Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Nja jag har för mig att dom hittade ett hårstrå på tanten som genom DNA analys inte visade sig vara hans.Däremot visade analysen av biten från den bonad som användes att den kom från en annan av Ramans kunder.Dessutom bevisades det att han köpt den vätska som användes för att elda upp tanten tidigare på en bensinmack.
Har du några källor för dessa påståenden? Jag är lite nyfiken eftersom de talar precis rakt i motsatt riktning mot artikeln i ETC. om hans frigivning.
När det gäller bonaden:
Längden stämde inte, man hävdade att den krympt för att finna likheter mot bonaden, men den hade krympt olika mycket på olika ställen, och på mycket mer än vad Tekniska Högskolan lyckades få samma material att krympa. Dessutom berättas det om en kille som lagat bonaden, som uppgett att den försvunna tygtejpen gått av, och att den längsta biten var max 25 cm. Biten runt kvinnans hals var 41 cm.
Hur bar man sig åt för att bevisa att tändvätskan kom därifrån?
Och varför dessa ologiska cykelturer?
Som sagt, ETC. är väl inte kända för att vara opartiska sanningssägare i alla lägen (även om jag gillar ETC. så får man ju ta dem med en nypa salt), och jag påstår inte att jag har örnkoll på fallet, men det vore intressant med mer styrkta uppgifter om de vederlägger det som står i artikeln.