Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-02, 22:04
Medlem
Jag sitter på en sony Vaio och touchpadsscrollen funkar fint (men för snabbt)

GILLAR
designen

mest välbesökta sidorna

google sök direkt i adressfältet

OGILLAR
När man skriver i adressfältet så uppdateras texten lite långsamt vilket förvirrar mina ögon lite.

Scrollhjulet (eller sidan på touchpaden) är på tok för känsligt. Riktigt obehagligt att scrolla ju. Detta måste fixas eller kunna ställas in. Om inte kommer jag nog inte kunna köra denna browser :-/

Sedan är det detta med SNABBHETEN. Jag roade mig med att klocka sidor som varken firefox eller chrome kört förut. De flesta "lätta" sidor var ungefär exakt samma med chrome som vinnare någon gång och firefox en gång. Sekunder, tillfälligheter. Men när det var tunga sidor med stora flashfilmer som skulle ladda var firefox snabbare och ibland rejält mycket snabbare....
Tex backstreetboys.com (hehe) så laddade mätaren klart på 46 sekunder i chrome men på 32 i FF.

TOKSNABB? inte på min dator iaf.
2008-09-02, 22:05
Medlem
ShmotZs avatar
Suck på google.. nöj er med att vara den största sökmotorn! Nu försöker de också konkurrera ut IE... Vad är så fel på Firefox?
2008-09-02, 22:07
Medlem
Känns halvfärdig. Kommer inte ersätta Firefox för mig på år och dagar.
2008-09-02, 22:07
Medlem
nhults avatar
riktigt fint ! gillar som fan
2008-09-02, 22:08
Medlem
Jävlar vad minne processerna snor. 10 feta tabs i Chrome tar 5 ggr så mycket minne jmf med IE eller Firefox.
2008-09-02, 22:08
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHB
har letat lite smått, men kan man inte ha sina mest använda sidor i flikar längst upp precis som i mozilla? och om man kan, hur gör man?

Klicka på skiftnyckeln i övre högra hörnet, välj "visa alltid bokmärkesfältet". Tror det blir likadant. Håller precis på och fiffar själv... hm...
2008-09-02, 22:09
Medlem
En grej på fb som är fulare i chrome. Den grå panelen med "kontrollpanel", "chat", "regler" osv.

Testa att göra fönstret så smalt som möjligt i båda läsarna så ser ni att marginalerna är på tok för snåla i chrome. givetvis är ju fb designat utan chrome i tanken men man tycker ju att chrome borde sträva efter att redan från början vara så likt de andra läsarna (och då särskilt ff) som möjligt... men det kanske rättas till. Eller finns det någon praktisk nytta med detta?
2008-09-02, 22:10
Medlem
Beergs avatar
stör mig rejält på att om man har sparade lösenord så kan man enkelt gå in och läxa lösenordet rakt av. låter sjukt enligt mig.
2008-09-02, 22:10
Medlem
hides avatar
Chrome kommer definitivt bli min nya standardwebbläsare, gillar den skarpt.
2008-09-02, 22:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Första intrycken måste sägas vara positiva.
Testade lite på Youtube, som på både min och tjejens dator är en ren plåga att använda men med den här sa det bara smack så var filmen laddad.
Nästan iaf.

Snygg, verkar stabil än så länge men saknar som sagt saker som adblock och greasemonkey...löser de det så är det faktiskt möjligt att jag överger Firefox.

Edit: Hittade en intressant bug. När jag öppnade två flikar med mittknappen fick båda samma namn, vilket gjorde mig aningen förvirrad i några sekunder.
Men det är ju beta så...förresten var det nästan lite nostalgiskt att se alla annonser på högersidan!
Var länge sen man såg dem efter att ha kört Firefox i många år.
Senast redigerad av MondoBizarro 2008-09-02 kl. 22:19.
2008-09-02, 22:14
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Jävlar vad minne processerna snor. 10 feta tabs i Chrome tar 5 ggr så mycket minne jmf med IE eller Firefox.

Har du läst "comicen" om Chrome? Då förstår du minneshanteringen och varför den är bättre i Chrome trots större storlek...

Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
En grej på fb som är fulare i chrome. Den grå panelen med "kontrollpanel", "chat", "regler" osv.

Testa att göra fönstret så smalt som möjligt i båda läsarna så ser ni att marginalerna är på tok för snåla i chrome. givetvis är ju fb designat utan chrome i tanken men man tycker ju att chrome borde sträva efter att redan från början vara så likt de andra läsarna (och då särskilt ff) som möjligt... men det kanske rättas till. Eller finns det någon praktisk nytta med detta?

Problemet som har funnits i "webbvärlden" är att det har funnits en standard (på senare tid) om hur man ska koda sidorna - men både Internet Explorer och Firefox har inte alltid följt dessa (där Internet Explorer får ses som extremt dålig). Detta resulterar i att man måste koda olika sidor för olika webbläsare och där faller då hela idéen med användarvänlighet och design..

Därför är det bättre som de flesta nya webbläsare nu för tiden gör, att göra samma saker med koden så att en hemsida ser likadan ut oavsett webbläsare. Dra ner nya Explorer 8 och du kommer hitta samma "fel" som i Chrome med all säkerhet..

Men som sagt, det är en utveckling många vill ha!
2008-09-02, 22:15
Medlem
Procinctus avatar
Var helt ok men jag föredrar nog Opera. Ungefär lika snabba och Opera känns mera färdig och rejäl.

Edit: Börjar redan sakna de få men praktiska funktioner Opera har. Nej Chrome ersätter nog FF3 som andrahandläsare men den tar inte förstaplatsen.
Senast redigerad av Procinctu 2008-09-02 kl. 22:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in