2008-03-31, 23:20
Medlem
jag TROR inte Rahman var skyldig pensionärsmordet

Rahman är en flummare...ingen nyhet.
Flummare brukar vara jävligt agressiva eller hur....NOT

Han är son till en Senator i Bangladesh,,,typ uppvuxen
med 20 hembiträden och poolskötare mm.
Han kom till Sverige för att det är så fucking boring i Bangladesh

Jag vet att han hade ett par hundra lax på banken när dom
tog honom , verkar inte så desperat situation att man ska strypa
en gammal kärring...
En person som hade insyn i utredningen sa till mig att han satsade på
att kvinnans son gjorde det, han verkar tydligen lite psykad.

Den senaste anklagelsen kan stämma, Rahman familjen har bra power där borta och behöver inte ta någon skit så kanske han såg till att snubben
blev klippt. Det hade jag gjort om någon blåst mej.

I ett land där det dör 32,000 personer varje år när det regnar,
vem tror ni bryr sej om en luffare till dör eller inte
Citera
2008-04-01, 00:25
Medlem
Engelbreckts avatar
Sammanfogar med en äldre tråd.

/mod.
Citera
2008-04-01, 00:30
Medlem
Mr Teatimes avatar
Hoppades han på att dölja strypning med mordbrand? Vem som än mördat damen ifråga måste vara bra djävla dum i huvudet om han tror att han kan elda upp 40kg kött med T-gul.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Minit
Rahman är en flummare...ingen nyhet.
Flummare brukar vara jävligt agressiva eller hur....NOT

Känner personligen en juvel som "självmedicinerar" sitt trevliga humör med röka, och hans meritlista vad gäller våldsbrott är lång som min FB-kuk. Känner du herr Rahman?
Citera
2008-04-01, 00:44
Medlem
Jag är säkert bara paranoid, men tre frågor infinner sig spontant.

1. Vad var det som gjorde att Joy Rahman ursprungligen invandrade till Sverige?

2. Hur vanligt är det att en man eller kvinna två gånger blir oskyldigt fängslad för det grövsta av alla brott: överlagt mord?

3. Hur troligt är det att polisen i Bangladesh hade den svenska bakgrundshistoriken på just denne man och "passade på" att fängsla honom en gång till av den anledningen?
Citera
2008-04-01, 03:25
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockern
Du menar Rahman skulle ha gått in till en granne i Bangladesh, norpat en julbonad, strypt killen och sedan i panik handlat kaffe och tändvätska?

Not bloody likely...

Du glömde att han dessutom måste ta med offret till exakt samma lägenhet där han eventuellt utförde mord nummer ett.

Citat:
Ursprungligen postat av begrundare

Skulle vara intressant att veta lite mer om hur pass korrupt rättsväsendet i Bangladesh kan sägas vara? Rahman hade ju med sig en enorm summa pengar hem vilket antagligen dragit till sig visst intresse.
Citera
2008-04-01, 10:46
Medlem
Hans Mosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är han skyldig kommer han att längta tillbaka till den avslappnade lyxtillvaron i sin svenska cell. Ett fängelse i Bangladesh är ett av de sista ställena man skulle välja att befinna sig i. Om han inte har turen att dömas till döden.

Om inte det senare inträffar begär han nog utlämning till Sverige för att avtjäna straffet. Fler sköna skattekronor som isåfall lägg på mannen.
Citera
2008-04-01, 10:55
Medlem
CashBlows avatar
Sverige lyckas släppa ut sina mördare i förtid och dessutom ge dem skadestånd. Undrar om det funkar likadant i Bangladesh? Skulle inte tro det...
Citera
2008-04-01, 10:59
Medlem
KarlPs avatar
Efter att han suttit åtta år i fängelse började PK-eliten med Peter Ahltin i spetsen tillsammans med media hävda att han var oskyldig och drog igång värsta kampanjen för att fria honom.
Och naturligtvis lyckades det.
Han blev friad från ett mord som han var dömd för.
Men inte nog med att dom fick ut honom ur fängelset han skulle ha 10 miljoner av våra skattepengar också.

Nu visar det sig att han är misstänkt för ytterligare ett mord och då börjar folk tänka, varför har just han blivit misstänkt för ytterligare ett mord?

Hur stor är risken statistiskt sett att en "oskyldig" människa felaktigt misstänks för mord två gånger i sitt liv?

Och då faller naturligtvis advokat Peter Ahltins trovärdighet som en stor sten.
Och i morse satt han i soffan i TV4 och var jävligt nervös och skyllde på media som målade up en felaktig bild av det nu inträffade.
Citera
2008-04-01, 11:52
Medlem
PK-mästaren Althin verkar sitta oftare i TV´s morgonsoffor än vad han sitter i riksdans kammare, hoppas fanskapet åker ur riksdan nästa gång....
Citera
2008-04-01, 11:54
Medlem
Oräklets avatar
Citat:
Jag vidhåller det jag skrev, att olika rättslab kommit fram till olika slutsatser. Om inte annat visar den friande domen på detta.

Vi måste ha läst olika förundersökningar du och jag. Han kändes inte igen av kassörskan som den som handlat t-gulen - däremot kändes han igen av kassörskan som en kund. Kanske inte så konstigt, han brukade ofta handla där. Det var ju den teorin som fördes fram, att Rahman handlat sitt kaffe före den personen som handlade T-gul. Kort sagt så styrker inte något att Rahman skulle vara mördaren. Det är nämligen inte otänkbart att Rahman, som ju bodde i närheten, handlade sitt kaffe före mördaren som mördade pensionären. Rahman hade ju ansvar för alla hemtjänstbehövande pensionärer i området så det är inte mycket till bevis.

Märk väl att jag inte tar ställning i skuldfrågan, jag anser dock att bevisen var för tunna när han fälldes första gången. En annan som som talade för Rahman var att polisen ALDRIG hade haft honom som misstänkt om han inte hade hört av sig själv och berättat att han var den som köpte kaffe vid den tidpunkten i den aktuella butiken. Polisen satte upp efterlysningslappar där man bad den person som handlat kaffe att höra av sig i hopp om att denne skulle kunna identifiera personen bakom sig vid kassan.

Ett par saker talar för Rahman här, dels att han hörde av sig helt självmant utan att ha något att vinna på det, dels att polisen faktiskt först inte trodde att kaffeköparen hade något med mordet att göra. Det var först när det visade sig att Rahman var kvinnans hemtjänstvårdare som polisen började arbeta i riktning mot Rahman. Jag vill dock mena att det inte är en särskilt stor slump att Rahman handlade sitt kaffe i just den butiken - han bodde och arbetade i området. Att han var inne just vid den tidpunkten är inte en särskilt märkvärdig slump.

Jag lägger mig inte i skuldfrågan enbart ovanstående slutsats, som inte vilar på någon logisk bas.
Om Rahman, som du skriver, hörde av sig självmant till Polisen i tron att det var den som handlade efteråt som de ville åt, så hade han ju en hel del egenvinning på att själv höra av sig, lr?
1. Han kunde som utomstående vittne förstärka polisens tro att det var någon efter honom i butiken. = Skapa blindspår.
2. Om kassörskan eller något annat vittne till hans besök i butiken skulle bidra till att han skulle bli utpekad som en av personerna i affären vid aktuell tidpunkt, vore det då inte klart förmildrande och mindre misstänkt om han själv hörde av sig. Annars fanns risken att någon annan angav att de sett honom i nämnda butik.
Sålunda fanns en del incitament för JR att själv höra av sig till Polisen, utan att han för den skull per automatik är oskyldig.
Senast redigerad av Oräklet 2008-04-01 kl. 12:02.
Citera
2008-04-01, 12:11
Medlem
Oräklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begrundare

1. Vad var det som gjorde att Joy Rahman ursprungligen invandrade till Sverige?

2. Hur vanligt är det att en man eller kvinna två gånger blir oskyldigt fängslad för det grövsta av alla brott: överlagt mord?

3. Hur troligt är det att polisen i Bangladesh hade den svenska bakgrundshistoriken på just denne man och "passade på" att fängsla honom en gång till av den anledningen?

Mkt befogade frågor. Att han flyttade från välfärdsliv i Bengalen med poolkeepers etc för att det var "boring" till ett mindre "boring" liv som invandrare i hemvården i Sverige låter ju väldigt troligt.... Kanske var han svarta fåret i sin upper class family därnere, exv pga kriminalitet. Vore ju inte första gången en person blir bortstött av familjen för att rädda familjens anseende. Ganska vanligt i hederskulturer fö.
Citera
2008-04-01, 12:18
Medlem
KarlPs avatar
Citat:
Ett par saker talar för Rahman här, dels att han hörde av sig helt självmant utan att ha något att vinna på det, dels att polisen faktiskt först inte trodde att kaffeköparen hade något med mordet att göra. Det var först när det visade sig att Rahman var kvinnans hemtjänstvårdare som polisen började arbeta i riktning mot Rahman. Jag vill dock mena att det inte är en särskilt stor slump att Rahman handlade sitt kaffe i just den butiken - han bodde och arbetade i området. Att han var inne just vid den tidpunkten är inte en särskilt märkvärdig slump.

Och hur stor är slumpen att samma man oskyldigt misstänks för mord två gånger i sitt liv?
Det måste väl vara större chans att vinna på lotto!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in