv, är egen.

Där ser man. Det visste jag faktiskt inte. Men det beror å andra sidan säkert på att jag inte memorerar allt Du skriver så som Du tycks göra med mig.


Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Visst, hög standard kostar, det är jag medveten om. Men eftersom jag hela tiden strävat efter en högre nivå och inte stannat, är den standard jag har i dag helt normal för mig. Klirr i kassan vet jag inte om jag har, men jag amorterar mitt hus rätt tufft varje månad utöver vad jag måste, har inga konsumtionslån och ser till att min son får in minst 2.000/månad på sina fonder. Kläder: har läst om hur du handlar. Själv går jag till den lokala kläd-dealern och köper det jag vill ha. Är inte så priskänslig och skiter i lågprisladorna där man måste trängas med massa kärringar.

Ja, det är självfallet ett sätt att leva sitt liv. Mitt sätt är ett annat. Vem har som har mest life value är en annan sak. Allt kan man inte köpa.


Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag skiter blankt i dig, men du talar om för mig vad jag ska göra. I mina ögon är du inget, som måste ställa dig på andra för att rättfärdiga ditt eget misslyckande i livet. Tala fan aldrig mer om för mig vad jag ska göra, tänka eller känna.

Hörrö lille vän, nu tycker jag att vi ska ta det lite lugnt med lördagsgroggen medan Du fortfrande har någon form av värdighet kvar.

Ja, jag förstår att det Du nu häver ur Dig är saker som Du aldrig skulle våga skriva nykter. Betänk dock att det kommer en morgondag och då är Du nykter.


Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Gubbe lilla, jag kursade för tio år sedan och stod med en skuld på över en miljon. Från det har jag tagit mig förbi status que och står nu på ett jävla plus, och det har givit mig en sådan självsäkerhet att jag snudd på tippar baklänges när jag går.

Ja, vad ska man säga? Grattis, eller? Att Du lyckades ta Dig på fötter igen är minsann inget att vara stolt över. Tvärtom skulle jag skämmas om jag vore som Du. Röra till Ditt företag så in i baljan att Du kursar... Klantigt gjort, jobe...

// Roger P.
Citera
2004-09-19, 02:51
  #173
Bannlyst
Jag får nog sätta ett kors i taket, jag med. Det blev väldigt tyst på rikemans-jobe helt plötsligt. Det kanske var groggen som slog knock nu.

// Roger P.
Citera
2004-09-19, 03:16
  #174
Medlem
Renegades avatar
Efter att ha läst igenom denna tråd så bara måste jag ju också lägga in min synpunkt...

Men först, ett litet citat från Roger, från tidigare i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Inte fan gnäller jag.
Tillåt mig le en aning...

Nu till saken...

Jag ser inte någon direkt poäng i att stå och vrida och vända på allting, det tar fasen så mycket längre tid för mig än för personen i kassan att göra detta. Extremvarianten är ju när någon "härlig" gammal tant eller gubbe står före en och vrider och vänder på varje pryl, vilket får effekten att kassapersonalen får vänta på varje vara. (Se Turbo 75s inlägg) Det ska ju naturligtvis tilläggas att jag inte heller medvetet försvårar hela processen, utan slänger helt enkelt upp varorna så snabbt det går bara. Vissa prylar hamnar ju med automatik "rätt" dessutom.

Så i sak ger jag Roger rätt.

Måste avsluta lite OT, det är som vanligt härligt att se hur helgkvällar/nätter förändrar inläggens natur hos vissa deltagare på forumet, som av outgrundlig anledning inte kan låta bli att sätta sig framför datorn och surfa när de är under inflytande av alkohol..
Citera
2004-09-19, 03:33
  #175
Medlem
t.montanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag är en sådan där tråkig rättvändare. Anledning är att jag vill bespara kassörskan belastningsskador samt att det går fortare. Dessutom känner jag mig lite gammaldags hederligt präktig oxå. Lite ordningsman så där. Någon gång har det hänt att kassörskan sagt - å vad bra att du vände allt rätt! Då känner jag mig stolt, och vrider huvudet för att se hur många som hörde och såg hur duktig jag var.

Har allvarliga funderingar på att trycka upp små knappar att ha på jackan där det står "jag vänder rätt - hur gör du?" eller något liknande. Jag funderar överhuvudtaget mycket över det här, och jag tror att ett sätt att komma tillrätta med oskicket att bygga varuberg, vore att ge gratis kasse till oss rättvändare, eller någon form av bonussystem där man kunde kvittera ut en julskinka till jul om man varit duktig. Hur som helst bör vi rättvändare uppmärksammas och premieras.

Jag vänder också varorna rätt, men det skulle räcka med ett leende från kassörskan. Jag har inte så stora krav, men ett jävla tack/leende kan man ju få eftersom man själv tar sig tid till att göra hennes jobb.
Citera
2004-09-19, 03:45
  #176
Medlem
StigAllans avatar
Om man i slutet på krogaftonen skulle träffa en kassörska som ser någorlunda ut och man exemplariskt vänt varorna rätt för henne så kanske man kan umgås på ett intimt sätt en stund.
Kanske inte aktuellt för såna med fast sällskap men kanske en idé för vänsterprassel.
Vänd varorna rätt så får du fitta!
Citera
2004-09-19, 03:47
  #177
Medlem
t.montanas avatar
Bara en fråga mitt i allt. StigAllan, är du wasted ikväll?
Citera
2004-09-19, 03:49
  #178
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.montana
Bara en fråga mitt i allt. StigAllan, är du wasted ikväll?
Hur så?
Citera
2004-09-19, 04:14
  #179
Medlem
t.montanas avatar
Jag fick bara en känsla av det.
Citera
2004-09-19, 04:14
  #180
Medlem
Hagriddens avatar
Det verkar som om vi står i tre läger här i tråden.

1. De som gärna och ofta hjälper till och vänder rätt.

Motiv: De vill hjälpa till för att det ska ta mindre tid och man sliter mindre på personalen som annars måste göra monotona arbetsmoment som på sikt kan ge skador.

2. Vi som egentligen inte tänker så mycket på saken vi lägger bara upp grejorna och det blir som det blir (förutom att vi möjligen reagerar på dom överpedagogiska vita ringarna på systemet ).

Motiv: Vi har inga vi är väll för stressade för att hinna hem och glo på datorn.

3. De som medvetet väljer att inte hjälpa till.

Motiv: De anser att det inte är deras arbete att vända på varorna eller att de har betalt för tjänsten och därför inte behöver göra det. Sen verkar det som om vissa har en nedlåtande inställning till enklare serviceyrken.

Flera har sagt att de önskar någon slags gratifikation för att de vänder rätt varorna, en julskinka eller ett leende. Förmodligen samma som tycker att folk ska behöva vinka och le till mig bara för att jag stannar framför övergångstället och släpper över dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in