Citat:
Fan SORRY! Hade helt missat att jag skrivit i denna tråd.
Tusen tack för ditt svar! Det är fan möjligt att jag hade kunnat köra på den helt ärliga varianten och faktiskt sagt att jag tagit attentin och upplevt detta som någonting väldigt positivt. Jag har noll tidigare historik gällande missbruk och lever ett städat liv i övrigt. Men ändå är det någonting som gnager i en att man aldrig kan vara helt ärlig med sina läkare vilket i det stora hela egentligen är helt galet men men.
Situationen löste sig dock. Jag ringde in och sa att jag var förkyld men att tiden var extremt viktigt för mig så ”så länge det är okej för er kommer jag gärna” medan jag höll för näsan och lät allmänt jävlig. Som misstänkt så ville de inte att jag skulle komma pga av risken för covid utan de bokade istället om mötet till ett video möte. Efter video mötet sattes concerta in. Alltså allvarligt nu, funkar den skiten på någon? På riktigt som asberger på recept. Blir totalt introvert på den skiten och då pratar vi liksom doser på 36 mg vilket är typ vad en 10 åring får utskrivet. Nu har jag ringt och sagt att jag hellre skiter i medicin än att ta concerta och sjuksyrran skulle rådgiva med en läkare och återkomma senast i fredags. Givetvis återkom hon inte så jag ska fortsätta jaga under morgondagen!
Tusen tack för ditt svar! Det är fan möjligt att jag hade kunnat köra på den helt ärliga varianten och faktiskt sagt att jag tagit attentin och upplevt detta som någonting väldigt positivt. Jag har noll tidigare historik gällande missbruk och lever ett städat liv i övrigt. Men ändå är det någonting som gnager i en att man aldrig kan vara helt ärlig med sina läkare vilket i det stora hela egentligen är helt galet men men.
Situationen löste sig dock. Jag ringde in och sa att jag var förkyld men att tiden var extremt viktigt för mig så ”så länge det är okej för er kommer jag gärna” medan jag höll för näsan och lät allmänt jävlig. Som misstänkt så ville de inte att jag skulle komma pga av risken för covid utan de bokade istället om mötet till ett video möte. Efter video mötet sattes concerta in. Alltså allvarligt nu, funkar den skiten på någon? På riktigt som asberger på recept. Blir totalt introvert på den skiten och då pratar vi liksom doser på 36 mg vilket är typ vad en 10 åring får utskrivet. Nu har jag ringt och sagt att jag hellre skiter i medicin än att ta concerta och sjuksyrran skulle rådgiva med en läkare och återkomma senast i fredags. Givetvis återkom hon inte så jag ska fortsätta jaga under morgondagen!
Kan skriva ett längre svar angående din fråga, om jag förstår dig rätt. (Är lite benzd).
Men nej, det är inte fel på dig eller din upplevelse av det där jävla råttgiftet.
Jag åt det ett helt år, jag var ung, noll självrespekt eller koll utan blev tilldelad Concerta och det var det. Jag blev heeeelt skev, smärre paranoid, gick från att vara klassens superpajas till att sitta och darra med mina kallar händer och oförmåga att vara social, rapp, catchig etc. Kände inte igen mig själv och blev allmänt dassig. Det som var positivt var att jag ändå fick struktur i hjärnan till den grad att jag kunde öka mina skolresultat senare i gymnasiet till mer än dubbla, eller hur fan man ska beskriva ökningen.
Ritalin, besläktad med concertan med skulle vilja säga att den är relativt ok, så länge den passar dig!
Det kan bli trixigt att få till Elvansen bums på studs, funkar ritalin så är det förmodligen bra - Du kommer förmodligen behöva gå igenom sortimentet och utvärdera under ett par veckor osv.
Men Elvansen, efter att ha testat Ceoncerta, ritalin och slutligen Elvanse, är the one and only. Rätt effekt på rätt plats, man fortfarande "sig själv", inte mycket till bieffekter (för mig iaf).
Ae, jag förstår verkligen varför de fortsätter håller på att pracka på folk den där keffa jävla skiten. Det är ett fåtal jag hört ska passa dom bäst.
Det är bra att känner dig själv och att det inte kändes bra, förstår att du inte vill ta det där.
Är för skev nu men du kan skriva ett pm om du vill ha lite mer info eller tips. Hoppas det går bra med allt, hare gott!