2004-09-19, 09:32
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Jag har: (utläst från Dina tidigare inlägg)

bättre boende än Dig
Bättre bilar än Dig
Råd med fast telefoni
5 veckor längre semester än Dig
Dyrare kläder än Du har
Knullar fler brudar än vad Du gör
Besöker färre lågprislador än vad Du gör
Mer pengar än Dig
Mer innehålls,- och variationsrikt liv än Dig

Jag ger mig dessutom fan på att min sambo är snyggare än Din. Jag tror att om vi ställde upp oss och jämförde, skulle jag vara bättre än Dig på varje jävla enskild punkt, utom möjligen att hålla gamla sunkiga missfoster som kallas 240 vid liv. Å ändå tror Du att Du kan tala om för mig hur jag ska leva mitt liv, och vara.

Allt handlar om inställning till livet och hur man tar för sig. Jag tror faktiskt att Du fastnat lite, kommer inte vidare och måste spy Din galla över oss vanligt trevliga jävla svenssons för att rättfärdiga Din egen misär. Jag är helt enkelt bättre än vad Du är, har lyckats långt mycket bättre än Dig, vilket beror på att jag är en trevlig jävel som spelar det sociala spelet bättre än vad Du gör.
OT så in i helvete men...

Det låter som om du lever ett bra liv som säkert de flesta skulle vara jättenöjda med, men det fetstiltmärka imponerar inte på mig utan det låter istället väldigt illa i mina öron eftersom du är sambo och har barn.
Citera
2004-09-19, 10:53
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
OT så in i helvete men...

Det låter som om du lever ett bra liv som säkert de flesta skulle vara jättenöjda med, men det fetstiltmärka imponerar inte på mig utan det låter istället väldigt illa i mina öron eftersom du är sambo och har barn.

Dumt av mig att göra en jämförelse vill inte framstå som förmer än andra, men jag blir så jävla trött när någon sitter och raljerar med sina inskränkta åsikter. Speciellt som man inte kommit längre själv. Jag har gått den långa vägen från att ha suttit spökligt i skiten en gång i tiden, och är därför känslig för sådan kritik RP riktade mot mig. Jag tror dessutom på normal hyffs och ton mellan människor irl, och där skiljer sig jag och RP en del. Någon skrev att det var kul att läsa saker folk skrev under rus. Tja, visst, men jag står för det i dag oxå och ruset bestod av en flaska vin, långt från krypstadie alltså och jag kunde fortfarande säga sex laxar i laxask, fort.

Samtidigt är det väl tjusningen med FB, just att det förmår en att brinna till, annars vore det ju likgiltigt. Hade det varit någon annan än RP hade jag inte skrivit något. Men snubben har otaliga gånger talat om hur imun mot kritik han är så jag tror nog han kan hacka i sig det, dessutom tror jag att han bara existerar som en internetföreteelse och försvinner när skärmen släcks ned. Läser man mellan raderna så hittar man mycket mjukis där. Vad han tycker är kul är att provocera, och jag gissar att han hade skapligt kul igår.

Beträffande det fetstilta så ingår det som en tyst överenskommelse i mitt förhållande, så är det med det.

On topic igen!

Jag ska aldrig lägga en enda vara rätt på ett band igen. Handlade igår och köpte bl.a GT. Gillar Aftonbladets bil-bilaga och tog en. Vänder mina varor rätt och den tysta kommunikationen med den leende kassörskan flödar. När hon så kommer till mina tidningar, som jag lagt sist, påpekar hon att AB´s bilaga får jag minsann inte köpa tillsammans med GT. Eftersom jag förväntade mig särbehandling då jag varit så duktig, rämnar min värld en smula där. Jag kan acceptera att de inte reser sig upp och kramar mig, men att jag inte fick köpa bilagan ser jag som ett svek och därmed anser jag oxå att handsken är kastat. Nu jävlar ska det gås ut i korståg mot illasinnade svek-kassörskor.

