Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-16, 19:37
  #1
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Vad tycker ni om serietidningen Pondus? Jag anser att den är för jävla bra och slår allt, t o m Uti vår hage!
Förutom att jag alltid har varit en hängiven skivsamlare så samlar jag också på serietidningar. Mest äldre prylar från 70-talet men när det gäller Pondus så har jag gjort ett undantag. Har precis skickat efter Stora Pondusboken och råder er att göra likadant. Här finns den: www.kartago.se

Kommer att få den nästa vecka. Gud va glad jag blir då! *Slår ihop händerna, blickar upp mot skyn och ler fånigt som en bög*
Citera
2004-09-16, 21:28
  #2
Medlem
ahlmans avatar
Man har hört mycket om dig. Välkommen tillbaka, tror jag...

Jo, Pondus är bra. Jag läser den varje dag i GP.
Ingen kan teckna fula människor såsom Frode.
Citera
2004-09-16, 21:30
  #3
Medlem
Som ahlman nämner så har även jag läst den i tidningar skulle jag tro =)
Citera
2004-09-17, 01:31
  #4
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jepp, han är rolig. Läser den också i GP.

Brukar också läsa den dagliga stripen på http://www.dagbladet.no/pondus/ Att det är på norska gör det ännu roligare.
Citera
2004-09-17, 07:43
  #5
Medlem
Hispers avatar
Yepp, Pondus ligger på topp tre i min favoritlista över tecknade serier.

Tillsammans med Ernie och Don Rosas Kalle Anka serier.
Citera
2004-09-17, 08:00
  #6
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jooo - Pondus är en suverän (norsk!) serie.

En annan liknande serie är Elvis.


Btw Hisper - glädje stavas just glädje.
Citera
2004-09-17, 08:14
  #7
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jooo - Pondus är en suverän (norsk!) serie.

En annan liknande serie är Elvis.


Btw Hisper - glädje stavas just glädje.

Ville bara se om du var vaken!
Citera
2007-10-31, 00:45
  #8
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Varför inte väcka liv i en tre år gammal tråd?

Pondus kan gott diskuteras lite mer än det som gjorts hittills. När den kom tyckte jag att det var en av de bästa serier som gjorts, men de sista två åren har jag blivit mer besviken. Jag tycker skämten har blivit lamare och tecknaren har gjort en "Cosby" genom att ta in en ny baby när de andra ungarna växer upp (vilket de inte behövde göra).

För övrigt har själva serietidningen sjunkit i kvalitét också, flera (nästan alla) av de övriga serierna är tämligen kassa. Saknar Riskhospitalet och Kollektivet. Sen fanns också en serie av Niklas Eriksson som hette På nedflyttningsplats med i några nummer, som var riktigt jävla rolig, lite åt Berglin-hållet. Men även den är borta...

Kom igen nu, FB:are, medhåll eller mothugg?
Citera
2007-10-31, 00:49
  #9
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
På nedflyttningsplats

Är det samma som finns/fanns i GP, med sporttema? Riktigt bra!
Citera
2007-10-31, 01:06
  #10
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Är det samma som finns/fanns i GP, med sporttema? Riktigt bra!

Yes. Tecknarens hemsida finns förresten här: http://www.niklaseriksson.se/
Citera
2007-10-31, 08:06
  #11
Moderator
Popesizes avatar
Niklas Erikssons serier är ju helt jäkla underbara. Men det är synd att flera av dem försvann. Jag vet inte om han har svårt att hålla igång flera olika projekt samtidigt... Men han har ju spottat ur sig Tabasco, Dogg, Killian, På nedflyttningsplats och nu senaste Carpe diem. Jag saknar speciellt Dogg och Killian. Få serier kunde få mig att klappa ihop av skratt som de
Citera
2007-10-31, 08:35
  #12
Medlem
herr_jojs avatar
Håller med om vad som skrivits i tråden. Pondus har änna gått i stå sedan Jocke stadgade sig och skaffade familj. Hans fylleäventyr har ju tagits över av de två busschaufförerna, och det brukar aldrig bli särskilt roligt. Känns mest som gamla upprepningar. Att ungarna växer och utvecklas tycker jag däremot är intressant.

Håller även med om Erikssons "På nedflyttningsplats" är väldigt rolig, nästan den enda anledningen att läsa GP.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback