2007-11-23, 18:49
Bannlyst
Hade ingen aning om att man kan försäkra sig mot att få diabetes. Vilket försäkringsbolag har du, verkar ju hur bra som helst?
Citera
2007-11-23, 19:03
Medlem
corpulentcowboys avatar
Åh den som ändå hade diabetes
Citera
2007-11-23, 19:06
Medlem
Jag har hört att om man äter ko-bajs i 4 år så blir bukspottskörten tillbakabildad, och då får man ju diabetes!!??
Citera
2007-11-23, 20:09
Medlem
Nedomanskys avatar
Du är ute o cyklar, diabetes ger ingen invaliditesprocent. Vilken typ av arbete har du nu som du inte klarar av att utföra pga diabetesen?
Har aldrig hört att man kan försäkra sig mot diabetes. Du kommer inte få en spänn. Däremot så har dina möjligheter att få en stroke innan du fyllt 60 ökat betydligt.
Citera
2007-11-23, 20:10
Medlem
pungsorks avatar
Mmm...nu sysslar ju bukspottkörteln med en del annat än insulinproduktion, så du får nog fler problem än så

Citat:
Ursprungligen postat av Mr mooth
Jag har hört att om man äter ko-bajs i 4 år så blir bukspottskörten tillbakabildad, och då får man ju diabetes!!??
Citera
2007-11-23, 20:58
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Du är ute o cyklar, diabetes ger ingen invaliditesprocent. Vilken typ av arbete har du nu som du inte klarar av att utföra pga diabetesen?
Har aldrig hört att man kan försäkra sig mot diabetes. Du kommer inte få en spänn. Däremot så har dina möjligheter att få en stroke innan du fyllt 60 ökat betydligt.
Folk HAR fått pengar för det. Och diabetes ger visst en viss % av invaliditet.
Alla handikap syns inte som det brukar låta.
Citera
2007-11-24, 01:40
Medlem
hundrasextioens avatar
Citat:

När man får diabetes typ 1 brukar man oftast räknas som 15 % invalid. Antar att det beror på vilken försäkring du har men jag fick 140 000 kr.

Annars vill jag väl bara säga lycka till med diabetesen. sjukdomen kan vara väldigt enkel att sköta, men även ett helvete så jag hoppas allt går bra!
Citera
2007-11-24, 03:29
Medlem
nkwtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr mooth
Hej jag heter Pelle, Jag har kapat av mig alla fingrar på högra handen.
för det fick jag 200000:-, men vad ska jag med dom till när jag inte ens kan plocka upp den ur börsen?

hör du hur dummt det låter?

många försäkrigar beräknar ersättning från en skala beroende hur mycket invalid man är beroende på skada, i min försäkring får man 1 miljon om man är 100% invalid!
är det värt 1 miljon?
lycka till med din diabetes

Nej, det aar inte vaart det, men jag forsaakrar inte heller bilen foor att jag vill att den ska gaa soonder om du fattar vad jag menar.
Citera
2007-11-24, 08:45
Medlem
Vad är det för typ av försäkring?

Lite exta slantar skulle ju inte sitta fel
Citera
2007-11-24, 10:49
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTAChrille
Vad är det för typ av försäkring?

Lite exta slantar skulle ju inte sitta fel

Barn & Ungdoms försäkring. Ska ringa på måndag och se va de säger.
Citera
2007-11-24, 12:34
Medlem
Nedomanskys avatar
Är det ärvtligt som TS påstår så blir det inte en spänn.
Citera
2007-11-25, 11:56
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Är det ärvtligt som TS påstår så blir det inte en spänn.
Vad du säger är inte sanning för att du anser det. Jag har svårt att tro att en 10 åring som fick 300 papp fick åldersdiabetes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in