2007-10-31, 09:06
Medlem
bruschens avatar
Fr ocks hlla med om att Pondus tappat med ren. Jocke som var sknt ungkarlssunkig har blivit stadgad och gr uppror genom att stta upp Kiss-planscher p vggarna. Och inget mer. Fortfarande bra tecknad och med en och annan prla bland stripparna, s n r det inte dags att lgga ner den.

Annars tror jag att serier av denna typ har en ganska kort levnadstid; de kan inte finnas s lnge utan att brja upprepa sig. Ta bara Gary Larsons bilder som var helt genialiska tidigare, men som kndes som allt mer lama upprepningar.
Puss och kram

//B
Citera
2007-10-31, 10:35
Niklas Erikssons "Carpe diem" r grym! Minns srskilt en stripp dr han driver med livets ords syn p handikappade - klockrent!
Citera
2007-10-31, 19:40
Medlem
Psyko Dads avatar
Pondus r den enda serietidning jag kper. Men fr att gnlla med resten s tappade den som fan nr Jocke stadgade sig. jag saknar alla hans underbara ONS.....De frgyllde ju allt!
Citera
2007-11-01, 02:26
Medlem
$crooges avatar
Har Jocke trffat en tjej?! Fan vad man ska missa saker bara fr att man slutar prenumenera
Fick tidningen i brevldan under tv rs tid fr lnge sedan. Vi var tyvrr tvugna att skra ner lite hemma o det var d jag o Pondus skilldes t=(
Citera
2007-11-01, 02:57
Medlem
Von Drakes avatar
En serie behver ju utvecklas, att Jocke trffat en tjej och arbetar hos sin (fd?) kriminella pappa med att krnga skrp som antikviteter istllet fr att hnga p soc tycker jag inte har frsmrat serien. Hans roll att dejta psykfall har ju Pondus arbetskamrater frn bussbolaget tagit ver.
Citera
2007-11-01, 11:06
Medlem
lill-mes avatar
Sjlvklart dimper en Pondus ner 1 gng i mnaden Samt lses i P dagligen
Citera
2007-11-01, 18:18
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Sjlvklart dimper en Pondus ner 1 gng i mnaden Samt lses i P dagligen
Sjlvklart lses den i P Faktiskt den enda seriestrippa jag ngonsin skrattat t. Du som kanske vet ngot, hur gamla r serierna som visas i P? Jag knner inte igen mig att Jocke skaffat tjej osv.
Citera
2007-11-02, 19:56
Moderator
Popesizes avatar
Eftersom vi redan behandlat Niklas Erikssons serier i trden, s passar jag p att frga vad ni tycker om serien M av Mads Eriksen? Sjlv tycker jag den r helt underbar. Den r fylld av populrkulturella referenser (Listning p Wikipedia) och "nrdiga" inslag. Jag tror jag har klappat ihop av skratt X antal gnger av den serien.

Den har tydligen ftt en egen tidning i Norge ocks.

Kort sagt. Den r kanon!
Citera
2007-11-02, 23:03
Medlem
Leif Ds avatar
Pondus r bra, men det finns mera bra Norska serier just nu:

- M (av Mds Eriksen)
- Piray (Karine Haalnad)
- Zofies verden (vet inte vem som gr den. Jag har alltid haft svrt fr serier om relationer, men den hr r super! S hrligt knpp!)
- EON (Lars Lauvik, lite ojmn serie men ibland helt sannslst bra)

Jag kan meddela arr Rocky r jttestor hrborta!
Citera
2007-11-02, 23:55
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Eftersom vi redan behandlat Niklas Erikssons serier i trden, s passar jag p att frga vad ni tycker om serien M av Mads Eriksen? Sjlv tycker jag den r helt underbar. Den r fylld av populrkulturella referenser (Listning p Wikipedia) och "nrdiga" inslag. Jag tror jag har klappat ihop av skratt X antal gnger av den serien.

Den har tydligen ftt en egen tidning i Norge ocks.

Kort sagt. Den r kanon!
Prenumererar p Pondus, och "M" r den enda serien jag hoppar ver. Ren skit tycker jag. Trkigt tecknad och frutsgbar humor.
Citera
2007-11-03, 13:30
Medlem
Garland-Ws avatar
Ja Pondus r grym. Hjdpunkten p morgonen r ju att lsa Carpe Diem, Rocky och Pondus. Tycker dock Pondus hllt lite lgre klass p sistone.
Citera
2007-11-04, 17:41
Medlem
noreones avatar
haha kommer ihg nr de brjade ha med pondus i larson! eller de kanske de hade tidigare ocks men hade sjlv inte sett det isnnafall.. kommer ihg en stripp d han och snubben med fotbollen p huvudet kr bil och blir stannade av polisen men fr ka vidare fr att de var legitimerade ac/dc lyssnare, sen stoppar polisen en kvinna och frgar "och r det inte celine dion jag hr frn hgtalarna" och ger henne bter. suvern toalettlektyr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in