2004-09-16, 19:37
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
Vad tycker ni om serietidningen Pondus? Jag anser att den r fr jvla bra och slr allt, t o m Uti vr hage!
Frutom att jag alltid har varit en hngiven skivsamlare s samlar jag ocks p serietidningar. Mest ldre prylar frn 70-talet men nr det gller Pondus s har jag gjort ett undantag. Har precis skickat efter Stora Pondusboken och rder er att gra likadant. Hr finns den: www.kartago.se

Kommer att f den nsta vecka. Gud va glad jag blir d! *Slr ihop hnderna, blickar upp mot skyn och ler fnigt som en bg*
Citera
2004-09-16, 21:28
Medlem
ahlmans avatar
Man har hrt mycket om dig. Vlkommen tillbaka, tror jag...

Jo, Pondus r bra. Jag lser den varje dag i GP.
Ingen kan teckna fula mnniskor ssom Frode.
Citera
2004-09-16, 21:30
Medlem
Som ahlman nmner s har ven jag lst den i tidningar skulle jag tro =)
Citera
2004-09-17, 01:31
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jepp, han r rolig. Lser den ocks i GP.

Brukar ocks lsa den dagliga stripen p http://www.dagbladet.no/pondus/ Att det r p norska gr det nnu roligare.
Citera
2004-09-17, 07:43
Medlem
Hispers avatar
Yepp, Pondus ligger p topp tre i min favoritlista ver tecknade serier.

Tillsammans med Ernie och Don Rosas Kalle Anka serier.
Citera
2004-09-17, 08:00
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jooo - Pondus r en suvern (norsk!) serie.

En annan liknande serie r Elvis.

Btw Hisper - gldje stavas just gldje.
Citera
2004-09-17, 08:14
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jooo - Pondus r en suvern (norsk!) serie.

En annan liknande serie r Elvis.

Btw Hisper - gldje stavas just gldje.

Ville bara se om du var vaken!
Citera
2007-10-31, 00:45
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Varfr inte vcka liv i en tre r gammal trd?

Pondus kan gott diskuteras lite mer n det som gjorts hittills. Nr den kom tyckte jag att det var en av de bsta serier som gjorts, men de sista tv ren har jag blivit mer besviken. Jag tycker skmten har blivit lamare och tecknaren har gjort en "Cosby" genom att ta in en ny baby nr de andra ungarna vxer upp (vilket de inte behvde gra).

Fr vrigt har sjlva serietidningen sjunkit i kvalitt ocks, flera (nstan alla) av de vriga serierna r tmligen kassa. Saknar Riskhospitalet och Kollektivet. Sen fanns ocks en serie av Niklas Eriksson som hette P nedflyttningsplats med i ngra nummer, som var riktigt jvla rolig, lite t Berglin-hllet. Men ven den r borta...

Kom igen nu, FB:are, medhll eller mothugg?
Citera
2007-10-31, 00:49
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
P nedflyttningsplats

r det samma som finns/fanns i GP, med sporttema? Riktigt bra!
Citera
2007-10-31, 01:06
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
r det samma som finns/fanns i GP, med sporttema? Riktigt bra!

Yes. Tecknarens hemsida finns frresten hr: http://www.niklaseriksson.se/
Citera
2007-10-31, 08:06
Moderator
Popesizes avatar
Niklas Erikssons serier r ju helt jkla underbara. Men det r synd att flera av dem frsvann. Jag vet inte om han har svrt att hlla igng flera olika projekt samtidigt... Men han har ju spottat ur sig Tabasco, Dogg, Killian, P nedflyttningsplats och nu senaste Carpe diem. Jag saknar speciellt Dogg och Killian. F serier kunde f mig att klappa ihop av skratt som de
Citera
2007-10-31, 08:35
Medlem
herr_jojs avatar
Hller med om vad som skrivits i trden. Pondus har nna gtt i st sedan Jocke stadgade sig och skaffade familj. Hans fylleventyr har ju tagits ver av de tv busschauffrerna, och det brukar aldrig bli srskilt roligt. Knns mest som gamla upprepningar. Att ungarna vxer och utvecklas tycker jag dremot r intressant.

Hller ven med om Erikssons "P nedflyttningsplats" r vldigt rolig, nstan den enda anledningen att lsa GP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in