2004-09-18, 16:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
exempelvis medalj för människor som polisanmält sina grannar för hembränning, privata kontrollanter som smyger runt på parkeringarna vintertid och antecknar vilka som inte bytt till vinterdäck och ännu fler vakter som ser till alla alla regler och lagar alltid efterföljs överallt.

Vilka relevanta jämförelser du gör Roger... Du menar alltså att du tycker att det är ett övervakarsamhälle som håller på att skapas när folk vänder streckkoderna rätt på bandet? Det var det roligaste jag hört!

Men vad kan man vänta sig av dig egentligen...

Själv vänder jag varorna rätt om jag har tid över, och så länge det inte slöar ner processen genom att kassörskan måste vänta.

Vill du, så vänder du varorna rätt, vill du inte, så gör du inte det. Svårare än så är det inte.

Kan jämföras med att borsta tänderna innan man går till tandläkaren. Det är inget som säger att du måste, men de flesta (kanske inte Roger?) gör detta eftersom det underlättar både för en själv och tandläkaren.

/feldgrau
Citera
2004-09-18, 16:50
Bannlyst
Citat:
... 8< ...

Folk är så förbannat lydiga och gör precis som det står på alla vanvettiga anslag som sitter uppspikade överallt. Att stå som en åsna i kassan och vrida och vända på vareviga burk krossade tomater för att den stackars blonda flanen i kassan inte ska bli trött i sina små artonåriga kärnfriska axlar.

Jag behöver väl knappast påtala att jag själv gladeligen bygger varuberg av prylar som jag i det närmaste slänger upp på bandet. Fnyser bastarden i kassan så fnyser jag tillbaka. Jag betalar för skiten, jag ska väl för bövelen inte knäcka extra som kassabiträde också? Snart kräver väl handlaren att jag ska gå ut på lagret med min kundvagn och med bräckjärn öppna lårarna med ris om jag vill ha ett kilo Uncle Bens. :mad:

// Roger P.

Nämen!

Jag som trodde att Roger Persson var en vuxen & erfaren man i sina bästa år.
Man upphör aldrig att förvånas! Efter detta inlägg kan man dra slutsatsen att killen är ca 17 och anser sig vara rebell, kanske?
Citera
2004-09-18, 17:27
Medlem
Som någon påpekade går det förmodligen snabbare om kassören själv plockar fram varorna ur varuberget och drar förbi streckläsaren.

Men uppmaningen kommer från att man efter ganska många års kassatjänstgöring (dvs inte bara sommarjobbare!!!) lider ganska svårt i underarmar och handleder av dessa rörelser. Det är alltså en investering för er hederliga skattebetalande svenskar ( ) att hjälpa denna person att fullgöra sitt arbetsliv så ni slipper betala hennes förtidspension med era surt förvärvade skatteslantar.....
Citera
2004-09-18, 17:36
Medlem
icys avatar
Jag såg något program, vet ej riktigt vad, där de pratade om att det gick allt mer mot att kunderna skall göra mer av jobbet i kassan, där det slutligen så småningom inte kommer finnas någon kassörska, utan kunden gör allt jobb. Vad skulle då kassörskan göra? Varuvård eller något sådant, vara ute i affären och se till att allt är i ordning och hjälpa kunderna. Personligen tror jag väl att de sk. kassörplatserna försvinner från affären istället, priserna blir detsamma, men affären tjänar mer pengar.
Citera
2004-09-18, 18:07
Medlem
Pågatågs avatar
Citat:

Folk är så förbannat lydiga och gör precis som det står på alla vanvettiga anslag som sitter uppspikade överallt. Att stå som en åsna i kassan och vrida och vända på vareviga burk krossade tomater för att den stackars blonda flanen i kassan inte ska bli trött i sina små artonåriga kärnfriska axlar.

Jag behöver väl knappast påtala att jag själv gladeligen bygger varuberg av prylar som jag i det närmaste slänger upp på bandet. Fnyser bastarden i kassan så fnyser jag tillbaka. Jag betalar för skiten, jag ska väl för bövelen inte knäcka extra som kassabiträde också? Snart kräver väl handlaren att jag ska gå ut på lagret med min kundvagn och med bräckjärn öppna lårarna med ris om jag vill ha ett kilo Uncle Bens. :mad:

// Roger P.

Hahah, sjukt bra skrivet. Du kanske ska skicka in dina fina idéer till tidningen "Allt om mat" ?! Jag tror främt att det handlar om att de stackars kassörskorna inte ska få förslitningsskador genom att vrida sin stol 180 grader för att lägga i pengar i kassamaskinen, och att flytta varor förbi pipet kan säkert vara jobbigt 8 timmar om dagen i 20 år... om man nu orkar sitta på Ica så länge... Men visst är det kul med varutorn!

Ingen kassörska eller kassör här inne som har något kul att kommentera??
Citera
2004-09-18, 18:19
Medlem
chicos avatar
Nu har ni snackat så mycket om kassörskornas förslitningsskador, ingen som tänkt på att hon faktiskt själv har valt sitt arbete? Detta är man fullt medveten om när man söker sig till kassörska, likaväl som när man arbetar som golvkosmetolog.

