2011-03-31, 08:55
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schou_89
Ja ska få medecin nästa vecka o fått lämna urin och leverprover o kommer få fortsätta m det framöver
Vad är motiveringen till det? Tänker på drogtest då, leverprover förstår jag.
Jag tycker inte att kopplingen mellan drogmissbruk och ADHD är helt jävla solklar. Eller. Inte en väl behandlad ADHD iaf. Så en motivering, om man nu vet med sig att man sköter sig och inte borde bli misstänkt för nåt, tycker jag är helt på sin plats.

En tråd jag startade där ni gärna får svara hur det har blivit efter att insättning har skett, har ni varit tvungna att fortsätta med drogtester? Dela gärna med er!
Drogtest av patienter (utan andra indikationer än att dom står på centralstimulantia)
Citera
2011-04-08, 14:52
Medlem
schou_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Vad är motiveringen till det? Tänker på drogtest då, leverprover förstår jag.
Jag tycker inte att kopplingen mellan drogmissbruk och ADHD är helt jävla solklar. Eller. Inte en väl behandlad ADHD iaf. Så en motivering, om man nu vet med sig att man sköter sig och inte borde bli misstänkt för nåt, tycker jag är helt på sin plats.

En tråd jag startade där ni gärna får svara hur det har blivit efter att insättning har skett, har ni varit tvungna att fortsätta med drogtester? Dela gärna med er!
Drogtest av patienter (utan andra indikationer än att dom står på centralstimulantia)

jag vet inte riktigt aldrig torskat för droger eller så men testat o lite så, men satt på b-hem för 1 år sen typ så kan vara det som dom tror det värsta om ? .

sen till ts så fick du väl skriva på ett kontrakt att om du inte gör som dom säger eller missköter dig avbryter dom utredningen direkt?
Citera
2011-04-19, 22:52
Bannlyst
Jag började med Concerta för åtta år sedan, sedan Strattera en sväng och nu Ritalin sedan typ sex år tillbaka. Har aldrig varit med om att man behöver lämna urinprov och då har jag även flyttat runt och träffat flera olika läkare för att få det utskrivet. Har aldrig ens hört talas om att man skulle behöva lämna urinprov, vara drogfri eller liknande? Däremot har jag lämnat blodprov för att kolla värden två-tre gånger under den tid jag har medicinerats för adhd, men det har aldrig innefattat att kolla efter droger.

Man får ju svara på en massa frågor om alkoholvanor och narkotika.. och då har jag ändå varit öppen med att jag rökt ibland liksom, men det har inte heller lett till urinprov.
Citera
2011-04-20, 01:35
Medlem
Eliza CTs avatar
Jag flyttar över den här tråden till Psykofarmaka.
Där tror jag TS kan få bra svar.
Mvh
Eliza/moderator
Citera
2011-04-20, 23:47
Medlem
Är det någon här som vet hur länge man måste vara "av" amfetamin för att det inte ska synas på piss- eller leverprov dom kan tänkas ta inför en eventuell medicinering??

Tar ganska sällan o lite men är ändå osäker
Citera
2013-06-26, 22:24
Medlem
Jag får lämna urinprov varannan månad och blodprover typ var 4e. De säger att jag måste lämna urinprov så de kan se att jag tar ritalinen... Jävla värdelöst är det, kan ju för fan inte röka pga detta... Kan man neka det?
Citera
2013-06-27, 11:04
Medlem
Raventears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acidshiva
Jag får lämna urinprov varannan månad och blodprover typ var 4e. De säger att jag måste lämna urinprov så de kan se att jag tar ritalinen... Jävla värdelöst är det, kan ju för fan inte röka pga detta... Kan man neka det?

Låter som att de ljuger, om du nu inte står under tvångsvård.

Finns inget logiskt i att tvinga patienten till onödiga, obehagliga och kostsamma prover bara för att se så den tar medicinen.
Med största sannolikhet vill de ha proven för att kunna kolla dig för annat knark men ljuger för dig för att du inte ska börja tjafsa.

Nu antar jag att det är gräs du vill röka. Vet vårdpersonalen om att du knarkar?
Citera
2015-12-25, 12:10
Medlem
MoozeBoys avatar
2015 ADHD/ADD pissprov

Hej, tänkte bra fråga lite kring pissprov kring adhd/add diagnosen.
En uppdaterad variant, för dom verkar har ändra väldigt mycket på kort tid.

- Har du någonsin blivit straffad för något?

- När fick du pissa innan första mötet med psykolog?

- När blev den andra gången du fick pissa? Fick du medicin?

- Hur många dagar är det mellan dina pissprov?
Senast redigerad av MoozeBoy 2015-12-25 kl. 12:13. Anledning: Info
Citera
2015-12-25, 12:28
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoozeBoy
Hej, tänkte bra fråga lite kring pissprov kring adhd/add diagnosen.
En uppdaterad variant, för dom verkar har ändra väldigt mycket på kort tid.

Ja, har ett långt straffregister (flertal fängelsedomar) men en lång drogfrihet, dock ej "bevisad" mer än mina egna ord.

Har ej lämnat något up

Har aldrig lämnat. Jag har idag elvanse.

Inga, lämnar inga.

Vill dock tillägga att jag som sagt haft en lång drogfrihet där jag har visat på olika sätt att jag sköter mig och att mitt liv går framåt. Var även äldre, över 40 vid utredningen, som genomfördes i Stockholm.
Citera
2015-12-25, 13:54
Medlem
Ny fick jag tyvärr inte med alla dina siffror på frågeställning. Men jag fick kissa vid 2 tillfällen innan min utredning för att kolla så att allt var på det klara. Har idag fått Concerta utskrivet.

Medicin får du utskriven först efter fastställd utredning & UP tar du innan och i samband med utredningen samt olika andra sorts prover.
Citera
2015-12-25, 16:33
Medlem
MoozeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Ny fick jag tyvärr inte med alla dina siffror på frågeställning. Men jag fick kissa vid 2 tillfällen innan min utredning för att kolla så att allt var på det klara. Har idag fått Concerta utskrivet.

Medicin får du utskriven först efter fastställd utredning & UP tar du innan och i samband med utredningen samt olika andra sorts prover.

Vad är UP??
och när var andra gången du pissade? Var det precis innan du skulle ta ut medicinen?
Citera
2015-12-25, 17:03
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoozeBoy
Vad är UP??
och när var andra gången du pissade? Var det precis innan du skulle ta ut medicinen?

UP= urinprov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in