2008-07-25, 09:20
Medlem
Min egen teori, underbyggd av egna observationer, säger mig att ju högre inkomst folk har desto större chans att de väljer en korgvagn. Vet inte varför så teorin behöver utvecklas lite.
Citera
2008-07-25, 10:09
Medlem
cineramas avatar
Och låginkomsttagare tar stora vagnen?

Jag måste studera nästa gång jag handlar.

Men en sak är i alla fall säker, om en mamma eller pappa tar med sin lillunge så ska ungen prompt dra i korgvagnen även om de ibland välter den.
Citera
2008-07-25, 10:18
Medlem
Jag tycker de är jättebra. Är själv över medellängd och har absolut inga problem att dra dom.
Citera
2008-07-25, 10:54
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovepove
Inte nog med det så är det en fråga om manlighet! Riktiga män bär sina korgar.
Handtaget sådär lite chickt i armvecket samtidigt som man går och klämmer på romansallat, krutonger och parmesanklumpar? Manligt sådär..
Citera
2008-07-25, 10:58
Medlem
cineramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Handtaget sådär lite chickt i armvecket samtidigt som man går och klämmer på romansallat, krutonger och parmesanklumpar? Manligt sådär..

Exakt! Då vet man varför det bara är män som bär dessa korgar - de vill leva ut sina smygbögtendenser och känna på hur det är att ha handväska. Avslöjade!
Citera
2008-07-25, 12:17
Medlem
papa_smurfs avatar
I dom 3 butikerna jag handlar har dom ''rullkorgarna'' och även dom gamla hederliga bärkorgarna
Citera
2008-07-27, 23:03
Medlem
I många andra länder så är ju påsarna gratis, men då är det ju sådana där tunnare lågkvalitetspåsar av frasig plast. Våra svenska påsar är av högre kvalitet, men vi kunde lika gärna ha gratis påsar här om handlarna var mer servicemedvetna och brydde sig om sina kunder, antar det beror på den svenska mentaliteten att inte orka protestera utan bara stillatigande ta emot allt möjligt skit.

I en del asiatiska länder har dom tom små söta high-school tjejer som står vid varje varufack och packar varorna åt en, det är service det.

Glömmer jag ta en påse så går jag tillbaks och tar en påse utan att bry mig. Gnäller personen i kassan så tar jag upp VISA-kortet och betalar för en stycke påse och affären går minus på det.

.
Citera
2008-07-27, 23:35
Medlem
Daggys avatar
Jag betalar när jag minns det, men ofta glömmer jag det.
Men när jag glömmer det så är jag alltid beredd att betala mina 1:50.
Citera
2008-07-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
om handlarna var mer servicemedvetna och brydde sig om sina kunder
Så länge kunderna betalar för kassarna finns det ingen anledning för handlaren att sluta sälja dem. Utbud och efterfrågan, utbud och efterfrågan.

Om du med protestera menar att man ska ta med sig egen kasse så är du på rätt spår.
Citera
2008-08-02, 18:00
Medlem
jag skulle kunna skriva en hel bok om zigenare då jag har jobbat natt på en bensinmack i 5 år. Jag kännerigen mig i allt (inte kyckling-grejen då) Dom är världsmästare på att stjäla men jag har nog blivit ett proffs på att få dom att minimera snattandet iaf. Det där med att punktmarkera dom funkar bäst tycker jag. Men tänk på att dom har ju stulit i generationer så dom mest framgångsrika tjuvarna har väl fått para sig med varandra och på så sätt fått fram öbertjuvar som i sin tur har gjort likadant. Dom ser ju likadana ut med det är ju bra vid en vittneskonfrontation, försök själv peka ut en bland 15 enäggstvillingar. här kommer några korta anekdoter ang mina ziggeupplevelse. 1.en"blind" z inne på lagret han hade visst gått vilse sa han (krypit genom mjölkkylen) 2. En annan gång tog dom samma väg in o kom över snus för säkert 20000kr. 3.ser en z som håller på att stoppa in en stock snus i kjolen säger till henne och plockar fram den och frågar, vad är det här för nått är det gott? 4. z kommer tillbaka efter att ha tvättat sin mercedes i biltvätten och alla 4 fälgar är kantstötta som fan och z säger, det hände i tvätten ge mig 10 000kr så glömmer vi det här. och så här kan jag sitta och skriva hela kvällen det tar aldrig slut
Citera
2008-08-02, 19:32
Medlem
zpiffs avatar
Ett tjuvsläkte vi knappt kan bli av med!

