2015-12-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoozeBoy
Vad är UP??
och när var andra gången du pissade? Var det precis innan du skulle ta ut medicinen?

Ja precis.. Vi förkortar det så ... Urinprovet alltså. Jag minns inte exakt intervallen i detalj.. jag har försökt memorera och skriva ner allting som händer i detalj om myndigheter och arbetsgivare undrar över någonting. Nämligen varit sjukskriven i 1,5 år. Vill verkligen kunna jobba! Så jag försöker göra allting för att få till medicineringen på ett fullgott och bra sätt för att kunna jobba faktiskt.

Njaaa.. Medicinen kan du inte ta ut innan utredningen är fullständig och läkaren skriver ut ett recept på medicin till dig. Jag pissade andra gången kort efter första gången.. Jag tror att intervallen låg på ca 2 - 3 veckor i mellan dessa båda tillfällen.

MEN jag får expert hjälp.. så jag hoppas att det löser sig!
Citera
2015-12-25, 22:20
Medlem
Ninjor1987s avatar
- Har du någonsin blivit straffad för något?
Nej.

- När fick du pissa innan första mötet med psykolog?

Jag var redan inom psykiatrin o samtalade med psykolog - så det var långt efter första mötet, flera månader. Om du dock menar psykiatriker, så träffade jag aldrig honom, utan min psykolog skötte kontakten mellan oss - jag fick concerta och ritalin utskrivet ca 2 veckor efter att jag lämnat urinprov.

- När blev den andra gången du fick pissa? Fick du medicin?

Andra gången jag lämnade urinprov var när jag bytte landsting (mer än 1 år senare), denna gången gick det lite fortare, fick exakt samma medicin utskrivet, trots att detta icke var min vilja... (eftersom conc o rit inte fungerat särskilt bra)

- Hur många dagar är det mellan dina pissprov?

Jag lämnade två up i mitt nya landsting (sammanlagt lämnat 3 ggr) - det andra provet var ca 5 månader efter det första, då jag fick ny läkare, eftersom min första gick i pension... Så, allt som allt, ett DJÄVLA tjat om urinprov! Särskilt eftersom det varit grönt varje gång, jag är ostraffad och dessutom över 30! Förbannat leds på den här skiten, som bara saktar ner hela processen med att få medicineringen rätt!

Jag är just nu skriven hos en privatläkare, men tanken är att jag ska fasas ut till allmänna vården igen efter att jag fått prova dödsdrogerna Modafinil och Intuniv - jag kommer då antagligen bli tvungen att lämna UP igen... vilket återigen kommer vara grönt.

Fantastiskt effektivt!
Citera
2015-12-25, 23:20
Medlem
Citat:
Hej, tänkte bra fråga lite kring pissprov kring adhd/add diagnosen.
En uppdaterad variant, för dom verkar har ändra väldigt mycket på kort tid.

Nej.

Aldrig, gick på bup. Behövde inte göra det förens jag kom till vuxenpsykiatrin och redan hade diagnosen.

Cirka ett år efter första gången. Ja.

11 månader, dagar får du räkna ut själv
Citera
2015-12-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Nej.

Jag var redan inom psykiatrin o samtalade med psykolog - så det var långt efter första mötet, flera månader. Om du dock menar psykiatriker, så träffade jag aldrig honom, utan min psykolog skötte kontakten mellan oss - jag fick concerta och ritalin utskrivet ca 2 veckor efter att jag lämnat urinprov.

Andra gången jag lämnade urinprov var när jag bytte landsting (mer än 1 år senare), denna gången gick det lite fortare, fick exakt samma medicin utskrivet, trots att detta icke var min vilja... (eftersom conc o rit inte fungerat särskilt bra)

Jag lämnade två up i mitt nya landsting (sammanlagt lämnat 3 ggr) - det andra provet var ca 5 månader efter det första, då jag fick ny läkare, eftersom min första gick i pension... Så, allt som allt, ett DJÄVLA tjat om urinprov! Särskilt eftersom det varit grönt varje gång, jag är ostraffad och dessutom över 30! Förbannat leds på den här skiten, som bara saktar ner hela processen med att få medicineringen rätt!

