Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag har: (utläst från Dina tidigare inlägg)
bättre boende än Dig
Bättre bilar än Dig
Råd med fast telefoni
5 veckor längre semester än Dig
Dyrare kläder än Du har
Knullar fler brudar än vad Du gör
Besöker färre lågprislador än vad Du gör
Mer pengar än Dig
Mer innehålls,- och variationsrikt liv än Dig
Jag ger mig dessutom fan på att min sambo är snyggare än Din. Jag tror att om vi ställde upp oss och jämförde, skulle jag vara bättre än Dig på varje jävla enskild punkt, utom möjligen att hålla gamla sunkiga missfoster som kallas 240 vid liv. Å ändå tror Du att Du kan tala om för mig hur jag ska leva mitt liv, och vara.
Allt handlar om inställning till livet och hur man tar för sig. Jag tror faktiskt att Du fastnat lite, kommer inte vidare och måste spy Din galla över oss vanligt trevliga jävla svenssons för att rättfärdiga Din egen misär. Jag är helt enkelt bättre än vad Du är, har lyckats långt mycket bättre än Dig, vilket beror på att jag är en trevlig jävel som spelar det sociala spelet bättre än vad Du gör.
Ja, vad ska man säga? Grattis, typ?
På vad grundar Du att Du har ett bättre boende än vad jag har? På vilket sätt är det "bättre"? Ja, Du har fem veckors semester. Var rädd om dom eftersom Du måste jobba de övriga 47 veckorna per år. Som egenföretagare bestämmer jag själv vad jag vill göra, när jag vill göra det, hur länge och hur lönsamt det ska vara. Kan Du det?
Hur menar Du med bättre kläder? Har Du Armanikostym på Dig dygnet runt? Och om Du nu slänger ut så mycket pengar på bilar, kläder, fasta telefoniavgifter (

) osv så kan Du inte ha mycket klirr kvar i kassan dagen innan löning. Hög standard kostar, som Du kanske förstår...
Vad Du vill med den här posten är att jämföra Dig med mig och eftersom Du bevisligen saknar personligheten och den inneboende självsäkerheten så griper Du efter det Du tycker är nästan lika bra - statusprylar och skrytbyggen. Tror Du jag bryr mig särskilt mycket om hur stora tuttar Din fästmö har? Tror Du jag retar mig på att Du har en nyare bil än vad jag har? Tror Du
någon annan bryr sig heller? Är det inte snarare så att Du känner ett psykologiskt underläge gentemot mig och försöker kompensera detta med skryt och fin fasad för att i Dina egna (och andras) ögon kunna matcha mig?
Man köper inte självsäkerhet, jobe. Den får man gratis när man förtjänar den. Det kommer Du att inse en dag.
// Roger P.