Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-15, 19:38
Medlem
BlackZodiacs avatar
GT25 Samtliga Hits http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=17296

Innehåller dom flesta bra låtarna
Citera
2010-05-15, 20:17
Medlem
526s avatar
Första skivan "Gyllene Tider"
Allt annat är skit
Citera
2010-05-15, 20:24
Medlem
stenrydhs avatar
Halmstads Pärlor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmstads_p%C3%A4rlor
Citera
2010-05-15, 20:38
Medlem
njuttos avatar
det fan inte sant
Citera
2010-05-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njutto
det fan inte sant
Jo det är helt sant
Citera
2010-05-16, 12:47
Medlem
skrudiss avatar
Det brukar väl finnas en GT-samling på typ bensinstationer och matbutiker bland "En för 59 kr - två för 99 kr"?
Citera
2011-03-25, 18:29
Bannlyst
Gyllene Tider, underskattade?

Det här är nånting jag har gått och grubblat på länge. Eller ja, inte grubblat på, men i alla fall funderat på, med tanke på att frågan dyker upp väldigt ofta. Ja, GT är jävligt okreddigt, och jävligt ocoolt, men inte fan kan man bortse ifrån det faktumet att många (de flesta?) de flesta av deras hits jäkligt bra svensk, pop?

Varför är GT så pass hatade i elitiska musikkretsar? Finns det någon annan svensk artist som ger så pass positivt gehör på festen? Visst är det lättuggat och trallvänligt, men visst fan är det med det syftet låtarna är skrivna och det lyckas ju dom med.

Är du bitterfittan som börjar lipa såfort "När vi två blir en" dras på (med tillhörande allsång) på festen? Om ja, varför?
Citera
2011-03-25, 18:32
Medlem
Antagligen för att de hyllas av medelsvensson. Inom elitistkretsar brukar det sällan vara coolt att tänka och tycka som alla andra.

Jag tyckte som dåvarande 12åring att det var jävligt coolt att se de live på ett slutsålt stadion i alla fall!
Citera
2011-03-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climber
Är du bitterfittan som börjar lipa såfort "När vi två blir en" dras på (med tillhörande allsång) på festen? Om ja, varför?

Beror väl på i vilket tillstånd man befinner sig i, men i allmänhet har jag aldrig varit på en fest som någonsin har spelat Gyllene Tider. Brukar tröttna på all skit grannen spelar som är så generiskt att man vill slita ut hennes stereo och kasta ut genom fönstret. Men inte ens hon spelar GT.

Vad hänger du på för fester egentligen?
Citera
2011-03-25, 18:38
Medlem
För mig är GT ungefär samma sak som dansband. Låtarna låter likadant och texterna är så meningslösa att ett barn kunde ha skrivit dem.

Och Pers eviga hej hej och tralala så fort han inte kunde hitta på ett nödrim gör mig smått galen!
Citera
2011-03-25, 18:40
Medlem
Håller med, GT är en humörhöjare när alla börjar bli trötta på partyt.
Citera
2011-03-25, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Beror väl på i vilket tillstånd man befinner sig i, men i allmänhet har jag aldrig varit på en fest som någonsin har spelat Gyllene Tider. Brukar tröttna på all skit grannen spelar som är så generiskt att man vill slita ut hennes stereo och kasta ut genom fönstret. Men inte ens hon spelar GT.

Vad hänger du på för fester egentligen?

Fester mest bestående av arbetare och universitetsstuderande. En salig blandning alltså Det kanske är ett skånskt fenomen, men här spelas i alla fall gamla Gyllene tider-klassiker på hyffsat regelbunden basis, och inte mig emot. Det ska sägas att GT så klart blandas med kreddiga () artister som The Smiths, pink Floyd och what not, men det tar inte i från det faktumet att GT är jävligt somrigt och faktiskt jävligt fin pop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in