Jag är just nu skriven hos en privatläkare, men tanken är att jag ska fasas ut till allmänna vården igen efter att jag fått prova dödsdrogerna Modafinil och Intuniv - jag kommer då antagligen bli tvungen att lämna UP igen... vilket återigen kommer vara grönt.

Fantastiskt effektivt!

Hur lång tid tar det med medicininställningarna? Verkar gå lite trögt för min del.. eller jag märker inget speciellt med 36 mgrammarna.. tänkte gå in på 54 mg.. med start i morgon och sedan försöka dokumentera allting som jag märker av med dem.
Citera
2015-12-26, 21:55
Medlem
Edrics avatar
Nej.

Aldrig lämnat urinprov.

Aldrig lämnat urinprov. Har fått prova en massa mediciner, Concerta, Ritalin, Medikinet, Elvanse, står nu på Attentin på obestämd framtid.

Aldrig behövt lämna som sagt.

Är närmare 30 och fick min diagnos runt 25 års åldern om det spelar någon roll.
Citera
2015-12-26, 23:12
Medlem
Benso1990s avatar
Citat:
Hej, tänkte bra fråga lite kring pissprov kring adhd/add diagnosen.
En uppdaterad variant, för dom verkar har ändra väldigt mycket på kort tid.

Nej men berätta om mitt missbruk för psyk då jag ville ha en adhd utredning. Jävligt dyrt att knarka utan recept.

Fick pissa en gång innan utredning och en gång efter utredning om jag minns rätt.

Fick medicin efter jag pissat andra gången.

Fler månader.
Citera
2016-07-28, 03:13
Medlem
Strychnos avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator.
Citera
2017-01-15, 20:27
Medlem
Hur stor sannolikhet är det att en utan registrerat missbruk men med två orelaterade straff registrerat får pissa innan centralstimulanta??

Fick pissa innan jag börja på strattera för två år sedan. Var helt ren! Kommer de göra samma sak nu när jag ska få ritalin/concerta??

Mvh
Jävlig Ångest
Citera
2017-01-15, 20:54
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ego.k
Hur stor sannolikhet är det att en utan registrerat missbruk men med två orelaterade straff registrerat får pissa innan centralstimulanta??

Fick pissa innan jag börja på strattera för två år sedan. Var helt ren! Kommer de göra samma sak nu när jag ska få ritalin/concerta??

Mvh
Jävlig Ångest

Det beror, om du tittar i tråden, på olika, från landsting till landsting.

I mitt fall, så har jag fått lämna UP varenda gång jag ens haft en ny läkare, och jag har aldrig haft några som helst domar, drog eller annat relaterat.

Varje gång har jag varit ren.

Varje gång har läkarna trott att det måste verifieras in absurdum.

Jag säger därför: det är väldigt troligt att du måste lämna UP för att få CentralStimulerande.
Citera
2017-01-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Det beror, om du tittar i tråden, på olika, från landsting till landsting.

I mitt fall, så har jag fått lämna UP varenda gång jag ens haft en ny läkare, och jag har aldrig haft några som helst domar, drog eller annat relaterat.

Varje gång har jag varit ren.

Varje gång har läkarna trott att det måste verifieras in absurdum.

Jag säger därför: det är väldigt troligt att du måste lämna UP för att få CentralStimulerande.
Fan också. Får försöka lösa det. Känns som utskrivet CS är mitt sista hopp. Sista innan självmedicinering.
Citera
2017-01-16, 00:07
Medlem
Måste man betala själv sina up i samband med utredning?

Kan man välja blodprov istället,eller är det dyrare? För den som nu betalar,landsting eller patient.
Citera
2017-01-16, 10:01
Medlem
Nibirus avatar
Jag fick lämna innan utredningen (som var i år) men inte sedan dess, och haft 3-4 olika läkare. Vet en (på min mottagning) som aldrig lämnat, varken inför utredning eller på åratal därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in