I en ICA affär i Eskilstuna var jag inne och handlade när jag såg att en familj Ziggar också var inne, mindre än hälften skulle jag tro hamnade i vagnen. Vid kassan hamnade jag bakom dom. När de skulle betala tog en av småtjuvarna runt 7-9 år en bunt kassar på ca 2 cm och skickade vidare till en annan unge, som skickade dom via mamman som stod vid kassan mot en tredje unge. Då sa jag, "Ska inte damen betala för påsarna som alla vi andra får göra?" Hela släkten skickade mordiska blickar på mig men påsarna åkte upp, kärringen hon skällde på barnen (de kan ju inte bli straffade, under 15 år). Då sade jag "Var tog det frysta köttet du stoppade i förklädet vägen, såg inte det på transportbandet i kassan...". Då hade det kommit en ordningsvakt så jag bytte till den nyöppnade kassan och sket i förbrytarpacket, å andra sidan hade man ögon i nacken månaderna efter...

Cyklade året efter förbi en uteservering i Eskilstuna i stadsdelen Nyfors. När jag kollade om det var några som jag kände som satt där fick Ziggarna spel, "Vad fan glor du på!" samt olika finska glosor jag inte vill lära känna.
Sedan skickade någon fan ett par pavor efter mig, de var dock för tankade för att komma inom 5 meter från mig.

Stadshotellet i Eskilstuna dömdes i tingsrätten att betala skadestånd till ett ziggepar med barn för att de inte kunde använda relaxen för den var fullbokad, vid överklagandet i hovrätten kunde inte mannen delta, han satt inne för bilstöld... Har för mig att det var många långsjalar statt fick hosta upp!

Visa alla kostnader rakt upp och ner vad de kostar oss, det är ju alla vi som betalar deras stölder i kassan, samt den extra bevakning de medför!
Citera
2008-08-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpiff
I en ICA affär i Eskilstuna var jag inne och handlade när jag såg att en familj Ziggar också var inne, mindre än hälften skulle jag tro hamnade i vagnen. Vid kassan hamnade jag bakom dom. När de skulle betala tog en av småtjuvarna runt 7-9 år en bunt kassar på ca 2 cm och skickade vidare till en annan unge, som skickade dom via mamman som stod vid kassan mot en tredje unge. Då sa jag, "Ska inte damen betala för påsarna som alla vi andra får göra?" Hela släkten skickade mordiska blickar på mig men påsarna åkte upp, kärringen hon skällde på barnen (de kan ju inte bli straffade, under 15 år). Då sade jag "Var tog det frysta köttet du stoppade i förklädet vägen, såg inte det på transportbandet i kassan...". Då hade det kommit en ordningsvakt så jag bytte till den nyöppnade kassan och sket i förbrytarpacket, å andra sidan hade man ögon i nacken månaderna efter...

Cyklade året efter förbi en uteservering i Eskilstuna i stadsdelen Nyfors. När jag kollade om det var några som jag kände som satt där fick Ziggarna spel, "Vad fan glor du på!" samt olika finska glosor jag inte vill lära känna.
Sedan skickade någon fan ett par pavor efter mig, de var dock för tankade för att komma inom 5 meter från mig.

Stadshotellet i Eskilstuna dömdes i tingsrätten att betala skadestånd till ett ziggepar med barn för att de inte kunde använda relaxen för den var fullbokad, vid överklagandet i hovrätten kunde inte mannen delta, han satt inne för bilstöld... Har för mig att det var många långsjalar statt fick hosta upp!

Visa alla kostnader rakt upp och ner vad de kostar oss, det är ju alla vi som betalar deras stölder i kassan, samt den extra bevakning de medför!

Det är ju just det där som får en att rygga tillbaka och bara ignorera.
Dom bangar ju inte för nått och man kan ju garantera att dom bär vapen av nått slag oxå.

Sen är dom sjukligt högljudda. Folk vänder sig om och tittar till. Och inte allt för sällan så kommer början på ett bråk: "Va faan glor du på? Ska då ha smäll på säften!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in