2006-09-22, 17:37
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Det låter inte som att det har med blodsockervärdet att göra, om du kollade det med jämna mellanrum. Jag måste ändå fråga; Det är inte en sådan där tjej som gillar uppmärksamheten och kan tänka sig att dramatisera lite, då?

nej, de skulle hon aldrig skojja om. de e uteslutet.
Citera
2006-09-22, 17:53
Medlem
chillionaires avatar
Later som ett blodsockerfall. Jobbade med en kille som hade diabetes, han fick ett fall nar han lag ovanpa en maskin i en industrilokal, han krop omkring som en katt dar uppe och var valdigt konstig...
Citera
2006-09-22, 23:14
Medlem
Hmm, ja det låter ju skumt. Det borde ju inte vara blodsockret eftersom du kollade det hela tiden, men det kan ju ha varit ngt fel på mätaren. det har hänt mig ibland.
Hade hon haft väldigt högt tidigare under dagen? För en gång när jag hade 32 i blodsocker på morgonen så kände jag mig jättelåg och svimfärdig vid ett blodsocker på 7 några timmar senare. Kroppen måste ju vänja sig.
Tycker ändå att ni borde fråga en läkare!
Citera
2006-09-23, 06:49
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barcelona
Hmm, ja det låter ju skumt. Det borde ju inte vara blodsockret eftersom du kollade det hela tiden, men det kan ju ha varit ngt fel på mätaren. det har hänt mig ibland.
Hade hon haft väldigt högt tidigare under dagen? För en gång när jag hade 32 i blodsocker på morgonen så kände jag mig jättelåg och svimfärdig vid ett blodsocker på 7 några timmar senare. Kroppen måste ju vänja sig.
Tycker ändå att ni borde fråga en läkare!

hon kollar ganska frekvent när jag e med. så hon kan inte ha haft nåra höga/låga värden nån längre stund isåfall. är det möjligt för blodsockret att de blir "pikar"? typ att de höjs ashögt, och sen inom nån kvart har återgått till de normala? (eller sänkts till aslågt.)
Citera
2006-09-23, 08:39
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
hon kollar ganska frekvent när jag e med. så hon kan inte ha haft nåra höga/låga värden nån längre stund isåfall. är det möjligt för blodsockret att de blir "pikar"? typ att de höjs ashögt, och sen inom nån kvart har återgått till de normala? (eller sänkts till aslågt.)
Nej...det låter inte som något som förekommer. Om man får extremt lågt socker kan kroppen via stresshormoner dra iväg till ganska höga nivåer när den kompenserar, men ett högt socker kan inte rasa utan hjälp av insulin.
Citera
2006-09-23, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
de visar normalt. (6 tror ja de va). innan promenaden kollade vi oxå värdet, och även det visade normalt. vi går tillbaka hem. hon går extremt sakta.

Tvättade du av fingrarna innan du tog blodsockret? Torkade du bort första droppen blod innan du tog provet?

Ett normalt blodsocker men ändå ha frånvaroattacker är ju inte normalt. Hon är ju för ung för att det skall kunna vara TIA attacker också. Men komplikationerna är ju många vid just diabetes. Så jag skulle nog höra av mig till min diabetesläkare och berätta vad som har hänt och därefter får man utreda.
Citera
2006-09-24, 03:58
Medlem
Unbalanceds avatar
Om samma hände mig eller någon annan i min närhet så skulle jag boka tid och få det kollat, säkert inget allvarligt - but better safe than sorry.
Citera
2006-09-24, 04:56
Medlem
Burnouts avatar
Klockan e 10 i 5 så jag orkar inte läsa allt men nånting om att hon blev konstig trots juste blodsocker handlar det om.

Det ni skulle ha gjort var att ge henne insulin o käka nått. Bara för att hon hade "socker" i blodet betyder det inte att cellerna hade energi, det är det som de behöver insulin till.

Insulinet hade skjutsat in energi i cellerna och maten hade hållt blodsockret juste.

Detta är min teori, en följdfråga på den är självklart varför hon inte fick blodsockerstegring som hon "borde" ha fått men det har jag inget svar på.
Citera
2006-09-24, 06:47
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medicinugglan
Tvättade du av fingrarna innan du tog blodsockret? Torkade du bort första droppen blod innan du tog provet?

nej, och nej.

de hade jag ingen aning om att man behövde göra. de brukar hon inte göra när hon tar provet själv heller.

ska börja med de.
Citera
2006-09-24, 06:59
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnout

Det ni skulle ha gjort var att ge henne insulin o käka nått. Bara för att hon hade "socker" i blodet betyder det inte att cellerna hade energi, det är det som de behöver insulin till.

Insulinet hade skjutsat in energi i cellerna och maten hade hållt blodsockret juste.

hmm, okaj. fast vi åt riktig mat max 4 timmar tidigare. de går inte få i sej förmycket insulin i kroppen samtidigt? och reagera på de, utan att va låg? nä, de går nog inte.

men om det skulle hända nån mer gång kör ja till akuten på stubinen.
Citera
2006-09-24, 07:43
Medlem
wootens avatar
Jag har diabetes. Jag har aldrig varit med om ngt liknande. Dock har jag varit så låg en gång att jag ramlat och slagit skallen i mattan (har inget minne av detta, men det fanns tydliga bevis i ansiktet då mattans mönster fastnat i på ena kinden). Jag tvivlar på att det har med diabetesen att göra. Kan det ha varit någon som råkat hypnotisera henne? :P
Citera
2006-09-24, 08:05
Medlem
Evaristos avatar
Utan diabetes som förklaring skulle jag som amatör med viss erfarenhet befarat en blodpropp i hjärnan, som lossnat av sig själv efter en stund. Det som talar emot är naturligtvis hennes låga ålder. Men det som talar för är just att hon har diabetes. Risken för blodproppar är nämligen starkt förhöjd för diabetiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in