Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 22:14
  #61
Medlem
lzroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Ja, på de som har ett erkänt missbruk.
Annars är det väl bara under utredningen som dom tar stickprov.
Det gjorde dom på mig iallafall.
Ett när man ska fylla i alla dom där papperna innan dom tar beslut om utredning och ett när dom väl börja utredningen. Sen dess har det inte varit något.
Du vet väl att det är busenkelt att fuska ett vanligt stickprov?
Japp, drick en del juice eller något. Fick UP när jag fick innan strattera lol. Inte så påläst borde väl läsa mer
Citera
2018-04-26, 22:25
  #62
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lzroner
Japp, drick en del juice eller något. Fick UP när jag fick innan strattera lol. Inte så påläst borde väl läsa mer

Vilket inte är helt enkelt när man har adhd och inget amfetamin i sig.

Finns många olika sätt.
Finns löskukar att köpa, sen är det bara att be om någon polares piss.

Sen kan du dricka mycket vatten, helst ska du göra detta 2 dagar innan men finns panikversionen också.
Pisset ska bli helt genomskinligt sen bombar man med b vitamin tills man känner att färgen är bra. Skadar inte heller att äta mycket c vitamin samtidigt då det rensar levern.
Jag använder något som heter liv52 som rensar lever supersnabbbt. Kan verkligen rekommendera den.

Sen är tredje alternativet att ha lite diskmedel eller tvål i fickan sen när man pissar i koppen så pissar man på sitt finger som är dränkt av tvål, vilket sen kommer att neutralisera urinen och provet visar negativt.
Ibland brukar dom be om att tvätta händerna innan, men det brukar oftast vara lugnt då det står en jävla tvålflaska vid handfatet.
Sjuksköterskan sköter bara direktiv, men det är sällsynt att dom vet varför vissa saker ska göras. Utan dom följer bara order. Inte många som vet att anledningen till att händerna ska tvättas noga är för att tvålen ska försvinna och förhindra eventuellt fusk.

Personligen vill jag nog säga att löskuken är det bästa alternativet.
Dels för att man slipper alla jobbiga stressfaktorer. Såsom kommer Pisset vara tillräckligt utspätt eller nojjan över att sköterskan märker att man pissar på fingret.
För mig känns det iallafall tryggare.

Sen slipper man chocka njurarna också vilket ur ett hälsomässigt perspektiv är bättre.
__________________
Senast redigerad av Peyz 2018-04-26 kl. 22:29.
Citera
2018-04-27, 02:47
  #63
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Stickprov? Menar du UP - UrinProv för droger? Aldrig varit med om, eller hört talas om... då ska man nog ha en väldigt tung missbrukshistorik bakom sig.
Bestämdes men genomfördes aldrig att jag skulle lämna stickprov var tredje månad och min bakgrund är så djävla ren som den bara kan bli så det beror på.
Citera
2018-11-08, 00:55
  #64
Medlem
Ska snart påbörja ADD-utredning. Har inget dokumenterat missbruk, är 35+ och städad osv. Fick pissa för att få remiss till utredningen (pissade rent), och har även tidigare pissat en gång (även det rent).

Det nämndes att det kommer att göras någon provtagning under utredningen, så jag förväntar mig det och kommer hålla mig ren. Vill dock veta hur det kommer att se ut om man får diagnosen och det bestäms att jag ska få ADHD-medicin. Är det att räkna med ett UP innan medicinen sätts in? När man väl börjar äta den, kan man räkna med ytterligare UP och i så fall hur ofta?

Tack!
Citera
2018-11-10, 01:33
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ska snart påbörja ADD-utredning. Har inget dokumenterat missbruk, är 35+ och städad osv. Fick pissa för att få remiss till utredningen (pissade rent), och har även tidigare pissat en gång (även det rent).

Det nämndes att det kommer att göras någon provtagning under utredningen, så jag förväntar mig det och kommer hålla mig ren. Vill dock veta hur det kommer att se ut om man får diagnosen och det bestäms att jag ska få ADHD-medicin. Är det att räkna med ett UP innan medicinen sätts in? När man väl börjar äta den, kan man räkna med ytterligare UP och i så fall hur ofta?

Tack!
Finns ingen enhetlighet kring detta. Varken i praxis eller formella krav. Mitt råd är som alltid: Var ärlig.
Citera
2018-11-10, 12:17
  #66
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ska snart påbörja ADD-utredning. Har inget dokumenterat missbruk, är 35+ och städad osv. Fick pissa för att få remiss till utredningen (pissade rent), och har även tidigare pissat en gång (även det rent).

Det nämndes att det kommer att göras någon provtagning under utredningen, så jag förväntar mig det och kommer hålla mig ren. Vill dock veta hur det kommer att se ut om man får diagnosen och det bestäms att jag ska få ADHD-medicin. Är det att räkna med ett UP innan medicinen sätts in? När man väl börjar äta den, kan man räkna med ytterligare UP och i så fall hur ofta?

Tack!

