2007-11-05, 17:17
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
M r rena skiten. Har ni frresten noterat att huvudpersonen har samma bananskalle som Jttebebisen, Reinfeldt allts?
Kolla fr ni se!
Citera
2007-11-05, 17:46
Moderator
Popesizes avatar
Man kanske skall vara lite Geek fr att uppskatta M
Citera
2007-11-05, 22:42
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jooo - Pondus r en suvern (norsk!) serie.

En annan liknande serie r Elvis.

Jag r av sikten att pondus varit bra mycket bttre n den r nu. Det brjar liksom bli precis samma sak dag efter dag, och det r trkigt att busschauffrerna, som var rtt intressanta karaktrer frst, nu bara blivit Jockes ersttare som ful-brud-raggare, sen han gtt och stadgat sig.

Sen tycker jag ocks att Elvis r det mest erbarmliga skrpet som serietecknarsverige tryckt ur sig p vldigt lnge. Om nn r intresserad av en motivation till det, vilket jag tvivlar p, frga. Jag har rtt mnga orsaker...
Citera
2007-11-06, 01:32
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Tycker som sagt att de flesta andra serierna i tidningen r p sin hjd okej. M r vltecknad men tmligen ointressant.
Kpte nya numret idag och sg till min gldje att P nedflyttningsplats r tillbaka. Men serien Pondus brjar tyvrr bli lite gammal och trtt nu. Synd.
Citera
2007-11-12, 20:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Gillar...

...verkligen Pondus. Det r kul med en serie som driver med vanligt folk. Instmmer att det blivit litet smre sedan Jocke stadgade sig, och Ivar och Hugo kan inte riktigt fylla Jockes roll - som r kungen av dliga relationer. Det finns vissa terkommande problem i serien, som Jockes och Pondus respektive favoritfotbollslag och dito rockgruppsfavorit, Pondus tandlkarskrck etc.
Bra serie.

I vrigt tycker jag Rocky blivit bttre, Nemi r rtt bra och Elvis r ojmn t fel hll. M kan jag vara utan.
Citera
2007-11-13, 03:27
Medlem
frallzorzs avatar
Pondus r en trkig serie fr gubbar. Bu. Trtta situationer med ungkarlar (iaf frut) och gifta mn som har kvar barnasinnet sdr lite charmigt...
Citera
2007-11-15, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Pondus r helt klart bst. Oslagbar!

Sant, speciellt nr det handlar om den lille perverse tysken Gnther

Men jag tror att du hller med om att serien frstrs lite av att Pondus och hans kompanjon r sportfnar!
Citera
2007-11-16, 00:04
Medlem
yajirobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Sant, speciellt nr det handlar om den lille perverse tysken Gnther

Men jag tror att du hller med om att serien frstrs lite av att Pondus och hans kompanjon r sportfnar!

Skojar du? Det r ju en jtteviktig detalj i serien som ofta r rtt rolig.
Citera
2007-11-19, 02:56
Medlem
Von Drakes avatar
Min personliga favorit i serien r nr Pondus pojk ppnar drren nr det str en drrfrsljare utanfr.

Frsljaren: -r din mamma eller pappa hemma?
Pojken: -Joo.. pappa r ju hr...
Pundus (inne i huset): - Vem r det? r det en frsljare???
Pojken (frskrckt): - Nej! Lgg ifrn dig gevret! Du ker in igen pappa!
Pojken slr igen drren frn utsidan och skriker till frsljaren: -"Spring! Spring fr livet! Farsan r helt loco!"
Sedan ser man nr Pondus ger pojken ett par mynt. -"Bara 20 kronor", sger han misslynt, "Frra gngen fick jag 50 kronor"
-"Jo", sger Pondus, "Men d var det Jehovas Vittnen"
Citera
2007-11-25, 17:09
Medlem
BonZus avatar
Hller med att kvalitn p stripparna i viss mn sjunkit p senare r. Men jag tycker det r trevligt med en serie visar att tiden gr och att karaktrer utvecklas. Detta var en anledning till att jag slutade lsa Nemi, det hnde liksom ingenting annat n festande, klagande och snt.

Fast en sak som jag verkligen saknar r Pondus ondiga vetande om fotbollslag och deras spelare. Skrattade som mest till dessa saker ven om jag har nstan noll koll och intresse i fotboll
Citera
2007-11-28, 16:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Det r...

Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Min personliga favorit i serien r nr Pondus pojk ppnar drren nr det str en drrfrsljare utanfr.

Frsljaren: -r din mamma eller pappa hemma?
Pojken: -Joo.. pappa r ju hr...
Pundus (inne i huset): - Vem r det? r det en frsljare???
Pojken (frskrckt): - Nej! Lgg ifrn dig gevret! Du ker in igen pappa!
Pojken slr igen drren frn utsidan och skriker till frsljaren: -"Spring! Spring fr livet! Farsan r helt loco!"
Sedan ser man nr Pondus ger pojken ett par mynt. -"Bara 20 kronor", sger han misslynt, "Frra gngen fick jag 50 kronor"
-"Jo", sger Pondus, "Men d var det Jehovas Vittnen"

..riktigt bra. En uppfljare r samma situation, och Podus frga frsljaren om han vill vara med i en "vuxenfilm", varvid Junior spelar upp frbrkande p bandspelare. Frsljaren flyr givetvis.
Citera
2008-03-26, 17:26
Medlem
sa-Nietzsches avatar
Kpte nya numret fr ett litet tag sedan och serien gr tyvrr p fortsatt tomgng. Vad den dr jvla serien Rogert har dr att gra fattar jag inte. Finns det nn som tycker att den r rolig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in