Citat:
Ursprungligen postat av flows
Har du läst "comicen" om Chrome? Då förstår du minneshanteringen och varför den är bättre i Chrome trots större storlek...
Problemet som har funnits i "webbvärlden" är att det har funnits en standard (på senare tid) om hur man ska koda sidorna - men både Internet Explorer och Firefox har inte alltid följt dessa (där Internet Explorer får ses som extremt dålig). Detta resulterar i att man måste koda olika sidor för olika webbläsare och där faller då hela idéen med användarvänlighet och design..
Därför är det bättre som de flesta nya webbläsare nu för tiden gör, att göra samma saker med koden så att en hemsida ser likadan ut oavsett webbläsare. Dra ner nya Explorer 8 och du kommer hitta samma "fel" som i Chrome med all säkerhet..
Men som sagt, det är en utveckling många vill ha!
Jag har läst deras "Comic" och jag ser fortfarande problem med att låta varje liten sida vara en egen process. Jag tycker det mer tyder på att skiten är dåligt programmerad. Trots deras "anledningar".
Jag menar: "Om en sida crashar så kan dom andra tabsen klara sig". Jo. Men så kan man ju satsa på att göra en webläsare som inte krashar eller läcker som ett såll istället. Nu har dom ju redan gett upp.
Framför allt så slipper man den extra overheaden som nya processer i ett OS drar med sig.
Dessutom är det betydligt effektivare att dela minne inom en process än via flera olika.
Prestandan kommer bli lidande. Och framför allt minnesanvändningen.
Kasst!
Vad är nästa steg? Varje sida i word skall ha en egen process som kan sabba för stackars kerneln i OSet?