2010-08-13, 00:11
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=150284319
Jo jag menar lite det, vad är det för nytta med ett flashigt tgtbord, som man inte kan skriva på även om det har en massa extra tangenter.

Huvudsyftet måste väl ändå vara att det går att skriva på?
2010-08-13, 01:40
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Så vad tycker ni om den nya uppdateringen? Själv gillar jag inte de nya gråa färgerna. Passar ju dock bra till Flashback. Men så grått och tråkigt. Zoomen var ju dock ett bra tillägg men vad det är för "autofill" funktion dom snackar om förstår jag inte.

Snackar du om dev versionen?

Vad jag vet så ser det likadant ut och var bara en flash uppdatering som var den nya "uppdateringen".

5.0.375.126 har jag.
2010-08-13, 02:06
Medlem
redbet111s avatar
Det här ämnet har varit uppe förut men inte riktigt hittat något svar. Kanske lite pinsamt att fråga.
Men på IE och Mozilla kunde man bläddra sina tidigare besökta sidor via en "pil" precis till höger om adressfältet. På så sätt slapp man skriva om adressen på nytt när man vill till sajten. Jag kan inte hitta denna "pil" som scrollar tidigare besökta sidor. Kan man fixa det på något sätt?
2010-08-13, 02:16
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Det här ämnet har varit uppe förut men inte riktigt hittat något svar. Kanske lite pinsamt att fråga.
Men på IE och Mozilla kunde man bläddra sina tidigare besökta sidor via en "pil" precis till höger om adressfältet. På så sätt slapp man skriva om adressen på nytt när man vill till sajten. Jag kan inte hitta denna "pil" som scrollar tidigare besökta sidor. Kan man fixa det på något sätt?

CTRL+H eller Verktygsmenyn (Skiftnyckeln) och sedan History.
2010-08-13, 02:32
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
CTRL+H eller Verktygsmenyn (Skiftnyckeln) och sedan History.

Jo, där ser jag mina tidigare besökta sidor. Men inte riktigt vad jag sökte efter. Jag letade efter en scroller/pil att bara trycka på och se alternativ till besökta sidor.

Som exempel. Jag sitter nu på flashback. Nu vill jag till expressen. Istället för att skriva expressen i adressfältet behöver jag bara trycka på pilen till höger och få förslag på mina tidigare besökta sidor. I alla de förslag som nu kommer upp kan jag enkelt välja expressen.se och skickas omedelbart till den sidan.

Denna "funktion" finns både på IE och Mozilla. En helt standard grej som jag saknar på Chrome.

Eftersom jag sitter med ett bärbar i långt bakåt lutat position är det soft att inte behöva sträcka mig fram och behöva skriva den adress jag vill till så fort man ska byta sida.
2010-08-13, 02:36
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Jo, där ser jag mina tidigare besökta sidor. Men inte riktigt vad jag sökte efter. Jag letade efter en scroller/pil att bara trycka på och se alternativ till besökta sidor.

Som exempel. Jag sitter nu på flashback. Nu vill jag till expressen. Istället för att skriva expressen i adressfältet behöver jag bara trycka på pilen till höger och få förslag på mina tidigare besökta sidor. I alla de förslag som nu kommer upp kan jag enkelt välja expressen.se och skickas omedelbart till den sidan.

Denna "funktion" finns både på IE och Mozilla. En helt standard grej som jag saknar på Chrome.

Eftersom jag sitter med ett bärbar i långt bakåt lutat position är det soft att inte behöva sträcka mig fram och behöva skriva den adress jag vill till så fort man ska byta sida.

Tyvärr så vet jag faktiskt inte, om inte annat så kan du ju klicka och hålla in på "bakåt pilen/framåt pilen" i Google Chrome högst upp till vänster så ser du sidor som du nyligen besökt.
2010-08-13, 02:42
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Tyvärr så vet jag faktiskt inte, om inte annat så kan du ju klicka och hålla in på "bakåt pilen/framåt pilen" i Google Chrome högst upp till vänster så ser du sidor som du nyligen besökt.

Tack iaf. Det är faktiskt helt sjukt hur man kan ha missat något så väsentligt. Jag gillar verkligen Chrome men nu blir det att byta till Mozilla igen. För mig är det helt avgörande att lätt kunna scrolla när man vill byta webbplats. Känns lite som att köpa ny bil där motorn saknas, den ser ju fin ut på utsidan men rullar inte.
2010-08-13, 11:16
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Snackar du om dev versionen?

Vad jag vet så ser det likadant ut och var bara en flash uppdatering som var den nya "uppdateringen".

5.0.375.126 har jag.

Beta-version.
http://www.sweclockers.com/nyhet/125...ome-6-nar-beta
6.0.472.33
2010-08-14, 01:57
Medlem
Citat:

Fan du ställde precis den fråga jag tänkte ställa. Jag saknar också den funktionen som fan nu efter att ha kört chrome i ett par dagar. Gör nog som du och kör vidare på Firefox också endast pga detta.
Finns det ingen add till chrome för detta?
2010-08-14, 02:12
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffyTaffy
Fan du ställde precis den fråga jag tänkte ställa. Jag saknar också den funktionen som fan nu efter att ha kört chrome i ett par dagar. Gör nog som du och kör vidare på Firefox också endast pga detta.
Finns det ingen add till chrome för detta?

Jag gjorde såhär. Gå in på exempelvis expressen.se. För att spara denna sida klickar du på stjärnan precis till vänster om adressfältet. Klicka sen på klart. Nu har du den sidan som bokmärke på din chrome och ser den tydligt när du surfar.

Tycker det fungerar lika bra som scrollen.
2010-08-14, 02:19
Medlem
Citat:
Jag gjorde såhär. Gå in på exempelvis expressen.se. För att spara denna sida klickar du på stjärnan precis till vänster om adressfältet. Klicka sen på klart. Nu har du den sidan som bokmärke på din chrome och ser den tydligt när du surfar.

Tycker det fungerar lika bra som scrollen.

ja jo det funkar ju, problemet är då att man måste lägga till sidan som bokmärke. Ibland är det en sida man vill gå in på 3-4 ggr och sen kanske låta försvinna ut ur minnet och slippa jobbet att behöva radera bokmärket...
2010-08-14, 04:51
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Beta-version.
http://www.sweclockers.com/nyhet/125...ome-6-nar-beta
6.0.472.33

De har tagit bort "Gå till/Go" knappen på Beta och Dev versionerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in