Citat:
Ursprungligen postat av
Nilspils92
Jag har genomfört en utredning med hjälp av en remiss. Lämnade urinprov vid remiss samt vid läkarsamtal under utredningen. Fick konstaterad diagnos samt remiss till ett adhd centrum. Där skickar de två kallelser, en till en sjuksyrra för generellt samtal samt blodpuls. Fick lämna urinprov även här. Alla mina urin prov har varit negativa då jag verkligen inte har en problematik gällande detta. Idag fick jag dock ca 30 mg attentin av en kompis (detta fungerar så stört bra på mig) och jag tänkte inte till alls. Jag har nästa kallelse till läkare (typ sista anhalten som jag har förstått) nu på torsdag, alltså ca 1,5 dygn efter jag intagit 30 mg attentin.
Vad fan ska jag göra? Så jävla dumt att trycka i sig attentin men jag tänkte fan inte till ordentligt. Jag har verkligen inga problem med droger överlag och tar 9 av 10 dagar ingenting.
Jag har alltså gjort 3 negativa urinprov och har noll dokumenterad problematik. Ska jag ringa in mig sjuk imorgon och svälja det sura äpplet och skjuta upp det (behöver seriöst typ 2-3 dygn för att bli ren) eller ska jag chansa att gå dit att jag inte får pissa? Och får jag pissa i värsta fall, kan jag inte vara vara ärlig och berätta att jag fått attentin av en kompis och detta fungerar sjukt bra på mig? De måste ju fan kunna se den lilla mängden eller det de endast positivt på amfetamin? HELP A BROTHER OUT
Tillägg: jag fick även pissa då jag inför utredningen fick en remiss för blodprov och skit. Så jag pissade även negativt inför remissen till själva utredningen. Jag har alltså pissat 3 gånger varav den senaste med sjuksyster när diagnos var konstaterad (detta gjordes 25/4) och jag har nu ett läkarsamtal bokat 6/5.
Svårt att säga vad som är bäst såklart. Men med tanke på att du varit helt ren innan och att du faktiskt tagit en "laglig" drog som dessutom är till för just den diagnosen du fått, gör ju att läget ändå går att förklara på ett bra sätt.
"Eftersom jag nu fått diagnosen så blev jag otålig med att se om medicin kunde hjälpa... Min polare som också har adhd frågade om jag ville pröva... Och det funkade skitbra!" ("Tänkte inte ens att det skulle vara nåt fel i att ta det nu när jag ändå skulle få det"?)
Spela dum men ändå som att du har koll på dig själv.
Du skulle alltså kunna äga "problemet/situationen" genom att vara väldigt positiv till att du nu ska få din egna medicin på recept...
Säger inte att detta är bulletproof. Känns det nojigt och vill du inte riskera något så skjut upp det. Aldrig varit en bättre tid för det än nu ju.
Känns väldigt bajsnödigt av dom att fucka dig för något så litet dock.
Läste ditt inlägg igen
Om du nu lämnat en massa prover redan så tror jag rent spontant att detta läkarbesök handlar om andra saker än att testa för droganvändning. (Ta inte mina ord som garanti dock).
När jag skulle få hjälp med sömnen så raddade jag upp alla tabletter jag fått av bekanta och på olaglig väg. Detta förstärkte bara deras förståelse om att jag behöver sömn på recept.
Jag sitter dock i samma båt som dig. Ska på samtal och urin/blodprov imorgon. Rökt 15 under en månad fram tills för 8 dagar sedan. Slog i mig en Xanax-stav i helgen samt 3-cmc plus en lina mephedron.
Söp även fredag-söndag... Jag borde skjuta upp men mår samtidigt så jävla dåligt att jag måste få hjälp.
(Inte knarkat på 5-6 månader innan detta... Jävla självplågare man är, så fkn onödigt).
Aja. Hoppas det går bra för dig i alla fall!