2019-01-04, 19:51
Medlem
Oklart om folk är intresserade av mer anektoder men jag behövde aldrig pissa under utredningen däremot behövde jag pissa när det gjordes en medicinsk kontroll inför insättandet av medicinen och var 6e månad går jag på en ny medicinsk kontroll där de kollar hjärtgrejer som puls och EKG och då måste jag också pissa och svara på frågor om aklohol och drogkonsumtion.

Jag har dokumenterat tidigare blandmissbruk och hade innan diagnos fått behandling hos beroendemottagning vilket jag antar kan påverka men de påstår i alla fall att det är en del i rutinen och att alla i mitt landsting gör det.
Citera
2019-05-06, 22:09
Medlem
Hej
Jag undrar lite hur det har gått till när ni fått lämna up.
Är det i samband med besöken eller blir man kallad på måfå? Sen när utredningen är klar alltså och man fått medicin.

Jag har fått lämna 2 st i samband med utredningen innan och under. Tycker att det känns extremt obehagligt...
Citera
2019-05-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zo7ar
Hej
Jag undrar lite hur det har gått till när ni fått lämna up.
Är det i samband med besöken eller blir man kallad på måfå? Sen när utredningen är klar alltså och man fått medicin.

Jag har fått lämna 2 st i samband med utredningen innan och under. Tycker att det känns extremt obehagligt...
Var tvungen att lämna en innan jag fick remiss skickad, sedan en när jag fick ett brev där det stod att jag ”skulle snart få utredning”. Fick tid hos privatist och jag fick göra en utredning där istället. Urinprov på uppstarsmötet med en av sjuksystrarna. Fick t.o.m se resultatstickan framför mig. Knarkar inte ens och jag var sjukt nojig, haha.
Citera
2019-05-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Var tvungen att lämna en innan jag fick remiss skickad, sedan en när jag fick ett brev där det stod att jag ”skulle snart få utredning”. Fick tid hos privatist och jag fick göra en utredning där istället. Urinprov på uppstarsmötet med en av sjuksystrarna. Fick t.o.m se resultatstickan framför mig. Knarkar inte ens och jag var sjukt nojig, haha.

Men var det då i samband med besöken och inte att dom kallat in dig på annan tid?
Haha näe man kan bli stressad för mindre... Själv tycker jag bara det känns otroligt kränkande att någon står och kollar när jag kissar så jag är mer orolig över själva besöket
Citera
2019-05-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zo7ar
Men var det då i samband med besöken och inte att dom kallat in dig på annan tid?
Haha näe man kan bli stressad för mindre... Själv tycker jag bara det känns otroligt kränkande att någon står och kollar när jag kissar så jag är mer orolig över själva besöket
Nja, endast den hos privatisten var i samband med ett vårdbesök. Resten var enbart för att göra urinprov. Inte övervakat dock. Roligt nog så hade badrummet ett gigantiskt fönster och persiennerna var ej vridna, märker det när jag står och kissar och jag ser folk gå förbi
Citera
2019-05-10, 17:03
Medlem
Waldschrats avatar
Jag behövde inte lämna urinprov, räckte med saliv.
Citera
2019-05-12, 16:33
Medlem
Vet någon om urinproven man gör för adhdmedicin skickas till analys eller om det endast är stickor?
Citera
2020-03-01, 22:06
Medlem
Fick kallelse till vuxenpsykiatrin för utredning och i samband med det ska jag lämna urinprov.
Kommer tyvärr inte kunna lämna rent prov så jag undrar om man kan ta en polares urin eller om dom står och kollar när man pissar?
Det kommer som sagt ske på en vuxenpsykiatri i en mindre ort.
Om urinprovet är övervakat och jag torskar vad brukar konsekvenserna vara?
Citera
2020-03-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medium15
Fick kallelse till vuxenpsykiatrin för utredning och i samband med det ska jag lämna urinprov.
Kommer tyvärr inte kunna lämna rent prov så jag undrar om man kan ta en polares urin eller om dom står och kollar när man pissar?
Det kommer som sagt ske på en vuxenpsykiatri i en mindre ort.
Om urinprovet är övervakat och jag torskar vad brukar konsekvenserna vara?
Jag fick göra prov 3 gånger och jag har varken drogbruk i journalen eller använt narkotika utan recept. Ingen av proven var övervakade. Fick gå in, kissa, och lämna den i den lilla luckan. Beror på hur det ser ut i din journal och om de har misstanke om narkotikabruk. "Välvårdad" stod det också i min journalantecknigen för urinprovsbesöken, vet inte om det spelar någon roll.
Citera
2020-03-17, 07:16
Medlem
Thcfarmers avatar
Jag har gjort klart min adhd utredning och fick pissa en gång på bedömningsssmtalet. Ska Träffa läkare nu på torsdag, stog ingenting i kallelsen att jag ska pissa. Står det specifikt att man måste pissa när man får brevet eller kan det komma som en käftsmäll när man väl är där?
Citera
2020-03-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thcfarmer
Jag har gjort klart min adhd utredning och fick pissa en gång på bedömningsssmtalet. Ska Träffa läkare nu på torsdag, stog ingenting i kallelsen att jag ska pissa. Står det specifikt att man måste pissa när man får brevet eller kan det komma som en käftsmäll när man väl är där?
Kan nog variera men på min klinik brukar dom bara säga att "vi ska ta ett litet urinprov bara" när jag kommer dit utan att förvarna mig. Dock så vet jag ju ungefär när min "årliga kontroll" brukar vara så det är lätt att bara försöka tajma in det.
Citera
2020-03-18, 15:04
Medlem
Thcfarmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Kan nog variera men på min klinik brukar dom bara säga att "vi ska ta ett litet urinprov bara" när jag kommer dit utan att förvarna mig. Dock så vet jag ju ungefär när min "årliga kontroll" brukar vara så det är lätt att bara försöka tajma in det.

Ringde idag och skyllde på corona, får vänta på ny tid bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in