2009-12-03, 13:16
Medlem
DonkenPonkens avatar
Pondus r fr jvla bra :P

Lser den varje dag i stran

Pondus och Herman Hedning r favoriterna
Citera
2009-12-13, 19:29
Medlem
Memphissens avatar
Prenumererar p Pondus, jag HATAR verkligen Rogert, vad r det fr ollon som la in den skitserien?
M r ju helt klockren, Carpe Diem och Wulff ocks, Life's a bitch var rolig frut, men jag pallar inte lsa den lngre, den knns s klottrig. Kollektivet r rtt trkig.

Tecknar inte Frode lika mycket lngre? Tycker att det r vldigt lite Pondus i tidningen, mest klassiker och vldigt lite nytecknat. Dremot var Frodes Fruktansvrda Forntid jvligt kul att lsa.

Jag hoppas p en pondus-bok i julklapp, fr dom ldre stripparna r ju helt klart bst.
Citera
2009-12-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Synd bara att man envisas med att ha den extremt vrdelsa serien Rogert. Den kan verkligen konkurrera med Nemi och Laban om titeln "Vrldens smsta serie".
Nu ska vi inte verdriva. Laban r en klass fr sig.
En serie som jag inte klarar av r Rose is rose, som gick i Larson ett tag. S sockerst och gullig att man fick diabetes av den.
Citera
2009-12-15, 05:30
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Nu ska vi inte verdriva. Laban r en klass fr sig.
En serie som jag inte klarar av r Rose is rose, som gick i Larson ett tag. S sockerst och gullig att man fick diabetes av den.

Fr all del, men det har ju inte s mycket med Pondus-tidningen att gra.
Citera
2009-12-16, 21:35
Medlem
Memphissens avatar
Jvligt dtt i den hr trden mste jag sga.
Vad tror ni kommer hnda med Jocke d? Kommer han och Camilla bli tillsammans igen?
Citera
2009-12-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memphissen
Vad tror ni kommer hnda med Jocke d? Kommer han och Camilla bli tillsammans igen?
Inte n p ett tag hoppas jag! Hela Camillaaffren var vl lite smkul i brjan fr att det var ngot nytt, men nr det slutade med att det handlade om att jocke sp sig full, kom hem sent, Camilla blir sur och jocke kper 100 rosor till her unne och s r allt bra igen. Och det ungefr det historien gr ut p - Ja d blev det helt enkelt inte roligt.

Ngot jag tycker Frode kan gra r att lta jocke brja ntdejta. Det skulle ju kunna sluta precis hur fan som helst!
Citera
2009-12-16, 22:18
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memphissen
Har fr mig att det har lappats ihop sen ett tag tillbaka i den norska tidningen...
Citera
2009-12-17, 23:38
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Har fr mig att det har lappats ihop sen ett tag tillbaka i den norska tidningen...

Mja, det har jag ocks hrt, men s hr str det i Wikipedias norska Pondus-sida:

Citat:
I Pondus nr. 6 2008 flyttet Jokke og Camilla fra hverandre etter at Camilla innrmmet for Jokke at hun hadde et forhold til en kollega ved navn Tor-Ivar, som gr med en genser rundt skuldrene. I Pondus nr. 1 2009 har Camilla dumpet Tor-Ivar og spr Jokke om de har muligheter til bli sammen igjen. Men Jokke er svrt betenkt forelpig.

http://no.wikipedia.org/wiki/Pondus

Men det r ju inte skert att de har uppdaterat Wiki i och fr sig. Kikade lite snabbt p pondus.no ocks, men hittade inget dr.
Citera
2010-01-08, 17:21
Medlem
Carburators avatar
Lnar trden och sker en viss stripp om ngon kan hjlpa mig. Pondus sitter p en restaurang och kyparen kommer med rdvin och Pondus smakar p det och sker dofter, det slutar med att han skriker ut det r Rd tjut.
Citera
2010-01-19, 16:47
Medlem
Hawpuss avatar
Antingen borde jag skmmas rejlt, eller s har jag missat ngot, fr jag har absolut ingen aning om hur man hittar ett stlle att bestlla en premunation p Pondus?

Kan man f hjlp?
Citera
2010-01-19, 18:04
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawpus
Antingen borde jag skmmas rejlt, eller s har jag missat ngot, fr jag har absolut ingen aning om hur man hittar ett stlle att bestlla en premunation p Pondus?

Kan man f hjlp?
Schibsted, som gav ut Pondus, har ju lagt ner sin serieproduktion nu vid rsskiftet. Men det verkar nd som om ngot frlag tar ver produktionen. Vilket det r, vet jag inte -S hll gonen ppna nr nsta nummer kommer ut, fr d vet vi vilka som ger ut tidningen hrnst. (Jag tror det r enklast att gra s)
Citera
2010-01-20, 09:18
Medlem
Hawpuss avatar
Aha, det var drfr det var svrt att komma in p deras hemsida :P

Tack fr svar, jag vntar ivrigt vid serietidningarna p ICA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem