Jag har i ca 1,5 månad varit tvungen att hålla mig undan från mitt förskrivna Elvanse, då jag utreddes och misstänktes ha Bipolär UNS - nu så verkar denna episod snart vara över dock, då överläkaren gick över mina bifogade BSDS och MDQ -formulär och fann det som mindre troligt, eller i vart fall inkonklusivt.
Jag visade även upp det recept som privatläkare gav mig på Elvanse från min förra ort, ma o, svart på vitt - jag HAR RÄTT att använda Elvansen.
Jag ska snart flyttas över till CS-mottagningen igen och det är tal om att ge mig tillbaka mitt Atomoxetin igen.
Ett problem är dock att ATX även orsakar INTENSIV trötthet som biverkning allt som oftast... Jag provade därför idag att lägga till 20 mg Elvanse och... SUCCEÈ!
En utmärkt kombination, nästan lika bra som ATX och Modafinil. : ) Fått mycket mer gjort och det känns som att jag vaknade upp en aning ur utbränningstöcknet som jag vanligtvis befinner mig i.
Det bör för övrigt nämnas att det är jag SJÄLV som bad om ATX, då varken MPH eller Elvanse gett någon större effekt på egen hand.
Jag är dock fundersam på om jag verkligen är ute ur det överjävliga väntandet nu? Tycker ni jag borde vänta med att använda denna EFFEKTIVA kombo, och istället gå som en ZOMBIE i upp till tre veckor till, tills jag blir kallad till UP för att drogtestas då jag ska föras tillbaka till CS-mottagningen igen?
Eller måste jag, för att vara hundra procent säker på att jag ska få gå igenom UP med flygande färger och därmed få korrekt förtroende att be om MODAFINIL, SLUTA TA ELVANSE, trots att detta antagligen leder till ett otroligt lidande i formen av dagtröttheten från helvetet?
Jag tror ärligt talat att jag inte orkar leva i flera veckor till som ett vrak... Det är för demolariserande.
Vad tror ni? Är det bara att köra på och skita i om jag påvisar metaboliter för Dexamfetamin? Jag har ju förskrivet sen tidigare. (faktiskt exakt dom medicinerna jag använder)
Citat:
Ursprungligen postat av
PelleKran
Syftena med pissprovet är såvitt jag förstår fyra stycken.
1) Se till att någon med missbruksproblem inte ges en potentiellt beroendeframkallande drog (vilket metylfenidat kan vara vid stora doser, och elvanse i ännu högre grad)
2) Se till att någon med missbruksproblem kan upptäckas och skickas till missbruksvård för att bli ren och kunna få en utredning, då hen sannolikt inte kommer bli erbjuden metylfenidat eller amfetamin utan strattera.
3) Se till att personer med koppling till narkotikahandel inte får tillgång till en drog de kan sälja på gatan istället för att ta enl. läkarens ordination.
4) I Bejerotsk anda dehumanisera missbrukare och vägra dem vård.
Sen hur väl användningen av urinprov speglar dessa syften är för mig okänt.
5. För att utesluta interferens från illegala droger på förskrivna mediciner.
Du glömmer bort att många droger kan störa den terapeutiska effekten av väldigt många förskrivna mediciner också - därmed så kan det lätt bli totalt kaos med en redig laddning av både hypertensiv kris (noradrenalint syndrom) och Serotonergt Syndrom om det vill sig illa.
M ao, många droger kan vara rent av farliga att blanda med ADHD-mediciner, vilket så klart måste undvikas.
I övrigt har du välan rätt i det mesta.