2024-09-02, 08:35
Avstängd
Hej, kanske töntigt att skriva, men ska göra adhd utredning snart, å jag undrar om nikotin syns i urinet när de gör piss provet?
Citera
2024-09-04, 20:02
Medlem
vargirektums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solen789
Hej, kanske töntigt att skriva, men ska göra adhd utredning snart, å jag undrar om nikotin syns i urinet när de gör piss provet?

Nikotin utsöndras i pisset men de är inget de testar för vadårå?
Citera
2024-09-21, 09:32
Avstängd
Är under 18
Citera
2024-09-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrdadel
Du kan säga att du inte vill. Dom får inte tvinga till urinprov om det inte finns starka misstankar om missbruk och inte ens då får dom neka medicin.

Det finns domar från JO och man kan hänvisa till detta om dom vill tvinga en att göra rutinmässiga pissprov.

Googla så kan du ha mer kött på benen.
Funkar det verkligen? Att bara neka.

Sitter i samma sits. Har hållit upp i ca 2 år men vill prova igen. Har tagit lite benso och rökt så det kommer garanterat att synas.

Vill inte börja med att bråka med läkaren, men kan dom neka om det är positivist på hasch & benso?

Utredningen är redan klar och då klarade jag alla pisstester.
Citera
2024-10-01, 15:21
Medlem
XU94s avatar
Hur funkar CS-mottagningen för dom med ADD/ADHD? Har fått en kallelse att jag ska lämna blodprov för att man mediniceras med läkemedel mot ADD/ADHD plus lite andra mediciner också och att dessa prover lämnas ungefär 1 gång/år. BARA 1 gång/år? Brukar det vara så? Vad kommer dom kolla efter i proverna? Kan man neka dom? Är det tvång på det?
Citera
2024-12-05, 01:11
Medlem
Hej , jag ska börja med medicin igen efter ca 10 år. Fick min utredning i 20års åldern.
Jag ska på besök i slutet av månaden, bara fått en kallelse till läkare. Kommer de ta up på plats ? Elelr blir det vid ett senare tillfälle?
Stod inget om det i kallelsen.
Tack på förhand
Citera
2025-02-06, 19:37
Medlem
Har haft add innan och fått medicin. men nu ska jag börja igen. Jag rökte thca förra veckan från tisdag - lördag kanske 2.5 g totalt med min tjej. Har rökt andra cannabinoider innan det. jag trodde inte jag skulle behöva lämna pissprov eftersom jag har haft medicinen men det ville dom ha. Jag finessade mig ur pissprovet( jag behövde verkligen bajsa). Blev inbokad en senare tid i veckan men jag fick medicin på receptet och gick och hämtade ut den.

Vad jag har läst så är dethär ingen standard egentligen att pissa, men det är väldigt vanligt. Jag erkände inte att jag röker och jag dricker inte särsklit mycket 3 gånger i månaden högst sa jag. 3 öl högst men dom tror väll att jag ljuger. Jag känner helt ärligt att jag hällre slutar ta medicinen än att sluta röka. Jag klarar mig utan medicinen skulle bara vilja ta den när jag måste städa/göra viktiga grejer men min sysselsättning kräver inte att jag måste ha den. Jag röker inte så mycket men det hjälper mig jag är ofta på högvarv så ibland är medicien bara obehaglig

Borde jag sjukskriva mig och fråga om en ny tid om en vecka? Jag vet inte om jag är ren då heller. Eller borde jag bara säga att jag inte vill ta medicinen?

Om jag säger att jag inte vill ha medicinen borde det väll vara slut på det hela,eller?

Vill inte skjuts upp pissprovet längre än 1-1,5 vecka för då känns det som dom kommer ha mer misstankar och vill inte behöva komma dit och pissa flera gånger om året då tycker jag inte det är värt eftersom jag klarar mig utan medicinen ig. Nu är jag ilf inskriven igen på mottagningen så går snabbare om jag vill börja med den.
Citera
2025-05-03, 10:54
Medlem
En av problemen med ADHD är ju risken för drogberoende och missbruk. Förstår inte varför det ska ses som negativt från samhället. Det borde va förväntat och ses som ett tecken på att man faktiskt har ADHD.
Citera
2025-06-07, 15:17
Medlem
Känner ni till någon privat utredare som INTE genomför drogtester?
Har stålar nu men om pisset ska bli rent krävs 2-3 mån
Citera
2025-06-13, 14:46
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellfontanell
Känner ni till någon privat utredare som INTE genomför drogtester?
Har stålar nu men om pisset ska bli rent krävs 2-3 mån

Du kommer inte komma undan drogprov, blodprov och kontroll av puls och blodtryck oavsett var du vänder dig.

Om du INTE har dokumenterat missbruk i dina journaler så handlar det bara om att de vill checka av det från listan.
Vänta tills du är ren.

Och mitt ärliga råd, kort sagt, är att du håller käften om att du nånsin testat narkotika. Gör du det kommer du att få äta upp det.

Jag har fått lämna 2 urinprov på 11 år, och det senaste var p g a att jag haft uppehåll med medicinen i nåt år och ville börja igen, i en annan region p g a flytt.
Har du inte dokumenterad missbrukshistorik är det lugnt sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in