Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-02, 22:17
Medlem
installerade det prec, gött att det är på "hela skärmen" inte an massa kraffs går fort med perfa hittils
2008-09-02, 22:19
Medlem
Santa Clauss avatar
Hm, har ingen dator med Windows... Är dock såklart nyfiken:
Hur går det i Acid3?
2008-09-02, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
En grej på fb som är fulare i chrome. Den grå panelen med "kontrollpanel", "chat", "regler" osv.

Testa att göra fönstret så smalt som möjligt i båda läsarna så ser ni att marginalerna är på tok för snåla i chrome. givetvis är ju fb designat utan chrome i tanken men man tycker ju att chrome borde sträva efter att redan från början vara så likt de andra läsarna (och då särskilt ff) som möjligt... men det kanske rättas till. Eller finns det någon praktisk nytta med detta?

Vad har "Snabblänkar" tagit vägen?
2008-09-02, 22:24
Medlem
svampdamps avatar
FY satan vad snabb!
2008-09-02, 22:26
Medlem
Gurkan100s avatar
Älskar den
2008-09-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Har du läst "comicen" om Chrome? Då förstår du minneshanteringen och varför den är bättre i Chrome trots större storlek...

Problemet som har funnits i "webbvärlden" är att det har funnits en standard (på senare tid) om hur man ska koda sidorna - men både Internet Explorer och Firefox har inte alltid följt dessa (där Internet Explorer får ses som extremt dålig). Detta resulterar i att man måste koda olika sidor för olika webbläsare och där faller då hela idéen med användarvänlighet och design..

Därför är det bättre som de flesta nya webbläsare nu för tiden gör, att göra samma saker med koden så att en hemsida ser likadan ut oavsett webbläsare. Dra ner nya Explorer 8 och du kommer hitta samma "fel" som i Chrome med all säkerhet..

Men som sagt, det är en utveckling många vill ha!

Jag har läst deras "Comic" och jag ser fortfarande problem med att låta varje liten sida vara en egen process. Jag tycker det mer tyder på att skiten är dåligt programmerad. Trots deras "anledningar".

Jag menar: "Om en sida crashar så kan dom andra tabsen klara sig". Jo. Men så kan man ju satsa på att göra en webläsare som inte krashar eller läcker som ett såll istället. Nu har dom ju redan gett upp.

Framför allt så slipper man den extra overheaden som nya processer i ett OS drar med sig.

Dessutom är det betydligt effektivare att dela minne inom en process än via flera olika.

Prestandan kommer bli lidande. Och framför allt minnesanvändningen.

Kasst!

Vad är nästa steg? Varje sida i word skall ha en egen process som kan sabba för stackars kerneln i OSet?
2008-09-02, 22:27
Medlem
SnuskigGubbes avatar
den är snabb sen spionerar dom på er som aldrig förr Fra kan slänga sig i väggen
2008-09-02, 22:29
Medlem
kalle.bs avatar
Tycker det är härligt att det kommer mer webbläsare. Fanns inte mycket än Netscape, Mozilla Och IE förr att välja på. Hoppas Google fortsätter utveckla den och så får Mozilla lite konkurrens!
2008-09-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
den är snabb sen spionerar dom på er som aldrig förr Fra kan slänga sig i väggen

Jag kan nog tro att Google samlar en del information via webläsaren. Någon som orkade läsa hela EULA:n?

Naturligtvis genererar denna typ av historik värdefull information vid annonsförsäljning. Dom försökte ju tidigare med deras internet-accelerator. Dvs en proxy som helt enkelt servade trafiken och tog statistik på vart enda lilla steg.
2008-09-02, 22:31
Medlem
TheCazes avatar
Så, vad säger ni?

Tummen upp eller tummen ner?

Jag tycker inte den var så himla snabb, men snabb är den, snabbare än Firefox.
Men om den slår Opera i snabbhet vet jag inte.

Jag tycker Chrome ser lite "barnslig" ut på nått sätt, typ som om webbläsaren som skulle passa i en sån där lite bärbar dator som skickas till skolor i fattiga länder.
2008-09-02, 22:31
Medlem
Beergs avatar
Jaha, min första crash kom precis och var tvungen att stänga av allt/alla flikar via aktivitetshanteraren, men när jag öppnar det igen frågar den glatt om jag vill gå tillbaka till mina gamla fönster älskar denna!
2008-09-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerg
Jaha, min första crash kom precis och var tvungen att stänga av allt/alla flikar via aktivitetshanteraren, men när jag öppnar det igen frågar den glatt om jag vill gå tillbaka till mina gamla fönster älskar denna!

Var inte vitsen med den enorma minnesanvändningen och alla processer - att inte alla tabs skulle krasha tillsammans?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in