Känner man att man har ont i axlar och andra kroppsdelar, är det väl bara att sluta sitt jobb. Andra tar vid en tid och så fortsätter karusellen, så Roger och jag kan fortsätta att lägga varorna i ett berg på bandet

chico
Citera
2004-09-18, 18:24
Bannlyst
Nu har jag aldrig varit på en Lidlaffär. Men det sägs att man först skall stoppa sina varor i en vagn, sedan plocka upp dem vid kassan och sedan plocka ner dem i kundvagnen igen när man betalat och DÄREFTER gå till ett ställe där man skall stoppa sakerna i påsar.. Någon som kan bekräfta detta? Om så är fallet så anser jag att Rogers handahavande av varor är helt rätt. Har dom dessutom skylatr med streckkoden ja då är det helt åt H-E!!
Citera
2004-09-18, 23:14
Medlem
jobes avatar
Citat:
och

Ja, det är rätt. Inför en rövslickarbonus åt de medborgare som varit duktiga små lämlar och uppfyllt sina förpliktelser hela året. Efter det så kan systemet fortsätta till andra bonusgrundande områden, exempelvis medalj för människor som polisanmält sina grannar för hembränning, privata kontrollanter som smyger runt på parkeringarna vintertid och antecknar vilka som inte bytt till vinterdäck och ännu fler vakter som ser till alla alla regler och lagar alltid efterföljs överallt.

Vilket underbart samhälle vi får då...

// Roger P.

Jag har: (utläst från Dina tidigare inlägg)

bättre boende än Dig
Bättre bilar än Dig
Råd med fast telefoni
5 veckor längre semester än Dig
Dyrare kläder än Du har
Knullar fler brudar än vad Du gör
Besöker färre lågprislador än vad Du gör
Mer pengar än Dig
Mer innehålls,- och variationsrikt liv än Dig

Jag ger mig dessutom fan på att min sambo är snyggare än Din. Jag tror att om vi ställde upp oss och jämförde, skulle jag vara bättre än Dig på varje jävla enskild punkt, utom möjligen att hålla gamla sunkiga missfoster som kallas 240 vid liv. Å ändå tror Du att Du kan tala om för mig hur jag ska leva mitt liv, och vara.

Allt handlar om inställning till livet och hur man tar för sig. Jag tror faktiskt att Du fastnat lite, kommer inte vidare och måste spy Din galla över oss vanligt trevliga jävla svenssons för att rättfärdiga Din egen misär. Jag är helt enkelt bättre än vad Du är, har lyckats långt mycket bättre än Dig, vilket beror på att jag är en trevlig jävel som spelar det sociala spelet bättre än vad Du gör.
Citera
2004-09-18, 23:23
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
och

Ja, det är rätt. Inför en rövslickarbonus åt de medborgare som varit duktiga små lämlar och uppfyllt sina förpliktelser hela året. Efter det så kan systemet fortsätta till andra bonusgrundande områden, exempelvis medalj för människor som polisanmält sina grannar för hembränning, privata kontrollanter som smyger runt på parkeringarna vintertid och antecknar vilka som inte bytt till vinterdäck och ännu fler vakter som ser till alla alla regler och lagar alltid efterföljs överallt.

Vilket underbart samhälle vi får då...

// Roger P.
Du, patetisk!
Citera
2004-09-18, 23:41
Medlem
Herregud, underhållande om inte annat
Citera
2004-09-19, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag har: (utläst från Dina tidigare inlägg)

bättre boende än Dig
Bättre bilar än Dig
Råd med fast telefoni
5 veckor längre semester än Dig
Dyrare kläder än Du har
Knullar fler brudar än vad Du gör
Besöker färre lågprislador än vad Du gör
Mer pengar än Dig
Mer innehålls,- och variationsrikt liv än Dig

Jag ger mig dessutom fan på att min sambo är snyggare än Din. Jag tror att om vi ställde upp oss och jämförde, skulle jag vara bättre än Dig på varje jävla enskild punkt, utom möjligen att hålla gamla sunkiga missfoster som kallas 240 vid liv. Å ändå tror Du att Du kan tala om för mig hur jag ska leva mitt liv, och vara.

Allt handlar om inställning till livet och hur man tar för sig. Jag tror faktiskt att Du fastnat lite, kommer inte vidare och måste spy Din galla över oss vanligt trevliga jävla svenssons för att rättfärdiga Din egen misär. Jag är helt enkelt bättre än vad Du är, har lyckats långt mycket bättre än Dig, vilket beror på att jag är en trevlig jävel som spelar det sociala spelet bättre än vad Du gör.

Ja, vad ska man säga? Grattis, typ?

På vad grundar Du att Du har ett bättre boende än vad jag har? På vilket sätt är det "bättre"? Ja, Du har fem veckors semester. Var rädd om dom eftersom Du måste jobba de övriga 47 veckorna per år. Som egenföretagare bestämmer jag själv vad jag vill göra, när jag vill göra det, hur länge och hur lönsamt det ska vara. Kan Du det?

Hur menar Du med bättre kläder? Har Du Armanikostym på Dig dygnet runt? Och om Du nu slänger ut så mycket pengar på bilar, kläder, fasta telefoniavgifter () osv så kan Du inte ha mycket klirr kvar i kassan dagen innan löning. Hög standard kostar, som Du kanske förstår...

Vad Du vill med den här posten är att jämföra Dig med mig och eftersom Du bevisligen saknar personligheten och den inneboende självsäkerheten så griper Du efter det Du tycker är nästan lika bra - statusprylar och skrytbyggen. Tror Du jag bryr mig särskilt mycket om hur stora tuttar Din fästmö har? Tror Du jag retar mig på att Du har en nyare bil än vad jag har? Tror Du någon annan bryr sig heller? Är det inte snarare så att Du känner ett psykologiskt underläge gentemot mig och försöker kompensera detta med skryt och fin fasad för att i Dina egna (och andras) ögon kunna matcha mig?

Man köper inte självsäkerhet, jobe. Den får man gratis när man förtjänar den. Det kommer Du att inse en dag.

// Roger P.
Citera
2004-09-19, 00:29
Medlem
Svalbards avatar
Jag brukar vända streckkoden rätt, för att vara bussig. Är det OK, Roger,
eller borde jag kompensera på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in