2008-03-26, 18:16
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Kpte nya numret fr ett litet tag sedan och serien gr tyvrr p fortsatt tomgng. Vad den dr jvla serien Rogert har dr att gra fattar jag inte. Finns det nn som tycker att den r rolig?
Tja, enligt reklamen s tycker Martin "Rocky" Kellerman att det r en av de bsta serierna. Men jag frstr dig, jag tycker heller inte den r speciellt bra. Annars s tycker jag vl att Pondus r en sn serie som grna fr g p tomgng. Det behver inte hnda s mycket i den. Att Pondus nu driver baren med Ann-Sofie och Pondus bebis har vuxit till sig lite rcker gott och vl i den serien.
Citera
2008-03-26, 18:40
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Tja, enligt reklamen s tycker Martin "Rocky" Kellerman att det r en av de bsta serierna. Men jag frstr dig, jag tycker heller inte den r speciellt bra. Annars s tycker jag vl att Pondus r en sn serie som grna fr g p tomgng. Det behver inte hnda s mycket i den. Att Pondus nu driver baren med Ann-Sofie och Pondus bebis har vuxit till sig lite rcker gott och vl i den serien.

N, reklam har haft fel frr.

Min mening med tomgng r egentligen inte att det hnder fr lite utan att det har blivit vl trkig och frutsgbar humor. Pundus var rebellisk och jvligt rolig fr ngra r sen, nu knns serien lite Cosby.
Citera
2008-04-12, 02:42
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
N, reklam har haft fel frr.

Min mening med tomgng r egentligen inte att det hnder fr lite utan att det har blivit vl trkig och frutsgbar humor. Pundus var rebellisk och jvligt rolig fr ngra r sen, nu knns serien lite Cosby.

Det r vl s med en serie som blivit fr etablerad. Den gr som seriestripp i GP, och man drar vl lite p munnen nr man ser deras upptg t ex p en 40-rs fest. Men jag tror att serien Pondus speglar lite tecknarens eget liv, oavsett vilken person i serien som r hans alter ego. D r det ocks lite naturligt att serien "ldras" tillsammans med sin upphovsman.
Citera
2008-06-01, 10:37
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Jag r av sikten att pondus varit bra mycket bttre n den r nu. Det brjar liksom bli precis samma sak dag efter dag, och det r trkigt att busschauffrerna, som var rtt intressanta karaktrer frst, nu bara blivit Jockes ersttare som ful-brud-raggare, sen han gtt och stadgat sig.

Sen tycker jag ocks att Elvis r det mest erbarmliga skrpet som serietecknarsverige tryckt ur sig p vldigt lnge. Om nn r intresserad av en motivation till det, vilket jag tvivlar p, frga. Jag har rtt mnga orsaker...

Jocke r "p ful-marknaden" igen, skiljer sig frn Camilla.
Citera
2008-06-01, 11:03
Medlem
Citat:
Man kanske skall vara lite Geek fr att uppskatta M
M r, jmte Kollektivet, den bsta biserien i tidningen just nu. Den r till och med bttre n kollektivet.
Wombat
Citera
2008-06-01, 11:05
Medlem
Brullas avatar
Pondus r hur bra som helst. Tyvrr har jag inte lst s mnga av de senare numren men det finns mnga ofrglmliga strippar i de ldre.
Citera
2008-06-01, 15:36
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
M r, jmte Kollektivet, den bsta biserien i tidningen just nu. Den r till och med bttre n kollektivet.
Wombat

Hller med att M r bsta biserien i Pondus och att kollektivet r tillbaka r bara roligt och trevligt. Tycker M r s j-a rolig att jag sparar den till sist nr jag lser Pondus (Rogert lser jag inte ens). Man fr vl hoppas att M samlingsbok verstts och slpps hr i Sverige ocks.
Citera
2008-06-01, 17:06
Medlem
OnkelMorras avatar
Pondus gick p tomgng ett tag, men har blivit mycket bttre nu. M var bra frrut, men nu har den tappat en hel del. Blev vldigt glad ver att Kollektivet r tillbaka Rogert skippar jag helt.
Citera
2009-08-25, 14:37
Moderator
Popesizes avatar
Bumpelibump

Lst hromdagen att d schibstedfrlagen, som ger ut bl.a Pondus, lgger ner sin verksamhet i Sverige, s upphr serierna till rskiftet.. Detta gller samtliga serier som Schibsted ger ut, vilket ven inkluderar bland andra Larson och Nemi.

Det r vl bara att hoppas att ngot annat frlag tar ver rttigheterna till Pondus. Den serietidningen r fr bra fr att frsvinna.
Citera
2009-08-25, 16:01
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Citat:
Bumpelibump

Lst hromdagen att d schibstedfrlagen, som ger ut bl.a Pondus, lgger ner sin verksamhet i Sverige, s upphr serierna till rskiftet.. Detta gller samtliga serier som Schibsted ger ut, vilket ven inkluderar bland andra Larson och Nemi.

Det r vl bara att hoppas att ngot annat frlag tar ver rttigheterna till Pondus. Den serietidningen r fr bra fr att frsvinna.

Ja, det fr man hoppas. Detsamma gller Larson. Ngon borde ju vara intresserad av att driva dem vidare. Nemi dremot kan frpassas till glmskans sophg s snart som mjligt.
Citera
2009-11-30, 00:18
Moderator
Popesizes avatar
GLDJANDE NYHETER!
Det verkar trots allt som om Pondus tas ver av ngot annat frlag.
Fick senaste numret fr ett par dagar sen, och de annonserar om nummer ett 2010, som om ingenting hade hnt. Jmfr med sista sidan i Arne Anka-tidningen (Som ocks ges ut av Schibsted), dr de tackar fr sig

Jag r lttad, men nd inte speciellt frvnad.
Citera
2009-12-01, 23:28
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Citat:
GLDJANDE NYHETER!
Det verkar trots allt som om Pondus tas ver av ngot annat frlag.
Fick senaste numret fr ett par dagar sen, och de annonserar om nummer ett 2010, som om ingenting hade hnt. Jmfr med sista sidan i Arne Anka-tidningen (Som ocks ges ut av Schibsted), dr de tackar fr sig

Jag r lttad, men nd inte speciellt frvnad.

Gott att hra, men inte s frvnande som sagt. ven om serien har dalat i kvalitet de senaste ren r den fortfarande rtt bra och tidningen har ocks schyssta utfyllnadsserier, som Wulffmorgenthaler, Life's a bitch och Kollektivet. Synd bara att man envisas med att ha den extremt vrdelsa serien Rogert. Den kan verkligen konkurrera med Nemi och Laban om titeln "Vrldens smsta serie".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in