Så motvilligt får jag tacka dig RP, för att du öppnade mina ögon och visade att de stora frågorna i livet kan hanteras på mer än ett sätt.
Citera
2004-09-19, 11:12
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Tja, visst, men jag står för det i dag oxå och ruset bestod av en flaska vin, långt från krypstadie alltså och jag kunde fortfarande säga sex laxar i laxask, fort.
[OT] Testa 'ett kvistfritt kvastskaft' nästa gång. Ställer skarpare krav. [/OT]
Citera
2004-09-19, 12:36
Medlem
scoremaxs avatar
Ett av de effektivaste sätten att få saker och ting gjorda är att få folk att inse att dom själva tjänar på det i det stora hela...
Men det framstår tydligt att den infon inte har nått fram till alla...
Citera
2004-09-19, 13:35
Medlem
lycka-79s avatar
Jag lägger varorna i en rad och med streckkoden åt rätt håll. En sån där irriterande person mao! Detta gör jag för att syrran sommarjobbade i en affär för typ 15 år sen och "lärde" mig hur man kan vara snäll. Jag har försökt frångå det för omväxlingens skull, men jag kaaaan inte! Jag är hjärntvättad!
Citera
2004-09-19, 23:30
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag försöker alltid att lägga varorna med streckkoden rätt av följande skäl: Det underlättar arbetet för den snygga tjejen i kassan och samtidigt gör det att det flyter på snabbare för övriga människor i kön.
Citera
2004-09-19, 23:37
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lycka-79
Jag lägger varorna i en rad och med streckkoden åt rätt håll. En sån där irriterande person mao! Detta gör jag för att syrran sommarjobbade i en affär för typ 15 år sen och "lärde" mig hur man kan vara snäll. Jag har försökt frångå det för omväxlingens skull, men jag kaaaan inte! Jag är hjärntvättad!
Tillhör du dom som står och fipplar efter mynt ur portmonnän, med ambitionen att betala jämna pengar? Fy f-n när kön fördröjs av det skälet. Det känns som hjärntvätt.
Citera
2004-09-20, 01:42
Medlem
Shop & Go är faktiskt jävligt smidigt. Men eftersom det är min fru som oftast gör handlandet så blir det knas dom gånger jag handlar när jag kommer till frukt och grönt.
Du väger ju varan själv och för att få ut en etikett för scanning så får man nämligen leta upp den rätta frukt&grönt-varan på en pekskärm vid vågen. Och då är den begåvad med rubriker med diverse frukt&grönt gömda bakom dom. squash och aburgine (stavning) är inte helt lätt att hitta.
Varför inte ha allt i bokstavsordning istället.

Suger dock som gånger det är kontroll på det man scannat. Och man är lika rädd varje gång att man missat oxfilén.
Citera
2004-09-20, 02:18
Medlem
någon som känner till snubben i pressbyrån vid gullmarsplan? han som alltid räknar om kronor i ören?

- det blir 15000...öre tack!

visst, det var skoj första gången för 5 år sedan men skaffa dig en ny gimmick för helvete!
Citera
2004-09-20, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
någon som känner till snubben i pressbyrån vid gullmarsplan? han som alltid räknar om kronor i ören?

- det blir 15000...öre tack!

visst, det var skoj första gången för 5 år sedan men skaffa dig en ny gimmick för helvete!

Jobbar han kvar? Jag bodde så att jag hoppade på T-banan varenda dag på Gullmarsplan och varenda dag (nästan) så handlade jag av den fan. Han måste ha arbetat där i ganska många år i så fall...

// Roger P.
Citera
2004-09-20, 02:40
Medlem
Lorelais avatar
Någon borde skriva en bok om Roger Perssons oerhört viktiga exempel på hur han utövar civil olydnad. Och om man vill vidareutveckla den tanken så kanske man även kunde tänka sig en tillverkning av en actiondocka. Anatomiskt korrekt förstås och med rikligt med hår i både öron och arsle.

Fast det är kanske att gå för långt. En halloweenmask kan nog kanske räcka.
Citera
2004-09-20, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jobbar han kvar? Jag bodde så att jag hoppade på T-banan varenda dag på Gullmarsplan och varenda dag (nästan) så handlade jag av den fan. Han måste ha arbetat där i ganska många år i så fall...

// Roger P.

nog jobbar den gamle skorven kvar alltid, jag köpte varmkorv och snus av honom igår.
vad jag vet har han alltid jobbat där
han verkar ha lagt till sig med en ny vits dock, när folk köper lotter av honom frågar han: en med vinst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in