Det beror helt på din mottagning. Vissa tar frekventa urinprov, andra inte.
Citera
2018-11-10, 14:11
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Det beror helt på din mottagning. Vissa tar frekventa urinprov, andra inte.

Även efter att medicinen satts in? Jag har hört en gång i halvåret alt en gång per år. Detta alltså när man börjat medicinerats.
Citera
2018-11-13, 20:37
  #68
Medlem
Tja, jag är nyligen diagnosticerad med ADD, påbörjade utredningen med ett läkarmöte där UP ej ingick, och har gått igenom hela processen fram till diagnosen utan att någon överhuvudtaget nämnt något om drogtest.

Har inbokat möte med läkare i början på december för att fastställa eventuell medicinering, och fortfarande inget prat om någon form av screening.

Vad jag har läst så har de flesta fått göra drogtest innan eller under själva utredningen, så vad tror ni chansen är att jag kanske slapp undan?
Citera
2018-11-14, 16:50
  #69
Medlem
Size420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Finns ingen enhetlighet kring detta. Varken i praxis eller formella krav. Mitt råd är som alltid: Var ärlig.

Dummaste jag läst... om det är något jag lärt mig av förberedelsefasen så är det att ljuga så mycket man kan om sitt narkotikaintag/historik. Det som hände mig var att jag vart skickad till Capio (maria) som är helt fantatiska när det kommer till droger och behovet av att sätta en i ett "beroende" fack....

Lämnat över +20 UP prover och minst lika många pEth(?) prover för att ens komma igång. Värt att notera är att jag lämnade dom första två UP postiva på THC - djävulsdrogen



Citat:
Ursprungligen postat av funker
Tja, jag är nyligen diagnosticerad med ADD, påbörjade utredningen med ett läkarmöte där UP ej ingick, och har gått igenom hela processen fram till diagnosen utan att någon överhuvudtaget nämnt något om drogtest.

Har inbokat möte med läkare i början på december för att fastställa eventuell medicinering, och fortfarande inget prat om någon form av screening.

Vad jag har läst så har de flesta fått göra drogtest innan eller under själva utredningen, så vad tror ni chansen är att jag kanske slapp undan?

Låter som en sjukt oseriös utredning... UP bör man ta i måttliga mängder - just för att kunna påvisa nykterhet som inte kan interfera med en potentiell diagnos...
Citera
2018-11-15, 11:21
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Size420
Låter som en sjukt oseriös utredning... UP bör man ta i måttliga mängder - just för att kunna påvisa nykterhet som inte kan interfera med en potentiell diagnos...

Håller med, även om jag utan tvekan hade åkt på samma djävulsdrog som du nämner så hade det vart helt rimligt att kontrollera att jag var vid mina sinnens fulla bruk innan de påbörjar utredning, eller åtminstone innan diagnosen skrivs på.

Å andra sidan, att huruvida jag injicerar lite hasch i stortån då och då skulle påverka min missbrukspotential med CS-läkemedel är helt löjligt enligt mig. Ska nog klara ett UP under mitt läkarmöte i december, vad jag är mer orolig över är om jag får hem ett brev några veckor innan som säger att jag skall infinna mig på sjukhus inom 24 timmar, som jag också läst att någon i liknande sits råkat ut för.

Men då jag inte hört ett pip om någon drogscreening så kan jag väl kanske hoppas att de inte är såpass räviga, eller?
Citera
2018-11-15, 12:03
  #71
Medlem
Size420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funker
Håller med, även om jag utan tvekan hade åkt på samma djävulsdrog som du nämner så hade det vart helt rimligt att kontrollera att jag var vid mina sinnens fulla bruk innan de påbörjar utredning, eller åtminstone innan diagnosen skrivs på.

Å andra sidan, att huruvida jag injicerar lite hasch i stortån då och då skulle påverka min missbrukspotential med CS-läkemedel är helt löjligt enligt mig. Ska nog klara ett UP under mitt läkarmöte i december, vad jag är mer orolig över är om jag får hem ett brev några veckor innan som säger att jag skall infinna mig på sjukhus inom 24 timmar, som jag också läst att någon i liknande sits råkat ut för.

Men då jag inte hört ett pip om någon drogscreening så kan jag väl kanske hoppas att de inte är såpass räviga, eller?

Injicerar i stortån? wtf.. Risken för att bli inringd 24 timmar innan är väldigt osannolikt. Men skulle så vara fallet så är det bara att bli grinig och säga att du är bortrest alternativt inte har tid för att komma just den dagen. Jag gjorde nämligen så, sa att jag var i en annan stad på jobb när dom ville att jag skulle komma in... Fick meddelande på söndag att jag skulle infinna mig onsdag, och jag som snortat en mindre förmögenhet turbo så var det helt omöjligt.
Citera
2019-01-04, 13:22
  #72
Medlem
We2Sexys avatar
Hej hej.

Jag undrar om någon här vet vilka gränsvärden de använder sig vid UP vid en utredning av ADHD/ADD? Gäller främst för cannabis. Är det 200ng/ml, 50ng/ml eller 20ng/ml?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback